
Raichor
Medlem-
Innholdsteller
31 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
BMW e39
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Raichor's Achievements
-
-
mege34 reagerte på et innlegg i et emne: Carsoft 6.5 på Hvilken som helst windows[HOWTO]
-
Har et gavekort på 500 kroner hos GS-bildeler liggende ubrukt med utløpsdato 31/12-2012. Det kan brukes som betaling ved kjøp av verkstedstjenester, så om det er noen som skal på verksted der og vil spare noen kroner så ta kontakt.
-
2 Store bind med det meste du trenger å vite om din E39 for reparasjoner og annet DIY. på engelsk så klart. Knapt brukt og som ny. 1200 kr + eventuell frakt. (koster 1400+ ny) Link til bok: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6286636&rom=MP Bøkene er i trondheim. Har også en del diagnose utstyr av typen ODB for eldre modeller, med overgang til usb og programvare. Denne fungerer og har blitt brukt en del ganger. Kom med bud på denne. mobil: 92262516
-
Var noen minus i morgen og dørene var frosset, døren høyre bak var spesielt vanskelig. Fikk den opp men ville ikke gå igjen. Lot den gå en stund til den ble varm og fikk til slutt lukket døren etter å ha satt inn ungene, MEN døren vil ikke gå opp igjen på noen som helst måte. Dørlåsene spretter opp uten problemer med sentral låsen, håndtaket inne fungerer ikke siden barnelås er på og dørhåndtaket utvendig gjør ingenting, kjennes ut som det ikke finnes noe tak i det. Hvordan skal jeg få opp døra igjen? Antar jeg må ta av innvendig og komme til på noe vis, men usikker hvor jeg skal begynne uten å risikere å rive i stykker noe. Er åpen for forslag, er blitt for mørkt til å begynne i kveld og har ikke tilgang til garasje på de neste ukene.
-
Er ikke redd for å skru selv, men er mer det at jeg er i en situasjon hvor jeg hverken har utstyr, verktøy, penger eller tid til å gjøre det selv. Hadde det ikke vært kritisk å få bilen på veien igjen rimelig snart ville jeg ikke stått tilbake for å prøvd å tatt topp pakningen selv på noen dager. Fjærene derimot er jeg skeptisk til å begynne med, har dårlig erfaringer med de fra tidligere biler.
-
Beklager glemte modell. Er en 98 E39 523i
-
Bilen begynte å koke under kjøring og vannet forsvant ganske raskt uten at jeg fant årsaken. Til slutt måtte jeg gi opp og håpet på det beste da jeg satte igjen bilen på verksted hos strandveien auto i trondheim. Jeg fryktet topp pakningen men håpet så klart på noe mindre.... Dette er hva jeg fikk tilbake: Topp pakning skifte: 17800 ASC Wire: 330 Beltestrekker førerside: 950 Traversforinger 6045 Casterstag HS Fram 3000 Støtdempere fram 5430 Øvre bakre stag 5945 Opphengskule v. Bak 1906 Bremserør over tank. 4279 Diverse verksteds materiell osv.... Summa sumarium: ca. 59000. Bilen kostet 48000 og jeg har knapt hatt den i 2 måneder ved kjøpstidspunkt fremsto den som i god teknisk stand og skulle få skiftet foringene fram før levering det ble gjort. Fikk mer enn bakoversveis og mye hvitt hår når jeg fikk mailen med denne listen. Hva gjør jeg nå, det er langt hinsides hva jeg har råd til. Topp pakning og bremser ba jeg de om å skifte, må få den på veien igjen. Må ta opp lån privat for å betale for det. Har hørt med kjente og de som tar på seg sånt på kveldstid, ingen av de sa seg villige til å gjøre jobben på en bmw da det tok for mye tid. (topp pakning). Forslag til hvor jeg kan skaffe deler, om det er noe jeg kan gjøre selv av dette? Har begrenset med utstyr og tilgang til verksted eller bukk finnes ikke. Beste fall har jeg olje jekker og ei gammel grav. Erfaringer med strandveien auto? Sitter virkelig i beit her og vet ikke hva jeg skal gjøre, er avhengig av bil for levering til barnehage og komme meg til arbeid.
-
Har opplevd at forskjellige biler har reagert forskjellig, prøvde på en 2001 e39 nylig med ODBII pluggen overgang fra RS232 til usb og fikk ikke ut noe selv utover motor feilmelding, selv om jeg prøvde å endre bit rate fra 75 og hele spekteret oppover. Har også problemer med en del moduler i min egen bil, men får tak i de fleste. Hvilken kabel har du BTK? Har forøvrig blitt vel irritert på carsoft og dealextreme kablene, de fungerer når de selv føler for det og med de bilene de føler for. Har bestemt meg for å utforske alternativer som easy DIS og andre løsninger som også gir meg coding muligheter.
-
Virtual PC er det samme for vista og ja, så ingen fare, den samme gjelder.
-
Brukte halve natta på jobben men fikk den ut til slutt med et spisset tappjern som jeg tilpasset. Forbannet til slit, men må på arbeid mandag og kan ikke vente til biltema åpner da. Nå for neste del, finne ut hvordan jeg får satt på angel eyes kitet. (instruksjonene er høyst mangelfulle etter lim fast ringene. Hvor skal jeg dra kablene tro.
-
Lurer på om det er rester av den hule skruven som jeg ser istedet for gjenger inne i hullet. Derfor det gikk greit å stikke inn skruvjern så langt, vil prøve med biltema skruv fjerner først.
-
Kjørte bilen inn over grava, tok ut pluggen og tømte den. Skulle sette inn pluggen igjen og skrudde med handa til det sa stopp og satte på koppnøkkel og skrudde litt med den i handa, tok ikke i i det hele tatt men undret meg hvorfor det aldri ble stopp. Joda, endelig fikk den ut sto jeg med knapt hodet i handa, det merkelige er at resten av skruen er borte vekk, ser den ikke i hullet og stakk inn i et skruvjern og den gikk uten motstand over 10 cm inn. Hva gjør jeg nå? Må jeg skru av bunnpanna og lete etter eventuelt manglende del skruv? Få tak i ny skru bare å sette inn og håpe på det beste? Kan jeg stole på at eventuelle skru del blir liggende i ro? Noen med erfaring på dette? Ser ikke at det er gjenger mer enn en cm inn i hullet? Lite trivelig dag for det som skulle være en lett og rask olje skift. Har også det problemet at jeg kjørte en time opp for å få brukt grava og nå har jeg ikke deler eller en skruv i reserve som jeg kan få tak i før mandag og da skal jeg og på arbeid.
-
Fikk det til å fungere helt fint med windows 7 64 bit, vil fungere for hvilken som helst windows over XP. Metode: Virtual pc med XP mode som er begge gratis og fritt tilgjengelig, kjører carsoft 6.5 SP1 Ting du trenger: - BMW kabler (fra ebay, dealextreme eller andre kilder). - Port å koble til på pc'en om du har com port eller kjøper f.eks clas ohlson overgang fra com til USB og bruker denne. - Driver for kabel om du bruker overgang fra usb til com. (Annet begrep for COM er RS232) - I tilfelle clas ohlson sin kabel fant jeg driver på Wiretek.com.cn -> support -> mange alternativer når det står USB - 232 på mange der, bare last ned til du finner den som inneholder en .exe fil som heter prolific noe, denne har driveren du vil ha. Pakk ut denne til disken og kopier over til Virtual PC. -> koble sammen ledningene (Trenger ikke være tilkoblet bil) og koble de til pc'en installer adapter/kabel om du bruker disse. (Merk for kabel/adapter kan det hende du må installere disse på Begge systemene du nå har oppe, virtual pc og i mitt tilfelle windows 7. Men skal holde med å gjøre det i Virtual PC) Last ned Virtual PC og XP mode og følg instruksjonene for å installere (det er veldig enkelt). Kjør igang Virtual PC i xp mode, kopier installasjons filene inn på c: i virtual pc (den krangler om du bruker fra CD eller usb disk) Installer Carsoft 6.5 på i virtual pc xp slik: Installer SP 1 Kopier inn crack for SP1 der de skal være "c:\program files\CARSOFT\BMW" f.eks om du innstallerte der Sjekk at Carsoft er oppe og vil kjøre (trenger ikke være tilkoblet bil). Start Carsoft ved å kjøre CARSOFT65BMW.exe i CARSOFT katalogen. Vi trenger nå å koble til kabelen til virtual pc, dette gjør vi ved å trykke på menyen -> USB -> (Her vil det variere utifra hvilken løsning du har, for min del er det usb-seriell controller). Du er nå koblet til kabelen, om du ikke har lagt inn driveren for eventuelle adaptere må dette gjøres nå. Da skal alt være klart og vi trenger bare å fortelle carsoft hvilken com port kabelen er koblet til, dette finner vi ut ved å gå til kontroll panel (i virtual pc Xp) -> system -> hardware -> device manager -> trykk på ports og finn den som er din. I mitt tilfelle er det com 3 som en ser i parentes bak min usb til seriell connector. I carsoft trykker vi på Diagnosis data -> settings og velger da COM 3 som vi så. Da er det bare å ta med bærbaren turen ut, sette på tenninga på bilen og koble til. Kjører en enkel perform diagnosis og som en ser av bilde er vi da i mål! Window 7 kjører virtuell PC i XP mode, med fungerende carsoft: Spør i vei om det er noe som er uklart eller dere lurer på.
-
Fikk det til å fungere helt fint med windows 7 64 bit, vil fungere for hvilken som helst windows over XP. Metode: Virtual pc med XP mode som er begge gratis og fritt tilgjengelig, kjører carsoft 6.5 SP1 Ting du trenger: - BMW kabler (fra ebay, dealextreme eller andre kilder). - Port å koble til på pc'en om du har com port eller kjøper f.eks clas ohlson overgang fra com til USB og bruker denne. - Driver for kabel om du bruker overgang fra usb til com. (Annet begrep for COM er RS232) - I tilfelle clas ohlson sin kabel fant jeg driver på Wiretek.com.cn -> support -> mange alternativer når det står USB - 232 på mange der, bare last ned til du finner den som inneholder en .exe fil som heter prolific noe, denne har driveren du vil ha. Pakk ut denne til disken og kopier over til Virtual PC. -> koble sammen ledningene (Trenger ikke være tilkoblet bil) og koble de til pc'en installer adapter/kabel om du bruker disse. (Merk for kabel/adapter kan det hende du må installere disse på Begge systemene du nå har oppe, virtual pc og i mitt tilfelle windows 7. Men skal holde med å gjøre det i Virtual PC) Last ned Virtual PC og XP mode og følg instruksjonene for å installere (det er veldig enkelt). Kjør igang Virtual PC i xp mode, kopier installasjons filene inn på c: i virtual pc (den krangler om du bruker fra CD eller usb disk) Installer Carsoft 6.5 på i virtual pc xp slik: Installer SP 1 Kopier inn crack for SP1 der de skal være "c:\program files\CARSOFT\BMW" f.eks om du innstallerte der Sjekk at Carsoft er oppe og vil kjøre (trenger ikke være tilkoblet bil). Start Carsoft ved å kjøre CARSOFT65BMW.exe i CARSOFT katalogen. Vi trenger nå å koble til kabelen til virtual pc, dette gjør vi ved å trykke på menyen -> USB -> (Her vil det variere utifra hvilken løsning du har, for min del er det usb-seriell controller). Du er nå koblet til kabelen, om du ikke har lagt inn driveren for eventuelle adaptere må dette gjøres nå. Da skal alt være klart og vi trenger bare å fortelle carsoft hvilken com port kabelen er koblet til, dette finner vi ut ved å gå til kontroll panel (i virtual pc Xp) -> system -> hardware -> device manager -> trykk på ports og finn den som er din. I mitt tilfelle er det com 3 som en ser i parentes bak min usb til seriell connector. I carsoft trykker vi på Diagnosis data -> settings og velger da COM 3 som vi så. Da er det bare å ta med bærbaren turen ut, sette på tenninga på bilen og koble til. Kjører en enkel perform diagnosis og som en ser av bilde er vi da i mål! Window 7 kjører virtuell PC i XP mode, med fungerende carsoft: Spør i vei om det er noe som er uklart eller dere lurer på.