Du kan jo sjekke fargen på oljen din, er den grå er det toppen, garantert, men om det ikke er det så utelukker ikke dette toppen fordet. Kjenn på langene, alle slangene skal være varme når motoren er på driftstemperatur, er de ikke det er termostaten din mest sannsynlig gåen og må byttes, når du har kjøpt ny termostat kan du putte den andre i en med vann, da skal den åpne seg før vannet begynner å koke, gjør den ikke det er det helt sikkert at det var termostatden din. Om det ikke er termostaten kan du sjekke fargen på kjølevannet ditt, er det grumsete har du noe dritt i vannet evt tette slanger eller radiator, da kan du bruke hagelsange å spyle og evt radiator rens. Problemet på min forrige bil (ikke en bmw) var at den tettet ene veien så når jeg snudde om på slangene fungerte dette og alt var ok igjen. Ta høyde for at dette kan sakde bilen din og gjør det på eget ansvar, var som sagt ikke en bmw jeg gjorde dette på men det fungerte i lang tid etterpå uten problemer. Har også erfart at ekspansjonstanklokket kan lekke og gjøre at bilen fordamper kjølevæska, får luft i systemet og koker.