Gå til innhold

Mogens

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Mogens's Achievements

  1. Hei igjen Det sitter mekanisk pumpe på den, og lurer litt på støtstanga. Tenkte å få kjøpt en trykkmåler i morra. Forgasserne var i utgangspunktet bra, men har nå gått over de for sikkerhetsskyld. Pakket om og renset alt av dyser. Gått over akselerasjonspumpene, og alt er i orden der. Ingen av pluggene er våte, noe de ble før jeg byttet det elektriske. Har vært så dårlig vær i dag, så jeg får sjekke videre i morra. Hjertelig takk for hjelpen så lenge
  2. Hei, og takker for svar igjen Alt ovenstående er sjekket, og er nå som det skal være Jeg tok en prøvetur i går, og da gikk båten normalt i noen minutter. Deretter begynte den å putre igjen. Nå heller jeg til å tro det er noe med bensintilførselen. Jeg har pakket om forgassere, samt byttet det ene bensinfilteret fra før. Når putringen begynner og jeg pumper gassen, så går den plutselig normalt noen sekunder. Pumper jeg gassen og gir fullt pådrag, går den helt normalt. Når jeg så slakker av igjen til rundt 2000rpm, begynner putringen igjen frem til jeg pumper gassen. Så hvis jeg ligger på lavt turtall og pumper hele tiden, går den rimelig "jevnt" Jeg får vel skru opp det andre bensinfilteret, samt sjekke bensinpumpen, for dette er vel typiske tegn på at den ikke får nok bensin? Virker som om jeg har vært uheldig og fått flere feil på en gang Det har jo uten tvil også vært noe med det elektriske, da jeg fikk full stans før jeg fikk byttet coil osv.
  3. Hei! Ja, kabler er montert riktig, og fordeler og alt annet er originalt. Den går jo plutselig rent innimellom, av en eller annen grunn.. Begynner å bli litt av et mysterie for meg dette her
  4. *Bump*
  5. Hei! Starter en ny tråd, da tingene har utartet seg litt anderledes Jeg har byttet coil, stift, pluggkabler/coilkabel, fordelerlokk. Jeg fikk da startet etter dette, men den går fortsatt ujevnt. Har renset forgassere (Solex 44 phn-3) Jeg har nå funnet ut at det gnistrer meget ujevnt på tennpluggene. Uansett hvilken kabel jeg demonterer, er det ingen forandring i gangen på motor. Sjekket gnisten på en og en plugg mens motor var i gang, og så at det var meget ujevn gnist på samtlige. Det var opphold på noen sek. på hver eneste cylinder. Jeg har bestillt rotor og kondensator. Er dette typiske symptomer hvis noe av dette er gåent? de nye stiftene er ikke blitt blå, men har fått et grått belegg. Noen som har en ide På forhånd takk
  6. Oppdatering: Har nå byttet coil, og fordelerlokk. Rotor og kondensator er bestillingsvare, og er bestillt. Den starter nå, og går nå rimelig normalt på tomgang, samt i marsjfart. Med idet jeg skal gi gass fra tomgang, begynner den å "putre" før jeg får litt turtall. Da går den igjen rent. Pumper jeg gassen, kommer den seg raskere. Når jeg igjen skal slakke av på farten, begynner "putringen" igjen, helt til jeg når tomgangshastighet. "putringen" høres ut som om den ikke går på alle cylindre, men hvis jeg pumper på gassen, går den "rent" i noen sekunder. Har nå skrudd ut begge forgasserene, men fant ikke noe spesiellt galt. Har renset de, byttet pakninger osv. Hvis den ikke går godt i morgen nå, så er det kun rotor og kondensator jeg ikke har gjort noe med. Tror jeg da Tenningen er sjekket, men timingen er perfekt. Så da er det bare å håpe at rensen av forgassere gjorde susen Noen som har forslag om hva denne "putringen" kan være, og om det eventuellt kan være bensintilførselen, så tas de i mot med takk
  7. Hei igjen! Byttet stift for en uke siden, og smurte den. Den gnistrer når jeg kortslutter den, men får ikke sett hva som skjer når jeg drar på starteren, da jeg er alene på hytta, og får ikke sett mens jeg drar på starteren. Jeg har også sjekket at det kommer strøm til coilen, og det gjør det. Får vel stikke for å få kjøpt coil i morra. Rasker med meg kondensator/fordelerlokk, og rotor i samme slengen, så satser jeg på at det blir bra. Det som er så rart er at den har vært så ujevn i symptomene, og at den har gått helt perfekt i "marsjfart" hele tiden. Frem til i går da, når gnisten forsvant Takker og bukker igjen
  8. Hei, og takker for svar Ja, stiften er byttet og justert med riktig åpning, men kondensatoren er nesten ny, så byttet ikke denne i farten. kan kondensatoren ryke på nytt som følge av coilfeil?
  9. Hei Prøver meg her, da jeg snart er tom for ideer om hva som er galt med motoren min. Dette er en gammel 2.0L 4 cylindret motor. Ble bygget mellom 1967-1987, etter hva jeg har funnet ut. Motoren min har stift-tenning. Det begynte med at den plutselig begynte å gå veldig urent på tomgang(hørtes ut som den gikk på 2 cylindere). Jeg trodde først det hadde skjedd noe med toppen, men da den ikke har gått varm, slo jeg fort fra meg dette. Jeg byttet stifter, og pluggledninger, da butikken ikke hadde fordelerlokk - coil - rotor. Den gikk etter dette en god del bedre, men fortsatt urent på tomgang. Det er heller ingen antydning til kondens i bensin. På turtall over 3000rpm gikk den helt rent og fint, og temperatur er stabil som alltid. I går derimot, mistet jeg gnisten på pluggene. Den kan tenne noe i begynnelsen, men etter noen sekunder er det helt dødt. Jeg kan ikke se noe feil med fordelerlokk/rotor, men coilen er rusten og fæl. Kan dette ha begynt med de symptomene jeg forklarer, for så at coilen kutter helt ut? Eller er det slik at dette virker, eller ikke virker? Jeg har også sjekket fordeler og lokk for kondens. Kort summert: det begynte med fusking på tomgang, men fin på høyere turtall. Plutselig for at den kunne gå mye bedre et par dager. Nå er det ingen gnist. Jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig at gnisten plutselig blir borte etter et par uker med dette problemet. Noen som har tips på hva som kan være galt? Gjerne om måleverdier på coil osv. Motoren sitter i en båt av merket Plancraft Sabre 1991 modell, og er levert originalt med denne Bmw motoren. På forhånd takk for hjelpen
×
×
  • Opprett ny...