Hei! jeg har en E39 520i automat. 17 Mai i fjor røyk dynamoen ved at den lader alt for mye ved rundt 4000 omdreininger. Så byttet jeg dynamo og fikk en med en liten ule lyd som også ladet alt for mye ved 4000 omdreininger. Fikk byttet den igjen og fikk enda en med liten ule lyd men som har holdt helt til i går. Nå har jeg samme problemet. Lader alt for mye ved 4500 omdreininger. Byttet nettopp batteri og men samme problem. Noen som har vært borti detta? Det sitter vel regulator på dynamoen på alle? Noen som veit hva det lille stikket med 2 kabler inn på dynamoen er?
regulatoren som sitter på dynamoen? Byttet til ny dynamo i dag med samme lyd men ser ut til å holde seg på 14v nå.
noen som vet hva det stikket som går inn på dynamoen er? med 2 tynne stikk/kabler. Veit bare at når jeg ta ut stikket så kommer det ikke den lyden men da lader den heller ikke.
Hei
Hadde dynamo bytte på min 520i e39 automat. men nå når jeg kjører og kommer til 3500-4000 RPM så lader den 15-16 volt og automat kassa går over i nød modus. Gul tannhjul lampe med ''i'' inni. Dette er ny dynamo. noen som vet om det er noe regulator som har tatt kvelden eller om det går ann å sette på reimen feil på igjen eller hva som kan gjøre dette ? Veit ikke hvor høyt den eventuelt kan gå men jeg slipper gassen så fort jeg ser den går på 15-16 volt siden det skjer veldig fort. Men er helt stabil på 14 volt helt opp til 3500-4000 RPM
Den starter litt innimellom men har en stort bråkelyd, og første gang den ikke ville starte så kom det svart/grå røyk ut av blåser hullene da bilen fikk litt fart og luktet brent motor, så tror det er selve motoren. men vet du hvor motstanden sitter henn da? skal bytte den og
Hei!
Mitt varme apparat vifte med 2 soners klima er ødelagt på min e39. Så for å bytte den har jeg hørt at jeg må ut med hele dashbordet. noen som har gjort dette selv før og vet om en enklere løsning?
Servoen min lager den velkjente servolyden men litt høyere en normalt.
har byttet servobeholderen nylig og begynte litt etter det. Kan ha fått bitte litt vann i beholderen. Kan dette forårsake at servoen bråker? Blir værre når jeg svinger og kan ha blandet orginal væske med samme type som ikke er orginal. Hvor kan jeg tappe all servo olje for å fylle på ny?
Takker for svar=)
Dette er er 99 model e39 520i M52TU
Hmm okey, er vaier på den. Står i vogn kortet registrert 17.12.1998 så det blir vel 1999 modell.
Men da er det ikke M54 og M52 effekt anlegget passet ikke :S
har en 520i 1999 modellsom jeg trodde var m52 men da jeg fikk effekt anlegget til denne så passet det ikke i det hele tatt. Noen som veit hvor på motoren jeg kan se om det M54 eller M52?