Gå til innhold

hland

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

hland's Achievements

  1. Joda, tanken har streifet meg ... Men hvor sikkert er det at det er blå som skal fylles på? Har forstått at kjølevæske koagulerer hvis man blander f.eks. rød og blå.
  2. Er det noen som kan anbefale meg et verksted i Kongsberg? Akkurat flytta hit og bilen trenger sårt å få seg en skikkelig service og sjekk før den virkelig begynner å skape seg. Et par-tre ganger den siste uka har radiatorvarsellampa lyst gult i 15-20 sekunder rett etter oppstart om morgenen. Etter en del søking så har jeg funnet så mange skrekkhistorier om lekkende ekspansjonstanker, sprengte radiatorer, ødelagte toppakninger og kjølevæske som blir til graut, at jeg knapt tør å vri om tenningen. Den er lite kjølevæske på bilen, men jeg har ikke peiling på hvilken type. Står ingenting spesifikt i serviceheftet om at noe er gjort med kjøle-/frostvæske. Noen som har noen erfaringer eller tips på dette området? Det er forresten snakk om en 2002 E46 318i (N42B20).
  3. N42-motoren (2.0 bensin) i min 2002 E46 daua i hytt og pine for et par år siden. Virket helt tilfeldig; Lavt turtall, gjevn gange, ingen akselerasjon, etc. Daua til og med mens jeg rant på 3. giret ned en bakke i ca. 50 km/h. Leste alt jeg kunne oppdrive på nett, og min konklusjon var veiv- og muligens også kamakselsensor som var defekt. Fikk den inn på verksted og fikk byttet disse to sensorene i tillegg til kjedestrammer, kjedestrammerbolten og en sugeslange som hadde delvis kollapset. Har gått helt fint siden, men det ble jo en relativt kostbar reparasjon. Har forøvrig ikke peiling på om det samme kan være tilfellet med din diesel, bare deler min erfaring med lignende symptomer.
  4. PM sendt.
  5. Så litt halvdød ut denne tråden, men er felgene fortsatt til salgs?
  6. Lokal BMW-guru her i Stavanger, Øyvind Moe, mener det er lurt å betale litt ekstra for kvalitetsolje. Så nå har jeg kjøpt inn Castrol Edge Sport 0w40 og nytt oljefilter. Men hvor nøye er dere andre med å stramme bunnplugg og lokket til oljefilterhuset med rett moment (25 Nm??)? Er ikke noen slags mutter på toppen av filterhus-lokket i min 318i (N42B20)...
  7. Jeg gjorde akkurat det på en 2001 modell med manuell AC, det fungerte greit i 2 uker. Problemet som kom var at jeg ikke fikk styrt hvor den skulle blåse luft. Den satte tilslutt alt ned på gulvet. Dette var jo litt kjipt midt på vintern hehe. Dette var da en pre-facelift. Jeg sjekket det opp og fant ut at jeg måtte bytte motorer til spjeldene på luft dysene. Koed har et sett for dette. Takker for svar! Forøvrig fant jeg en annen tråd (http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=390460&page=3) om dette å gjøre en fullverdig konvertering fra manuelt til automatisk klima. Slik jeg forstår det, må hele dashbordet tas ut for at man skal kunne komme til og bytte motorene på spjeldene. Hvis det er mulig, som M3 Yngve sier, å bare flytte de manuelle kontrollene et hakk ned, så blir det løsningen for meg. Har ingen problemer med hvordan vribryterne funker, men de står ganske enkelt i veien for en eventuell installasjon av en 2 DIN-stereo.
  8. Hei, folkens! Har en e46 med manuelt klima, altså med vribrytere. Har sett litt på Dynavin og lurer på om det er mulig å flytte de manuelle klimakontollene et hakk ned slik mange har gjort med auto-klima? Noen som har snøring på dette?
  9. En liten oppdatering her. Jeg fikk et svar på mail fra GS, der de opplyste om at den siden som er kon / skrå skal peke bakover på bilen. Altså skal den største og flateste siden av foringen peke mot bærearmen.
  10. Jeg kjøpte et sett med GS Performance polyurethan-foringer til bærearmene på 3-eren min. Lurer bare på hvilken vei disse foringene skal stå i holderene. Hvilken side er det som skal vende mot selve bærearmen? Er det den siden som skrådd av litt, antagelig med hensyn til å få presset den inn i holderen, eller skal de stå den andre veien? Fulgte også med litt gel av noe slag som jeg ikke vet helt om skal brukes til å smøre bærearmen for lettere påføring av foring, eller om det skal smøres mellom foring og holder. Noen som vet? Det var dessverre ingen dokumentasjon vedlagt i esken, og GS har heller ikke svart på telefon eller mail idag. Her forresten et bilde:
  11. Hei! Som fersk BMW-eier og ny på forumet her, sitter jeg og leker med tanken om å gjøre akkurat det samme, altså å flytte ned vippebryterne og installere Dynavin. For å flytte AC-kontrollpanelet et hakk ned tror jeg man trenger denne.
×
×
  • Opprett ny...