Hadde samme greia med min e39, jeg og min kompis brukte ca 5 timer på å reparere dette.
Dette er ikke for hvem som helst å fikse! Min kompis er avioniker med lang erfaring fra slike ting på helikopter, selv han sa at dette ikke var lett. Kjøpte kabel matte etter anbefaling fra noen på dette forumet: ebay i England. En sak som ikke er bra med dette er at de bruker kniv på lcd diplayen for å fjerne gamle rester av "ledning", bruk heller rense middel og Q-tips. Det er også med en skum list som skal øke trykket til lcd mot kontakt punktene, denne har dårlig lim. Vi la denne listen mellom plast rammen(selve instrument huset) og diplayen når vi satt i instrumenteringen. Noe som var suksess. Det er serdeles vanskelig å treffe med alle punktene fra flexikabelen og lcd. PS: flexikabelen har ikke noen "faste" merker hvor den skal stå(tar jeg ikke feil er det over 140 kontakt punkter i flexikabelen), dette blir gjort maskinelt ved produksjon med 100% presisjon.
Det vi gjorde var at vi satt sammen lcd der vi trodde at det passet for så å kobble dette i bilen. Vi traff ikke det vi gjorde da: skar en is pinne rett slik at vi kunne dytte lcd sideveis i lengde retning, (har du først satt dette sammen, får du ikke delt disse uten å ødelegge flexikabelen )etter noen forsøk fikk vi den dit den skulle. Noen som vet om at vist man tar av pilene og kjører på test nr 2, vil instrumentene kalibrerer seg selv etter å ha hatt dem av? Vi tok ikke sjangsen på å ta dem av, tok borre trikset. DET ER IKKE LETT Å TREFFE RETT!
Ser veldig lett ut på video-fix saken du får tilgang på når du har kjøpt flexikabelen. Det som bra nå er at alle mine pixler er friske Det dårlige er at det er kun spørsmål om tid før jeg får døde pixler igjen
Er det noen som har interesse av hjelp? kan du pm meg så skal du få mitt nr, så kan vi avtale en nærmere beskrivelse pr tlf.
Mvh Torsa