Heisann! Da var problemet løst!
Når jeg hadde fjernet innmaten i Katalysatoren så hadde "småbiter" gått videre bak i eksosen og nesten tettet eksosanlegget helt. Utrolig glad for at det bare var en fillefeil.
Hei!
Lurer på om noen kan gi meg noen tips om kva som kan vere gale med motoren?
Det skjedde plutselig da eg akslererte (hadde ca 80kmt) at den mistet all kraften. på flat mark ville den ikkje meir enn 50kmt.
Motoren går helt fint på tomgang men får ikkje ruset den mer enn ca 2500-3000omdr. Den ryker ikkje svart eller hvitt. Dette skjedde dagen etter jeg hadde fjernet katalysatoren, veit ikkje om det har noe å si.
Har hatt diagnose på motoren, men den viser ingenting galt. Har sjekket Turbo, men den var helt i orden.
Noen som kan fortelle meg kva som er galt?
Hei!
BMW E39 520D (2001mod, km:200 000)
Skal ha olje og filter service på bilen min og lurer på hva som bør byttes i sammenheng med service? Planlagt å bytte (motorolje+filter, gearkasse olje og diff olje)
Har lest at man bør bytte veivhusventilasjonsfilter, hvor ligger dette?
Hei!
Problemet med motoren startet da eg lot bilen stå lenge på tomgang. Da begynte den plutselig og koke, og etter det så fekk eg aldri til å lufte systemet. så då tok eg av toppen og planfreste den, og gjorde alt som trengtes. Fikk montert alt sammen igjen med ny toppakning og bolter. Så fekk eg lufta kjølesystemet. Så har eg kjørt ca 150mil etter dette, uten noen problemer. Men no har motoren plutselig begynt å koke igjen. får ikkje lufta kjølesystemet uansett ka eg gjør.
Noen som har noen IDE om ka som kan vere gale?
Hei!
No har eg nett skiftet automatkasse på bilen min, (Steptronic, ZF 5HP 18, 1059 000090).
Men den vil ikkje gå fram eller bak, uansett kva gir den står i. Bilen starter og er heilt normal.
Noen som har tips om kva som kan vera problemet?
M.v.h Christian