Gå til innhold

TrondTollefsen

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TrondTollefsen

  • Bursdag 10/01/1984

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

TrondTollefsen's Achievements

  1. Da blir det ikke BSR hvertfall. Heller litt mot å installere orginal software for å prøve litt å se om feilmeldingen dukker opp da, gjør den det må jeg prøve å lokalisere hva som er årsaken. Går det knirkefritt så heller jeg mot å bestille Evolve sin switch modul. Virker som mange engelskmenn er veldig fornøyd med deres tuning program.
  2. De er vel dyktige de fleste. Ser litt på de engelske tuning firmaene også bl.a DMS, evolve og e-maps. Rune Helleland er forhandler av BSR, men mulig de bruker supechips også.
  3. Skulle egentlig oppdatere all SW i bilen og deretter legge over BSR PPC, men vil benke den først og iom det så greit ut så ble all SW utenom ecu oppdatert, men er kanskje lurt å sette den tilbake til std og prøve det en stund å se om problemet forsvinner for så å tune på nytt. Brukte Rune Helleland på Klepp (www.e39.no) til SW update, de tar 1500,- for full oppdatering, så det koster ikke all verden med en oppdatering. Hvilke erfaringer har folk med BSR, ESS, Bluefin osv til BMW`s turbo diesler?
  4. Er omprogramering tror eg. Hvor isåfall hvor blir boksen koblet til? Diagnose kontakten? Er hvertfall ikke noe koblet på den. Når jeg benket bilen så mente de det var bra programvare sett utifra effekt kurve + ingen svartrøyk fra eksos. Er jo ikke sikkert det er programvaren det er noe gale med, men er det som slår meg først.
  5. Hei. Handlet meg en e61 535d 06mod for lit over en mnd siden. Sliter med en feilkode som kommer opp. Koden er: 45A0 Rail pressure plausibility delivery controlled. Ved litt mer undersøkelse så har jeg funnet ut at det for høyt "rail" trykk. Dette gir med redusert motorkraft. Denne kommer som regel opp ved litt brutal kickdown hvor antispinn også blinker. Har skjedd to ganger ved girskifte med flat pedal fra 3. til 4. gir. Feilmeldingen forsvinner fra idriven når bilen stoppes og startes igjen. Det jeg vet er at bilen er chippet (har kjørt den i benk 328hk, 650nm), men vet ikke hvilken programvare som står i den. Kan det være at ecu`en ikke vet at diesel trykket er justert opp? Noen som har hatt erfaring med denne feilkoden på chippede diesler? Evt hva har dere funnet ut? Vurderer å skifte til et nytt tuning program. Kanskje det vil løse problemet?. Forslag? Mye spørsmål her, men håper noen kloke hoder kan komme med innspill Forøvrig min første BMW, og er veldig fornøyd bortsett fra denne feilkoden.
  6. Okei. Vet ikke om jeg har samme problem. Er selve bryteren som ikke lar seg trykke på/inn ifm tilt. Solgardin fram og tilbake + takluke fram og tilbake fungerer fint.
  7. Trenger en bryter til panorama taket. Tiltfunksjonen på bryteren jeg har nå vil ikke la seg trykke på. Delenr på bryter jeg trenger er 61316907288. Hyl ut om noen har
  8. Stemmer. Går visst bare ann å ha en POI av gangen. Men men bedre enn ingenting.
  9. Hei. Har nå handlet min første BMW. Ble en 06 E61 535d. Lurer litt på noen ting ang navigasjon systemet i bilen. Har navi professional. Følgte med kart for 2006, men har brent ut 2011 kartet. Dette kartet fungerer veldig bra, men kunne tenkt meg å fått forskjellige POI ikoner opp på kartet, f.eks bensinstasjoner, parkering, hotel. Finner ikke noen måtte å få opp disse ikonene på kartet. Når jeg skal inn å velge f.eks bensinstasjoner, så må jeg søke innefor en gitt rekkevide og så velge en stasjon å navigere til. Er det ingen måte å kunne huke av de forskjellige POI man vil ha på kartet ? Har slått av TMC da jeg leste at man ikke kan ha POI og TMC samtidig. Har jeg for gammel software/firmware for navigasjonen? Noen måte å finne ut hvliken versjon som er installert? Mvh Trond
×
×
  • Opprett ny...