Gå til innhold

ZyNTeX

Medlem
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ZyNTeX

  • Bursdag 07/24/1987

Profile Information

  • Interesser:
    Kolbu/Toten

ZyNTeX's Achievements

  1. Har fått montert den siste coiloveren for en stund siden, men har helt glemt å oppdatere her inne. Da mangler bare resten, før den er klar til å kjøres. Enjoy! Og slik får vi fattigfolk gjøre det når det gjelder å få verktøyet opp fra gulvet. Noe av lagerlokalet sammen med Sierra dohc motoren som skal plukkes ned i småbiter.
  2. Er delvis enig i det du skriver. Hvis det er folk der ute som rett og slett ikke gidder å skrive ordentlig men har mye forkortelser som f.eks "lol" "brb" "snx" osv osv så er dette ett ork! Derimot dem som har dysleksi (Stavet riktig?) har greit nok en unnskyldning, så dette må jo så klart aksepteres. Skrekkelige styling/trimprosjekter sier du? Tenker du da på noe annen styling enn M-Tech og M3 optikk? Trimprosjekter er jo alltid morsomt, men det er jo såklart mye bedre å følge med på ett prosjekt der trimmingen blir gjort ordentlig, da spesielt sugetrim i mine øyne. Mange tror det bare er å "slipe" av 1mm på toppen og matchporte innsugskanalene med tilhørende pakning. Det er ikke akkurat slik at dette er det beste alternativet og sikkert ikke heller det mest optimale. Men for all del, vi trenger jo en nyere generasjon også som skaffer seg kunnskap ang trimming og bearbeiding av topper. Dem som driver i dag vil etter all sannsynlighet bli borte etter hvert, og da er det greit at det har kommet noen av en yngre generasjon som også kan få til svært så fine tall i bremsebenken etter at motoren har blitt bearbeidet.
  3. Har du motorledningssett til M43B18? Pris?
  4. Kan fortelle dere så mye som at det ikke har skjedd stort her. Bilen står nå under pressening og venter på bedre vær. Leter etter motorledningsnett til M43B18 motor, så om noen har noe liggende så gi beskjed.
  5. Er det inger der ute som kan fortelle meg hvor på motoren jeg kan se disse forskjellene på M40 og M43 motorene? Har pratet med SS-Performance og dem visste ikke engang hvor jeg kunne finne motorkoden på motoren Sondre på GS-bildeler sier motorkoden skal stå på blokka, men han husket ikke hvilke side. Selv så finner jeg ikke motorkoden skrevet noen steder. Det hadde vært greit å vite hvor dette står henn på begge type motorene, sånn at jeg veit hvilke som er hvem. På denne måten er jeg i hvertfall sikker på at jeg får tak i riktig motor til bilen om jeg ønsker det.
  6. Noe usikker, men veit det er mange som reiser til Anders Ringstad i Båstad... http://www.andersringstad.no/
  7. Det vil med andre ord uansett si at det er dyrere enn Megasquirt alikevel altså? MS får man ferdig loddet i boks med alle sensorer og ledningsnett for 7700,- hos Velox Motor. Dem har da dog ikke mulighet for å bremse/mappe, men i hvertfall mye kompetanse på MS
  8. Finner ikke noe web adresse til firmaet. Har du link? Evt om du veit ca pris på VEMS sprut?
  9. Er det noen som kan fortelle meg om det er mye som er annerledes på M40 og M43 motoren? Driver å sammenligner motorrommet mitt med ett par stk på det lokale huggeriet, men finner ikke en eneste som ligner. På alle di 318i motorene jeg har sett på så er det 2 kontakter på innsuget, mens det bare er 1 på min. Noen forslag til hva jeg kan gjøre her? Ser at det er noen som har klippet av en del ledninger i motorrommet på min, så jeg lurer litt på hva som har skjedd. Mistenker at den motoren jeg sammenligner mest med på huggeriet er en M40 motor, og at dm bare har klipt av ledninger i rommet på min uten at dem har tenkt over hva dem driver med. Dette er ledninger til vanlige kontakter og ikke til disse 20pins som er plassert på hver side av motoren. Har forresten ribbet hele bilen innvendig. Dette er en stund siden nå, men har ikke hatt tid til å sett noe mer på bilen. Har hatt så mye annet å bedrive tiden med, så det går noe tregt. (Som ble nevnt i første post.) Har kommet over en 325i på huggeriet, men veit ikke tilstanden på den og om jeg evt skal gidde å kjøpe den. Har litt lyst til å bare beholde denne 4'er motoren og se hva slags potensiale den er god for. Det blir nok ikke akkurat noe ræser, men med lettet svinghjul, portet topp, kuttet ventilseter, portet innsug og grenrør så presterer den i hvertfall noe bedre enn originalt. Får se om det evt finnes noen andre muligheter også for å få den litt sprekere. Skal prate med en kontakt av meg og høre hva han har å si til dette. Kanskje det går ann å få til noe morro med denne motoren. Evt stroke motoren til 2.0 eller noe om jeg finner ett svinghjul, råder og stempler som evt kan passe over med litt modifikasjon. Alt er mulig, bare man vil
  10. Åja, det er deg ja. Har helt glemt av å se etter hva som har skjedd. Send meg kontonummeret ditt på nytt, sånn at jeg får dobbeltsjekket hva som har skjedd. Har overført penger, men er enig med deg. Det burde ha vært inne for lengst, da det normalt tar bare ett par dager og ikke mnd.
  11. Kan noen fortelle meg om dette ser riktig eller feil ut? Aldri montert coilover før, men ser liksom ikke noe annen måte dette skulle ha sittet på. Personlig så synes jeg ikke bilen ble noe lavere enn den var før, men det kan vel hende dette forandrer seg noe etter at dempere og fjører siger litt mer sammen. Har forresten skrudd mutteren helt i bunn, for å se hvordan dette ble. Burde vel igrunn ikke senke mer enn 50% en liten stund fremover etter det jeg har lest i andre sammenhenger ang montering. Man ser forskjellen på dempere i hvertfall. Dette er målene jeg fikk frem av det gamle og nye settet: Original demper: 70,5cm | Senkedemper: 67,5cm Original fjør: 23cm | Senkefjør: 19cm Totalt 7cm lavere, uten justering. Lurer på hva som har skjedd her. Hadde ikke sjangs til å få av demperen med håndmakt, så vinkelsliperen fikk teste kreftene sine på godset rundt foringen på den originale. Etter dette var det frem med gassbrenneren og tenne på gammel original foring. Slik ble resultatet på høyre side bak.
  12. Hæh? Hva er det du er for slags fyr? Slylder deg penger? Hva er det du egentlig babler i?
  13. Husker selv ikke navnet på fyren jeg kjøpte den av. Han jeg traff var vel ikke eieren tror jeg. Var en kompis av han eller noe. Antageligvis så er det nok samme bilen ja, men det var nå panseret og venstre framskjerm som var byttet i hvertfall, for disse er matt svarte. Har byttet ut baklyktene på den forresten, for høyre baklyktglass var knust. Synes heller ikke lexus lykter er så pent lenger. Men hadde jeg fått en mørkere toning på dem, så hadde jeg nok brukt dem uansett. Får se hva som skjer etter hvert evt
  14. Husker du noe navn på selgeren/bytteren? Det er absolutt ikke umulig altså. Den sto til 8000,- oppi Høylandet (Nord Trøndelag) i Februar/Mars i 2009. Karosseriet er forsåvidt ganske strøkent, foruten lakken der den har blitt borte pga slitasje fra jekkestropper etter transport Noe er det nok, men har faktisk ikke sett så nøye på bilen før. Den har stått ca 4meter fra inngangsdøra siden jeg hentet den, foruten ett par dager da den ble stjålet i fjor. Dere lurer sikkert på hvordan jeg kan vite så utrolig lite om den, så lenge den ikke har stått lenger unna husveggen. Dette er fordi jeg har hatt så mange andre prosjekter å styre med at jeg rett og slett ikke har hatt tid. Men nå er tiden inne for å få gjort litt med den fremover. Hva er forresten di vanlige feilene på disse bilene? Tenker da på slitasje i understell, rust, slark i foringer osv osv...
  15. Tenker du på di siste bildene hvor det bl.a er ti kontakter på innsuget? Dette skal vel være en E36 Combi, om ikke E46 er ganske så lik? Bilen min er forresten en 98 modell
×
×
  • Opprett ny...