Gå til innhold

Actros

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Actros's Achievements

  1. Mener kamakselsensoren er det som kjennetegner TS sitt problem. Om veivakselsensor er effekt så starter trolig ikke bilen i det hele tatt. Men ville vert veldi greit om folk som starter tråder skriver noen linjer når problemet er løst. Da blir det lettere for andre å finne ut av feil også og feil det kommer før eller siden på alle biler vet vi, bare eit spørsmål om tid det
  2. Om kamakselsensor er defekt så starter ikke bilen når den er varm. Starter fint når den er kald men må stå en stund om motoren er varm før en får start. Da starter den som normalt. Merker ikke noe til at den er defekt når en kjører heller. Er en sensor til og det er veivakselsensoren. Men ikke helt sikker på om den gir samme problemet men den er lik mener jeg å huske. Men holder på kamakselsensoren her jeg.
  3. Skift kamakselsensor så skal du se problemet er løst. Enkel jobb å skifte denne og den ligger i fremkant oppe på motoren.
  4. Kan også være vannpumpa som holder på å ta kveld.
  5. Skift EGR termostaten. Er gjort på noen minutter. Koster vel rundt 700kr.
  6. Det er nok fuktsperra i døra som har løsna. Kjent problem på E39 dette. Av med dørtrekket og lim den på plass igjen. Vannet som kommer inn rundt sidevinduene skal følge fuktsperra og ned i bunnen av døra, men er den løs renner det inn i kupe'en istedenfor.
  7. OK takk for svar. Da er det sikkert M-pakke på min. Har i hvert fall svart taktrekk og M-ratt
  8. Noen som vet om svart taktrekk er spesielt for shadowline eller det er valgfritt? På Audi S-line er svart taktrekk en del av S-line pakka slik jeg har skjønt det.
  9. Jeg ville vektlagt egenskapene på våt veibane over alt annet. Ikke fordi jeg bor på vestlandet men fordi det er på våt veibane en trenger de ekstra marginene en kan få. På tørr veibane er det milevis med marginer om mann ikke kjører som en idiot. Forskjellen på grep er som natt og dag her.
  10. Actros

    Bmw e39 530d

    Det du kan forsøke er å resette gearkassen. Noen sier det funker og andre sier det ikke har noen virkning men har selv en 530d der jeg merka stor forskjell før og etter. Den gikk ut av lock up så snart jeg ga gass men etter at jeg gjorde en "resetting" henger den i lockout up så lenge jeg har over 90km/t og det selv om jeg gir bra pådrag. Slå på tenkningen, trykk gasspedalen i bunnen og hold den der i ca 30 sekunder og slipp gasspedalen igjen. Så slår du av tenkningen og starter bilen. Ta så en prøvetur og problemet kan være løst.
  11. Actros

    slett..

    Jeg ville først sjekka cam sensoren. Om den er gåen starter den ikke. Ryker av og til og koster ca 1000kr og tar to minutter å bytte.
  12. Bytt bremseskiver og klosser fremme og du har løst problemet. Kast i skivene og dette gjelder alle biler med de symptomene. Men først sjekk at alle hjulboltene er tighte. Er det ene hjulet løst får du også disse symptomene.
  13. Actros

    Bmw X5 Krasj

    Å ta inn en bil fra Tyskland og overføre deler er nok eit smart valg. Går jo en stund før du har bilen på veien igjen da men sikkert det billigste. Rimelige biler i Tyskland så burde kunne finne en som er OK til en billig penge der.Hva sier forsikringsselskapet da, har du vert i kontakt med de?
  14. Actros

    Bmw X5 Krasj

    Uff.... Kjedelig sak. Du får dessverre ikke noe dekket slik jeg ser det. Er bilen i Danmark enda ville jeg prøvd å få den ned til Tyskland der det nok vil vere billigere å fikse den.
  15. At Mobil1 ESP er bedre en Magnatec er jeg enig i men så var det dette med pris da. Måtte betalt dobbelt om jeg skulle hatt ESP. Magnatec er mer en god nok her. En får olje til flere 1000 kr literen om man vil men det er ikke noe romferja en kjører rundt i heller
×
×
  • Opprett ny...