Har ikke erfaring med motorene, men kan tipse om hva du trenger for å godkjenne ombyggingen..
Gode nyheter ang avgiftene, biler over 10 år er fritatt for hestekrefteavgift.. Og der stopper de gode nyhetene.
Du må søke om ombygging på bakgrunn av hartge h35-24s, der du må ha større bremser foran enn det som er originalt, blant annet.. Jeg brukte wilwood sitt 310mm E30 sett for å få det godkjent. Ksport har også noe sett, spørs på bruken din.. Poenget er at du skal ha det tilsvarende, eller bedre enn det Hartge ble levert med.
Hvis du skal ha over 331hk og 350Nm må du få en anbefaling fra ett TUV organ, dvs du må til tyskland å bruke 50 000,- for å få bilen godkjent.
Alternativ 2 er å få bilen godkjent i Sverige som "amatørbygd fordon", men da blir det stemplet nytt chassis nummer, og bilen er som nybil å regne, med alt det gode som følger med det. (Hk avgift, moms, toll, engangsavgift). Du sliper unna med bare moms på kjøpesummen dersom bilen din er importbil fra før ( Med kjøpesum mener jeg; du må "selge" bilen til en du kjemner i Sverige, få han til å godkjenne den, og så "kjøpe" den tilbake.)