Gå til innhold

ErikAak

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

ErikAak's Achievements

  1. Ja, det er flere som opplever disse problemene. Bilen står inne hos Strandveien i Trondheim hvor de i morgen skal bytte clutch og svinghjul. Bilen (08- 320d) har gått 102500 km og vibrasjonen begynte ca 2 km etter passerte bilen passerte 100000. Etter dette har det sakte men sikkert blitt verre, dvs større vibrasjoner ved clutching/stillstand (lyskryss osv) samt rundt 2000 omdreininger. Har enda ikke noen problemer med å ta løst, men clutchen kjennes mindre "fintfølende" ut og vibrasjonene når jeg står stille er noen ganger slik at det klaprer i tennene. Heldigvis har jeg superforsikring, så en del av regningen blir dekket. Tror likevel det blir rimelig dyrt (egenandel på 6000 kr + evt clutchbytte da forsikringen dekker bare svinghjulbytte...tror jeg). Egentlig litt skuffet over det hele. Clutch ble også byttet før jeg kjøpte den, på 75000 km, og jeg er meget nøye på kjørestil. Slurer aldri og aldri kjørt med henger. Likevel går det bare 27000 km før dette må byttes igjen. Kanskje fordi de ikke byttet svinghjul siste gang...? Ser nå bare frem til å få tilbake den gode kjørefølelsen med en bil som fungerer som den skal.
  2. Inn og utvendig vask til tross for at den bli skitten igjen på 1-2-3 i dette drittværet. Men tanken er jo at skitten aldri skal få lov til å sette seg skikkelig - da sover jeg også så mye bedre
  3. At bakvinduet popper opp når jeg åpner bilen med nøkkelen. Skal forhåpentligvis få fikset dette hos Strandveien førstkommende tirsdag. Ellers...? Såre fornøyd! \:D/
  4. Ja klart. Kan tolkes slik jeg skrev det som om profilen gjorde utslag i rullemotstand, men det er jo bredden som gir utslaget der. Blir nok kjøp av 15mm spacere i løpet av dagen! Takker for innspill!
  5. Ja riktig! Var tilfeldig at jeg linket til 15mm da jeg egentlig skulle linke til 20mm. Men det var jo like greit! Nok en korreksjon: jeg hadde 255/40 og har nå 225/45. Profilen blir litt mindre stilig ja, men det er påfallende hvor mye mindre motstand jeg kjenner i dekkene faktisk. Og bilen brukes hver dag i jobb (langkjøring), så funksjon får førsteprioritet nå. Uansett, takk for svar! Da vil jo 15mm gjøre jobben
  6. Har nettopp gått fra 255/45 dekk bak på e91'en min til 225/40 av ulike grunner. Dette fungerer suverent i bruk, men dessverre ser det jo ikke like bra ut. Tenkte i den forbindelse å kjøpe spacere for å bygge ut litt og vil rådføre meg litt her før jeg handler. For ikke mange dager siden var "spacere" et ukjent uttrykk for meg ser dere... Siden jeg har "mistet" 30mm på hver side tenker jeg å kjøpe 2x20mm spacere for å "kompensere". Høres det fornuftig ut? Og vil disse passe? http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-15MM-HUBC ... #vi-ilComp Må bare spørre et slikt newbie-spørsmål før jeg blåser i vei hundrelappene. Tar gjerne imot forslag på andre steder å kjøpe spacerne. Takker for alle svar! (bilen er en 2008 E91 320d M-sport)
  7. Enda til salgs?
  8. Som overskriften sier. Holder til i Trøndelag. Ta kontakt om du ønsker å selge
  9. Kjempeflotte 91'ere over her! Ble bra med 10w led angeleyes på min e91 pre-lci 320d. Harmonerer så absolutt mye bedre sammen med xenonlysene Snart blir det også xenonlook i grøftlysene for å få fronten komplett.
  10. Monterte nye nyrer i går. Det var latterlig enkelt!
  11. E91 hele og pene originale baklykter selges. Kr 800,- Se annonse: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=34671222 Mvh, Erik Aakervik
  12. Takk! Har egentlig lite og ingenting planer ut over god pleie og godt vedlikehold. Om jeg skal endre noe må det være å montere sorte nyrer. Hva tenker du/dere om det? Også ser jeg noen har blåaktig angeleyes som i og for seg er tøft. Det fortjener dog "xenon-look-a-like" tåkelys, og det er kanskje en større operasjon..? Har ikke sjekket ut hvordan man bytter verken angleeyes eller tåkelys. Kom gjerne med tips på pærer og fremgangsmåte!
  13. Noen bilder fra da jeg hentet bilen:
×
×
  • Opprett ny...