Gå til innhold

Lovemybmw

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Lovemybmw's Achievements

  1. dårlig med gatelys langs e6 ja
  2. Felgene på bildet er ikke serlig pene, men har i ettertid byttet dem kasterne er grusomme, men siden jeg bor nordpå klarer jeg ikke helt å kvitte meg med dem, da de lyser noe helt vanvittig bra ellers fornøyd med orginal og pen bil :0
  3. kan vell også være hovedbremsesylynderen. dette skaper så vidt jeg vet hardbremsepedal
  4. Alle motorer holder seg godt når man ser etter de, men det kan altids skje uforutsigbare ting. Tror ikke BMW motorer er noe mere utsatt enn andre bilmerkers motorer, men veldig ofte blir de utsatt for større belastninger enn andre.
  5. sikkert ikke, men jeg har jo en m43b16.. men de er jo veldig like..
  6. Takk, blir nokk å gjøre dette så snart delene ankommer, men trenger jeg å bytte pumpa og termostat da dette ble byttet for ca.20k siden?
  7. Takk, lekasjen av kjøleveske er ved slangeklemmen så det kan nokk stemme at det er pga trykk. men tror du det slutter å lekke når toppakkningen er skiftet? evt, blir trykket i kjølesystemet mindre da?
  8. Høres ut som et problem jeg engang hadde... sjekk om motoren drar inn falskluft på inntaks manifoilen, dårlig pakkning, tilskruing etc.
  9. Hei! sliter litt med å bestemme meg om hva som er feil og årsaken! I utgangspunktet er jeg relativt sikker på at toppakkningen er gåen, pga: 1. MYE hvit røyk både på kald og varm motor. 2. Varmeapperatet er veldig ustabilt og til tider helt fraværende. 3. Ser rett og slett ut som det siver ut veske enkelte plasser rundt toppen. 4. Høyt trykk i ekspansjonstanken. 5. Kjørte nesten motoren varm på tur hjem i dag. Problemet er at jeg er usikker på hva som forårsaket dette. burde jo muligens fikses samtidig som toppen Bilen har det siste året lekket en del kjølevekse (1.5l per 2mnd), men har hele tiden vært flink til å etterfylle nokk. Trodde da at det var en lekasje på varmeapperat registret, som jeg etter planen skulle skifte til jul, men nå ser det altså ut til at jeg må skru litt før den tid. Grunnen til at jeg trodde dette, var fordi jeg ikke kunne finne noen lekasje i motorrommet eller på garasje gulvet. Etter at jeg fikk bilen hjem i dag merket jeg en svak drypping fra slangen som går ut nederst på ekspansjonstanken, lurer da på om dette kunne ha oppstått nylig siden jeg aldri har merket det før. For 2 dager siden sluttet varmeapperatet å funger totalt, annet enn når jeg akselererte og i dag begynner temperatur pila å strekke seg godt over midten før jeg fikk stoppet. Det mekligste av alt er at jeg ikke kan se noe serlig olje i vannet eller vann i olja... Hva er feil, annet enn toppakkningen!?
×
×
  • Opprett ny...