Hei
Historien starter med at jeg har vært plaget siden i vinter med at bilen i perioder ikke starter på første forsøk, siden den alltid har startet på andre eller tredje har jeg ikke tenkt så mye over dette, helt til den siste måneden. Kan jo nevne at det dreier seg om en E46 320DT. Når den har startet har vært helt tilfeldig den siste måneden av de 3 første forsøkene. Så jeg ringte det lokale merke verkstedet og fikk forklart at det var mest sansynlig noe med startsperra, men hadde ikke tid å få time før jeg dro til Hellas i 2 uker. Da vi kom hjem startet ikke bilen før det femte forsøk, noe som er det lengste(så langt). Dagen etter startet den på første forsøk, på bensinstasjonen stoppet vi for å handle mat og da ville den ikke starte i det hele tatt, den gnæger men vil ikke starte. Etter tredve forsøk tok jeg ibruk naf medlemskapet for første gang! Han prøvde 4 ganger uten at det var noe forandring og jeg ble da tauet til sentralen siden det var søndag. Han som var på verkstedet der prøvde selv å starte bilen, og da startet den faktisk. Bilen startet flere ganger i løpet av denne tiden, og med feilsøking kom han med feilkode 03? som han ikke viste hva betydde. Derfra fikk jeg bilen på merkeverkstedet i byen og den har stått der en uke snart. I dag fikk jeg vite at dem trodde sånn noen lunde at det var "kjørecomputeren" som måtte byttes(tilbud på pris m/arbeid: 15600,-) Selv om di også klarer å få den til å starte om den får stå en time eller mer, kan jeg ikke forstå at det kan være det som er feil? Virker for meg som at det er noe med startsperra/tenninga/pumpa(er)??
Noen experter som kan hjelpe en kar i nød, som har noen ideer som kan være litt mer forståelig? Skal nevnes at dem har sjekka ledningsnettet og at det ikke var brudd noen steder. Har hørt fra kjente at det høres ut som "lesern" på startsperra som fusker?
Beklager for elendig formulering og utallige skrive feil!
Mvh
Tobias
Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.