Gå til innhold

xphenz

Medlem
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

xphenz's Achievements

  1. Bilen er nesten helt frisk nå. Har tuklet litt med AFM. Justert den fjørbelasta skiva mot klokka for feitere blanding, og endret på slitemønsteret på motstandsstripa.
  2. Skal få byttet motorolje og et hjullager i første omgang nå. Skal bytte bensinfilter og prøve med AFM nummer 3 til uka
  3. Hvis jeg trykker lett på pedalen så er den helt fin, men hvis det kommer en motbakke eller jeg tråkker pedalen ned så begynner den å nøle rundt 2000 rpm, og går videre greit opp til 4000 rpm før den bare stopper opp der. Slakker jeg opp litt og tråkker forsiktig på gassen så går den over 4000. Kjører uten luftfilter mens jeg driver å feilsøker
  4. Her er en video av hvordan den oppførte seg. Symptomene er fortsatt de samme, men bare ikke i like alvorlig grad. https://vid.me/H3Se
  5. Har nylig kjøpt en E36 som ikke er helt frisk. Symptomene når jeg hentet bilen var at den generelt ikke ville gå over 2000 rpm. Måtte fysisk ta vekk AFM (Air Flow Meter) for å klare og kjøre bilen hjem. Fortsatt nøkkete og nølete, men bilen gikk fremover. Jeg kjøpte en brukt AFM på høggern og bytta, men bilen var helt lik. Sperrer på 2000 og drukner og feiltenner. Er man veeldig forsiktig på gassen så kommer man over kneika, men den bare druker igjen så fort man presser inn gassen litt mer. Det som er byttet/gjort så langt: -TPS -Tomgangsregulator -Kamsensor -Veivsensor -Plugger -Coilpakke -Innsugsbelg -Sjekket alle slanger, disa ventil, og CCV (Crank Case Ventilation) for vakuumlekkasjer. -Air Flow Meter -4 flasker kondensfjerner og full tank bensin Ingen forskjell etter å ha byttet/gjort alt dette. I dag tenkte jeg å prøve noe bare for moro skyld, nemlig å åpne AFM'en for å se hvordan det så ut bak plastikkdekselet. Kom over noen videoer på youtube som viser hvordan man kan justere det svarte tannhjulet inni der for å endre blandingsforhold. Jeg justerte sånn ca 10 knepp mot klokka (Feitere blanding) og bilen går betraktelig bedre. Nå nøler den litt på rundt 2000 rpm, og sperrer/dør ut på 4500 rpm ved flat pedal. Er jeg rolig på gassen så går den pent ut hele registeret. Kan det være brukt AFM som er defekt, eller skal jeg se etter andre feilkilder? Setter stor pris på all hjelp. Dette begynner å gå ut over nattesøvnen..
  6. Ser du har en frostvæske-kanne i golvet, bruker den vann?
  7. Jeg har uorginale lykter, så kan være noe her som er klipt av fra org. lyktene. de er akkurat lange nok til å rekke bort til lyktene så det kan ikke være så mye annet de er til?
  8. nei ikke til 1500 eu-ok og skilter som jeg skreiv i starten av tråden så trenger den ikke være eu ok eller ha skilter, men den må være kjørbar. som jeg også sa så vet jeg om en som kjøpte en e36 for 1500 eu ok og skilter, det var altså ikke et krav fra min side.
  9. Jeg har samme ledninger avklipt i fronten på min e36, aner ikke hva dem er til
  10. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=39&t=202419
  11. Hei. Siden ingen gidder å svare på hvordan man bytter wire til giroverføringa så prøver jeg å spørre om noe annet 1: Er det noe som er galt en plass når en 88' Mercedes 190e 2.0 automat akser bedre enn 320ia'n min? gjorde en blow-by test på merca, og resultatet var ikke bra for å si det sånn. det velta eksos ut oljepåfyllinga når jeg skrudde av lokket. det vil jo si at det er elendig komp i motoren. alikevel akser merca bedre 2: Hvorfor i alle dager går alarmen på bimmeren når jeg starter 190'n min som står rett ved siden av?
  12. Gi meg en lyd hvis det finnes flere til den prisen! da tror jeg nesten jeg kjøper den selv
  13. hmm.. langt har den gått da? mulig den rett og slett bare er sliten
×
×
  • Opprett ny...