Gå til innhold

E34life

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om E34life

  • Bursdag 03/24/1993

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Interesser:
    Hordaland, Odda

E34life's Achievements

  1. En ting jeg kom til å tenke på var når det gjaldt hjernen som står i nå. Er egentlig ikke 100% sikker på om bilen har blitt kjørt med akkurat denne hjernen, men leste en plass på forumet her at de 3 siste siffrene på hjernen kan si om den har startsperre eller ikke. Bilen er jo en 1990 modell og kom uten startsperre, og hvis man da setter inn en annen hjerne (som har startsperre) vil den jo selvsagt ikke starte. Poenget med startsperre er vel for å kutte strømforsyningen til bensinpumpa, eller?
  2. Hei, har da kjøpt meg en E34 for ikke så lenge siden og har problem med å få start på bilen. Litt info om bilen: 520i 1990 manuell, bilen er rullet 210 000 mens motoren er skiftet (120 000, har ingen dokumentasjon på dette). Tidligere eier skal ha hatt start på bilen etter motorskifte og har kjørt endel med denne motoren i. Bilen stoppet på merkelig vis og han skal ikke ha fått start på bilen siden det. Da jeg overtok den, byttet jeg bensinpumpe (i tanken) siden den gamle hadde røket. Da den nye pumpa var komt på plass, kunne man høre den (klikke-lyden) fra pumpa som skal komme når man skrur på tenninga. Da vi prøvde å få start på'n, var den ganske mye bortpå, men ikke nok akkurat som at den fikk for lite bensin. Neste gang vi forsøkte, fylte 20l bensin uten noe hell. Idag prøvde vi å feilsøke litt videre og fant ut at strømledningen som går til pumpa, var helt død når vi vridde om tenninga. Har gått gjennom så og si alle sikringer og relèer på hele bilen uten å funnet noe galt. Sikringen til bensinpumpa var helt fin, samme gjelder også drivvstoffrelèet. Kan også nevnes at hjernen som står på bilen er opprinnelig fra en E36 320i, men må nok være uten startsperre siden tidligere eier har hatt start på bilen etter motorskifte men denne hjernen. Har også tatt diagnose på bilen, og det var ikke noen feilmeldinger som kom opp. (Hjernen og div. relèer, har lest på forumet her at en av de oransje er relè til bensinpumpa, men så på en tengning på nettet av det var den grønne og ikke en av de oransje .) Strømledningen til bensinpumpa som vi målte og kom fram til at var helt død.) (Modul, div. sikringer og relèer under baksetet på førersiden. Vi fant ut at strømledningen som går til pumpa går inn under baksetet på passasjerside, videre til denne siden og derfra, videre fram.) (Ledningsnett og annet "kluss" til høyre i bildet, fra tidligere eier skiftet motor. Jallamekk med andre ord, rask løsning med koblinger + teip for å føre ledningene sammen. Hvis strømledningen til bensinpumpa ligger her en plass, kan det være en mulighet for at det er en dårlig kobling/ kortslutning som har ført til problemet?)
  3. Hei, er ny her på forumet, så håper jeg har lagt denne tråden riktig Har en E34 525 td 94' der dieselpumpa lekker (dieselpumpa er jo en svakhet på disse bilene, dersom de har rullet litt), og det jeg lurte på om det er noen som har en brukt dieselpumpe til salgs? Dieselpumpa er av merket Bosch, men noe mer en det vet jeg ikke... Er ikke interessert i å kjøpe en ny til ca. 14-15 000, og har letet litt rundt omkring uten noe hell, så håper det er noen her som har
×
×
  • Opprett ny...