Gå til innhold

Frazzy

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

Frazzy's Achievements

  1. Da fikk jeg løs bolten, når jeg skulle prøve og feste den igjen.. Virker som bolten er knekt? Får kjøpe en ny bolt i morgen, og trikse litt for og få det i orden igjen...
  2. Okey, må ha vært forrige eier da.. Hrmf.. Det pleier og gå greit å gjenge opp igjen, og sitte i ny bolt? Nå renner jo det litt olje ut, men jeg hadde i en motorrens også, vet ikke hvordan det er om den blir liggne i systemet? Evt om jeg burde startet opp for å få varme i den igjen..
  3. Jeg skulle bytte olje/oljefilter på min BMW E36 320i.. Men når jeg begynte og skru opp oljepluggen, så går den bare rundt og rundt.. Og jeg får ikke skrudd den utav.. Noen som har vært borti dette før?!!
  4. Da var termostat & termostathus byttet, bilen luftet 2-3 ganger og alt fungerer 100% etter en lengre testtur
  5. Trykket går vekk i slangene når bilen har stått i ro og blitt kald igjen.
  6. Ny observasjon: Har nå prøvd å lufte motoren en god del ganger, og tatt noen veldig små turer, bare for å fått litt varme i den.. Hver gang jeg får luftet den tom for luft, og teiter til luftventilen samt lokket for påfylling, så begynner det etterhvert og bygge seg opp trykk i begge slangene som går fra/til radiator gjennom termostathuset. Den nedre slangen som går fra radiatoren til termostathuset er helt kald (samt at radiatoren er helt kald), mens slangen som går fra termostathuset og inn igjen på radiator blir meget varmt.. Samt at varmen fra varmeapparatet forsvinner.. (Den står på full varm/trykk under lufting) Syntes også det kommer mer hvit røyk etter jeg har teitet til,enn hva det kom når jeg hadde luftingen åpen osv.. Om dette gir noe bedre svar for bedre vitende
  7. Oljen ser ganske bra ut, ingen forandring der fra normal.. MODELLEINFO Merke: BMW Modell: 3 Serie (E36) Typ: 320i Registreringsår: 1995-1999 TYPEINFO Karosserikode: E36 Motorkode: M52-B20 Motoreffekt: 110 MOTORDATA Drivstoff: Bensin Motorkode: Slagvolum: 1991 Effekt: 110 Enhet: Saknas CO2 utslipp: 0 dB: 1/min:
  8. Nei, har ikke sjekket termostaten noe særlig.. Skal ta og skifte termostathus/termostat i dag, og se om det hjelper noe på.. Håper det ikke er noe værre enn det..
  9. Har problemer med at bilen går opp til maks varme etter 10-15min kjøring.. Har prøvd å lufte systemet flere ganger, uten at det hjelper.. Merker også at det kommer litt hvit røyk/litt vann bak eksos (lukter også litt kjølevæske).. Motoroljen ser ganske fin ut.. Har byttet kjølepumpe for ikke så lenge siden, og etter lufting 2-3 ganger så har det ikke vært noe problem med at motoren går varm, før nå.. Evt om dette skulle vært toppakningen hvordan vil ca pris være på å bytte den? Og om isåfall det værte skulle ha vært skjedd at toppen har sprukket/gått skeiv (uten at jeg kan forstå at det har skjedd), hvor mye vil det d ca koste? Takk for hjelp og konstruktive svar!
×
×
  • Opprett ny...