Gå til innhold

RooNE

Medlem
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sandnes

RooNE's Achievements

  1. Hei. Iløpet av de siste 5årene har bilen misten all guff når jeg har kjørt den den hardt ved 3 annledninger. Toppet seg i juli (4de gang) da jeg dro den godt opp mot rødsonen (men aldri på eller over) for ta en forbikjøring. Når dette inntreffer er det ikke noe "gass" selv om jeg girer ned. Verkstedet har ikke kunnet finne noe før dem scannet igjen etter juli episoden. Diagnosen er "feil på treg turbo spjell styring, og skal det fikses må hele turboen byttes". Bilen er kjørt 88000 og jeg finner det provoserende at Bavaria sier det er normalt at turboer ryker mellom 90000-120000 på nyere diesel bilen. Antar at det ikke er så mye annet å gjøre enn å kjøpe ny turbo før den tar helt kveld. "Tilbudet" på skifte beløper seg på 23500 inkl arbeid og mva. Så til spørsmålene: 1) Det kan da ikke være riktig at turboen skal ryke ved kjørte 90000..? 2) Hvilken turbo sitter i en 318 E90 2006 modell? Er det mulig å velge en "større"modell når enn først må bytte? (stod noe om AT-Turbo i service tilbudet) 3) Noen tips for å gjøre dette billigere? Selve turboen står listet til 13296 +mva Er ikke noen mekaniker så kan ikke utføre arbeidet selv
×
×
  • Opprett ny...