Gå til innhold

mikeoff

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

mikeoff's Achievements

  1. Jeg har en e39 jeg bruker som reservedeler. Skal sjekke om brønnen er rustfri. Kommer med tilbakemelding i morgen formiddag når jeg har kommet hjem fra jobb....
  2. Bilen har gått 340.000. Derfor er jeg redd det kanskje er normal slitasje og at jeg da må bytte kassen. Om det er tilfellet kommer til å kjøpe en annen brukt bmw. Bor i Sverige og får lett en brukt bil for 15-20 lapper. Orker ikke å investere mange lapper på å feilsøke og bytte deler når man nesten kan få en hel bil for samme pris. Finnes det virkelig bare to biler i hele Norge som har disse symptomene? Har nå hatt ca 25 forskjellige biler/merker og bmw er klart den beste bilen jeg noengang har hatt
  3. Først vil jeg si; dette forumet har hjulpet meg mange ganger når jeg har hatt problemer med 520'an. Sinnsykt mye bra info å hente her Så til mitt problem. Automatkassen har plutselig begynt å ha problem med å holde seg i 5 gir. Den står og veksler mellom 4 og 5. Dette skjer også om jeg legger den i manuell og forsøker å tvinge den i 5. Eneste mulighet for å få den til å bli i 5 er når jeg kjører ned av bakke, slipper gassen slik den ikke har press på. Da går den i 5 og blir der til den får for mye motstand og naturlig vil gire ned for å klare presset. Jeg har observert at når den normalt går fra 4 til 5 virker det som at etter et par sekunder i 5 faller turteller ytterligere et par hundre omdreininger og blir stabil. Nå som den ikke vil bli i 5 har jeg lagt merke til at den ikke selv kommer til punktet hvor turtelleren faller disse ekstra hundre omdreininger. Har i tillegg siden to år tilbake hatt problem når jeg akselerer kraftig. Når kassen kommer til 3 gir "hopper" den ut av giret og tilbake til 2 for dernest å gire opp til 3 igjen. Har nå kjørt i to år med dette og har ikke hatt problemer når bare jeg har akselerert normalt og ikke presset gassen i bunn. Har på forumet lest meg til at batteriet kanskje skal byttes for å gi full power på strømstyrken, men kassen går ikke nødmodus som står beskrevet ved manglende strøm. Hadde for to år siden problem med nødmodus, men da fant jeg frem til at venstre fremre abs-sensor var tilstøvet. Etter rensing av denne har jeg ikke hatt nevneverdige problemer med kassen. Er litt redd for at kassen er ferdig, men tar gjerne mot forslag til hva som kan være problemet.
×
×
  • Opprett ny...