Gå til innhold

kenguru

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

kenguru's Achievements

  1. Har sendt deg PM.
  2. Takk for tips og råd Gjelder dette også når jeg har manuelt gir?
  3. Bare for følge opp og avslutte denne tråden... Turbo ble etterhvert byttet med noen komplikasjoner. Utgangspunktet var totalhavari av turbo. Forøvrig en noe ekkel opplevelse da motoren levde sitt eget liv, 4.000 rpm uten at jeg rørte gassen, eksos/brent olje fosset ut, dette fortsatte selv etter at tenningen var skrudd av og jeg satt med nøkkelen i hånden. Har manuelt gir og løste det med å kvele motoren. Dette er først og fremst en skru-jobb, noe som de fleste bør klare fint. Veiledningen (lenger opp i tråden) var nyttig og gav en grei oversikt, men den fungerte ikke helt 100% som step-by-step guide. Alt kan ikke skrus fra toppen (hvertfall klarte ikke jeg det) og bilen måtte opp for å komme til alt. Hovedutfordringen for meg var å komme til en av festene til selve turboen, da det ikke var mulig å se i vinkel (størrelse på mutter og plassering). Store hender var heller ingen fordel Løsningen ble å kjøpe en forlenger til et mini bitset jeg har. Fulgte også rådet til Alpejohn om litt olje i oljeinntaket til turboen. Takk for tipset Motoren startet fint opp med en liten røyksky av brent olje, men avgassen på tomgang ble raskt normal og motoren gikk jevnt og fint. Når jeg litt senere skulle ta første prøvetur ble nabolaget nærmest mørklagt av avgasser/brent olje. Tydelig at motoren hadde en del rester av den gamle oljen. Etter en utblåsning på nærmeste motorvei, normaliserte eksosen seg og alt har vært vel siden Jobben tar litt tid (som totalt uerfaren brukte jeg vel tilsammen ca 8 timer alt i alt), men jeg vurderer jobben som så enkel at de aller fleste med litt verktøy/utstyr vil klare jobben uten problemer. Tips! Kjøp turbo på ebay.co.uk eller lignende. Bilia skulle ha kr 17.000 for turbo (uten arbeid), jeg kjøpte overhalt for kr 3.000. Ønsker alle som vil prøve seg på denne jobben lykke til, dette fikser du fint selv
  4. Takk Ser at den ligger i kategorien "ABS giver", sikkert det som forvirret ekspeditøren hos Biltema.
  5. Har fått samme varsellys som trådstarter og verkstedet sier det er ABS-sensoren høyre foran som er problemet. Var innom Biltema for å kjøpe sensoren (som omtales som ok her i tråden), men Biltema sier de ikke fører disse sensorene, bare ABS giver. Har Biltema sluttet å selge disse sensorene eller var det bare ekspeditøren som ikke visste bedre? Eventuelt har noen forslag til andre steder med hyggelige priser på denne ABS-sensoren? (Gjerne i området Oslo-Drammen) På forhånd takk for alle tips
  6. Takk Det var akkurat det jeg var på jakt etter. Da gjenstår bare jobben... Hvis noen har tips om ting jeg bør være oppmerksom på, så ikke nøl med å skrive det i denne tråden
  7. Noen som har noen tips for å bytte turbo på en BMW E39 520D? Tenker da på hvor tilgangen er best, fra motorrommet eller under? Hva må skrus ut for å få tilgang? Andre problemstillinger jeg bør være oppmerksom på? Bytter samtidig olje, oljefilter og veivhusventil. På forhånd takk for alle tips og råd.
  8. Ok. Ser du skriver et annet sted at den har pixel feil. Jeg har allerede en med pixelfeil og ønsker derfor å kjøpe uten slike feil. Dersom du har en uten pixelfeil er jeg interessert
  9. Hei, Passer det på en 520D Touring 2003 m/standard stereo system m/business spiller? Lett å bytte? Pris?
  10. Fant du ut hva dette var for no?
×
×
  • Opprett ny...