Gå til innhold

Budfox

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Budfox's Achievements

  1. Jeg fikk samme melding som deg og har en brukt importert 08 E91. Hadde gult varsel lenge. Måtte bytte rattlåsen. Kostet 12.000,-...sure penger :/
  2. OK takk for svar. Jeg synes min E91 blir så utrolig fort skitten bak. Resten av bilen holder seg fin, men bak blir den skitten på 1-2-3. Hvorfor er det slik og vil svettlapper hjelpe? Takk for svar
  3. Hei, Dette er kanskje er dumt spørsmål - men hva er fordelen med svettlapper?
  4. Nei, må kjøpe det jeg skal spraye inn først. Fant ikke elektro spary på clas Ohlson, så må lete til litt! Noen tips?
  5. Hei - jeg åpnet bryteren, og der var enden av en flat "kabel" som gikk inn i en slags gele-aktiv plugg. Skal jeg spraye inn bak denne gele-pluggen? Jeg sprayet over alt inni der! Ikke vær redd for å spraye på alt! Tar ikke skade av det!! La det virke en stund og trykk gjentatte ganger på bryter knappen og tørk vekk det verste overskuddet. Var det fukt inni bryteren din? Niks - Ikke noe fukt inni der. Nå står bilen til daglig i oppvarmet garasje da. Var din mikrobryter lik min, med en flat ledning med åpneknappen i enden og som stikker inn i en gele-feste?
  6. Hei - jeg åpnet bryteren, og der var enden av en flat "kabel" som gikk inn i en slags gele-aktiv plugg. Skal jeg spraye inn bak denne gele-pluggen?
  7. Hvordan åpner jeg opp microbryteren? Og hvor skal jeg spraye?
  8. Hei, Glassluken på min E91 lar seg ikke åpne. Har lest meg fram til at det enten er mikrobryter som må skiftes og/eller kabelbrudd. Dersom det er mikrobryter - hvilke del trenger jeg og kan jeg klare dette selv? Bagasjeromsåpneren på fjernkontroll fungerer ikke. Åpne og lås knapp på fj.kontroll fungerer normalt. Har dette sammenheng med glassluka? Takk for alle svar!!
  9. Det var en dårlig start på karrieren som BMW eier ja, får håpe jeg slipper det på denne da.. FIkk en PM fra en kar her inne som hadde fått bort evl problemer, så ville kanskje prøvd hos han først?? Ok, men jeg fikk byttet rattstammen i går... Hva var hans forslag for å få bort evl problemet?
  10. Hei, Jeg har en E91 2007 mod med rattlås problem. Hos begynte det hele med et gult symbol i instrumentpanelet og at bilen ikke ville starte. Symbolet forsvant ved å ta nøkkel ut og inn igjen. Etter et par uker dukket et rødt symbol opp (som viser et ratt med en hengelås over), samt en melding i I-drive som heter Steering lock faulty. Denne meldingen går ikke bort, men bilen starter heldigvis enda.... Dersom du tar en diagnose som viser feilkode A-116 må rattstammen byttes (som dessverre jeg må). Ved feilkode A-115 eller A-114 KAN problemet løses ved å oppgradere software. Etter det jeg har lest meg til er dette et velkjent problem og en garantisak om du har en norsk bil. Jeg har en importbil og må bære kostnadene selv. Utrolig kjipt! Hadde håpet å få en litt bedre start med min først BMW........
  11. Hei, Tusen takk for et flott forum. Jeg har en 2008 E91 med ca. 60' km på telleren. I dag kom feilmeldingen "stearing lock faulty" opp på skjemen på dashbordet, samt et symbol som viser et rødt ratt og en hengelås på instrumentpanelet. I feilmeldingen står det bl.a. "leave engine on" (!!). Bilen starter og fungerer som normalt. Jeg har kjørt flere turer i løpet av dagen. Rattlåsen slår seg på når jeg tar ut nøkkelen og slår seg av når jeg setter nøkkelen inn igjen. Hva gjør jeg? Hvordan kan jeg få denne feilmeldingen bort? På forhånd takk for svar Mvh, budfox
  12. Supert! Tusen takk. Her skal det kjøpes inn kobberpasta og stålbørste 2 andre spørsmål til dere bilkjennere: Da jeg skulle sette på dekkene foran var ikke navet lås, dvs. når jeg skulle stramme mutterne gikk jo dekket bare rundt og rundt, selv om jeg hadde satt på brekket. Jeg trodde brekket låste alle hjul??? Hvordan vet jeg om dekket skal på venstre eller høyre side? Jeg kan ikke se at det er noen pil på dekket som viser hvilken retning det skal rulle. Har dere noen tips på hvordan jeg kan finne ut hvilken side dekket skal på? Takk igjen
  13. Heisann, Har akkurat skaffet meg en E91 2008 mod d touring og skulle ta av dekkene for første gang i dag. Etter at muttere var løsnet satt dekket forsatt bom fast. Jeg måtte sparke hardt flere ganger på begge siden av dekket (lirke det fram og tilbake) for at det løsnet. Håper jeg bare ikke skadet noe..... Da jeg tok av dekkene oppdaget jeg rust på den sirkelen dekkene "henger" på. Det var også rust inne i sirkelen i det lille hullet, samte bittelitt på skiven med mutterhullene. Er det noe jeg bør gjøre noe med? I såfall, hva? Tusen takk for svar. - budfox
×
×
  • Opprett ny...