Gå til innhold

oeyvind

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

oeyvind's Achievements

  1. Vil Mobil 1 være "riktig" type olje, eller må det stå BMW på flasken?
  2. Jeg kjøpte meg en ny 520d F11 tidligere i vinter, og kjøpte da også med servicepakken som inkluderer service i 5år/100 000 km. Men, indikatoren i bilen viser at den ikke ønsker service før bilen har gått ca 35 000 km, som jeg synes er lenge. Jeg ønsker derfor å skifte olje/filter nå omtrent midtveis. Ringte Bilia for pris og fikk en pris på ren olje/filterskift på 3700 kroner. Da jeg er ny til BMW klarte jeg ikke å holde igjen min forskrekkelse, og fyren sa han skulle sjekke litt med sjefen og gi meg en ny pris. Han ringer opp, og sier 2700 kroner, som jeg fortsatt synes er helt hinsides. Det er en billig forsikring for eventuelt trøbbel med garanti senere. Men trenger jeg den? Vil jeg kunne få trøbbel med garanti el.l. om jeg skifter filter selv (ja, vil kjøpe orginalt filter ) og fyller på med Mobil 1 eller eventuelt får et rimeligere (ikke-BMW) verksted til å gjøre jobben?
  3. Goldman Sachs? Eller?
  4. Jeg får levert en F11 om noen uker, og trenger noen vinterdekk til bilen. Har i utgangspunktet tenkt på piggfrie på 17-tommers felger uten run-flat. Har selvsagt lest igjennom det som er av tester av dekk på nettet, men lurer på om det er noen dekk som passer spesielt bra til F11. Testene blir vel utført med helt andre biler......
  5. Dreiemomentet er samme, men fra 0-100 skiller det vel ca 7 tiendedeler. Men jeg skal sjelden gi full gass ut fra lyskryss. Er vel mer interessert i å høre om noen har erfaring med forskjellen i f.eks. forbikjøringssituasjoner osv. Når det gjelder annenhåndssalg, så er det lenge til. Den tid, den sorg. Men har snakket med forhandlerene, og de sier at tilnærmet 100% av 520d solgt nye i Norge er 163 hk-versonen. Så da må vel bruktbilkjøperene vurdere norsk bil mot bruktimportert med 184 hk. Bør vel utgjevne salgsprisen da? Uansett, det er 6-8 år til, og prisen jeg da får er uansett lav.
  6. Skal kjøpe meg en 520dat. Et av valgene jeg må gjøre, er om jeg skal betale noen og tyve tusen ekstra for å beholde de 184hk bilen normalt er utstyrt med. Spørsmålet er om det er verdt de ekstra pengene. Merker man stor forskjell ved "normal" kjøring? Eller bør jeg spare pengene, da forskjellen ikke er spesielt merkbar?
×
×
  • Opprett ny...