Gå til innhold

Ace_X

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Ace_X's Achievements

  1. Har ikke gjort reint intercooler...
  2. Mener du veivhusfilter, så er det byttet ja...
  3. Turboen var gåen. Men det ryker fremdeles ut av eksosen, og det lekker olje ut et sted bak på motoren. Det renner ned og samler seg ved bånnpluggen, der det da drypper. Denne lekkasjen var der også ved turbohavariet, og det kunne se ut som lekkasjen var ut fra bakerste innsugsport, som var full av olje! Trodde at ny turbo hindret denne "gjennomslaget", men mulig det også har skjedd noe annet! Hva kan dette skyldes??
  4. Det var turboen. Takk for gode tips
  5. Røyken synes å være mest blå. Turbo er gjerne forklaringen. Takk for tips!
  6. På tomgang er det lite røyk, eller normalt. Ved gasspådrag ryker og lukter det voldsomt. Noe ulyder kom også når jeg startet motoren.
  7. Hei. Har en X5, 2002 mod 3.0D. I dag begynte den plutselig å ryke noe voldsomt + at den girte litt rart. Mistenkte først girkassen, men den er byttet ganske nylig (ca 1 år siden). Virket også rart at det skulle ryke så mye ut av eksosrøret hvis det var girkassen.... Erfaringer, eller forslag noen??
  8. Har fått tips av Ole Ringstad på RATS at det sannsynligvis er en tettering eller et stempel som "blør"... Noen som kjenner til dette?
  9. Jeg skjønner. Det som er litt rart er at jeg har kjørt i ca 6 mnd før dette problemet oppstod. Byttet kasse i Mai. Og jeg fulgte beskrivelse for oljepåfylling, men kan jo selvsagt ha gjort noe feil! Jeg får ta en sjekk igjen
  10. Ja det er byttet. Det er ingen probelmer i Drive. Bare i Revers! Kan det likevel være dårlig oljetrykk??
  11. Hei. Har problemer med å få girkassen til "å ta" i revers. Når jeg setter girspaken i revers, går det litt tid før den liksom kobler inn! Gir jeg gass for tidlig, bare slurrer kassa! Girkassen er nylig byttet, og tviler (les håper) ikke det er noe galt med selve kassa. Noen idéer??
  12. Nå har jeg byttet motstand, og ting ser ut til å funke bra så langt. Når jeg skiftet motstanden gikk viftemotoren opp og ned på turtall. I det jeg dro ut kontakten på motstanden stoppet viften (selvsagt). Men når jeg satte inn ny motstand og satte inn igjen kontakten, så var viften stille. Etterpå har jeg ikke hørt at viften har gått "umotivert". Takk for god hjelp!
  13. Takk for gode tips! Jeg forsøker det billigste først. Har nå bestilt ny motstand. Poster resultat etter å ha prøvd .
  14. Hei. Min X5 3.0d 2002 mod har en vifte som slår seg på ukontrollert. Dette resulterer i at bilen er ofte tom for strøm når jeg skal bruke den om morgenen. Jeg har lenge strevet med at bilen er tom for strøm om morgenen, og mistenkt flere ting som stjeler strøm. Men har ikke klart å finne ut av det. Inntil her om kvelden da jeg gikk forbi bilen. Da hørte jeg viften fra kupéen! Jeg hentet nøklene, satte meg inni og startet bilen og stoppet den igjen. Viften fortsatte! Uansett hva jeg gjorde ville ikke viften slutte å gå! Til slutt ga jeg opp!! Noen som har en idé om hva dette skyldes?
×
×
  • Opprett ny...