Gå til innhold

wbis

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

wbis's Achievements

  1. EU-godkjent til februar 2015!
  2. BMW 523 iat selges som repobjekt/hel delebil. gått 252000 km, starter fint, men går ikke på alle sylindere, og går dermed veldig dårlig. Målte ca 100 psi i kompresjon på de to fremste sylinderne og mellom 190-210 på de andre. Har ikke verken penger eller kunnskaper til å fikse dette selv.. Bilen har sort skinn interiør, senkesett godkjent i vognkort, godkjent for 18" felger. Nylig byttet bensinfilter og Bilen har fått en jekkskade i venstre kanal foran. Send pm eller ta kontakt på 92462053 for mer info Vanskelig å vite hva en bil i denne standen er verdt, så kom med bud
  3. Noen som har noen tips?*
  4. Har en bmw 523i som plutselig begynte å dra forferdelig dårlig og gikk på 3 sylindere på tomgang før den døde ut helt. Jeg kan starte den uten problemer, da høres den normal ut og går ordentlig på tomgang i noen sekunder før den går nedover og nedover og til slutt stopper. Når jeg kjører får jeg den såvidt opp bakker og på maks 3000 rpm ca. Jeg satt den på bilia for diagnose og de konkluderte med at motor fikk falsk luft fra veivhusventilasjon og at jeg måtte bytte veivhusventil og tilhørende slanger, og kontrollere vakumslanger. Har nå byttet disse delene og finner heller ingen falsk lufta, men det er absolutt ingen forskjell... I dag prøvde jeg å dra ut lmm, og nå den var ute gikk plutselig bilen mye bedre. Den går på ca 500-600 på tomgang og den er kjørbar, selvom den fortsatt går dårligere enn den skal. Noen som vet hva som har noen tips? På forhånd, takk!
  5. Har sjekket for luftlekkasjer og fant ingen ting. Tror jeg får prøve å bytte veivakselsensoren
  6. Hei! Mistet plutselig alt drag i bilen min her om dagen, og tomgangen er nede på 200-400 rpm og noen ganger stopper den helt. Kvalte bilen to ganger på en 5 minutters kjøretur, noe som er ganske godt gjort med automatgir. Bilen drar nesten ikke og når den når 3-4000 omdreininger kommer det en spesiell "kaklelyd" fra motoren. Vi har sjekket plugger og coiler og det viste seg at sylinder 1, 5 og 6 ikke gikk, men plugger og coiler var i orden. Har tatt en diagnose, og den viste feilmelding "Fuel trim limit, bank 1" og "Fuel trim limit bank 2" uten at vi ble helt kloke på dette da det ble sagt at dette kunne være flere ting som har med bensin- eller lufttilførsel. Bilen er en 1997 mod. 523iat Noen som har vært borti det samme før eller vet hva det kan være? På forhånd, takk for all hjelp!
  7. Er på utkikk etter e39 528i Mest interessert i sedan og manuell! Mvh Henrik
×
×
  • Opprett ny...