Gå til innhold

trønder

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

trønder's Achievements

  1. Bmw 3.18i 96 mod. 227000 km selges som rep.objekt for 8 tusen ferdig prutet. Sommer og vinterdekk på aluminiumsfelg.Vinterdekk kjøpt ny for 1 år siden for over 4000 kr(Continental) Påkostet mye siste 2 år.Termostat nettopp byttet. Bremserør,bremseklosser,bremseskiver fram byttet etter eu-kontroll for 2 år siden.Gjennomført ny eu-kontroll nylig(bilde).Der er mangelen en demper bak som lekker,den må byttes og godkjennes innen 30.11.2012.De to andre lysfeilene er fikset. Når demper er byttet så er bilen eu-godkjent til november 2014. Bilen er godkjent senket i vognkort. Bytte ikke aktuelt.Bilen står i Nord-Trøndelag
  2. Ny ubrukt universal lambdasonde til Bmw 3.18i E36 96 selges for 300 kr. Denne har kontakten i enden så du slipper å skøyte ledninger. Passer til følgende biler: BMW 3 (E36) 316 i M 43 B 16 10.95-02.98 75 102 1596 BMW 3 (E36) 318 i M 43 B 18 10.95-02.98 85 115 1796 BMW 3 Compact (E36) 316 i M 43 B 16 10.95-08.00 75 102 1596 BMW 3 Compact (E36) 316 g 12.95-08.00 75 102 1596 BMW 3 Coupe (E36) 316 i M 43 B 16 10.95-04.99 75 102 1596 BMW 3 Convertible (E36) 318 i M 43 B 18 10.95-04.99 85 115 1796 BMW 3 Touring (E36) 316 i M 43 B 16 02.96-10.99 75 102 1596 BMW 3 Touring (E36) 318 i M 43 B 18 10.95-10.99 85 115 1796 BMW 5 (E34) 530 i V8 M 60 B 30 07.94-09.95 160 218 2997 BMW 5 (E34) 540 i V8 M 60 B 40 07.94-09.95 210 286 3982 BMW 5 Touring (E34) 530 i V8 M 60 B 30 07.94-12.96 160 218 2997 BMW 5 Touring (E34) 540 i M 60 B 40 07.94-12.96 210 286 3982 BMW 7 (E38) 730 i,iL M 60 B 30 10.94-12.96 155 211 2793 BMW 7 (E38) 730 i,iL M 60 B 30 10.94-12.96 160 218 2997 BMW 7 (E38) 740 i,iL M 60 B 40 10.94-06.96 210 286 3982 BMW 8 (E31) 840 i M 60 B 40 05.94-02.96 210 286 3982 BMW Z3 1.8 M 43 B 18 10.95-10.98 85 116 1796
  3. Har en 3,18 i 96 mod til 9 tusen. Gått 227000 km.Nettopp gjennomført eukontroll.En demper bak må bytte så er den godkjent. Rust på panser og bakluke. Kan sende bilder hvis du er interessert.
  4. 3,18i 96 mod. 227000km for 9 tusen.En demper bak må byttes så er den godkjent. Eu kontroll er gjennomført. Rust panser og bakluke
  5. Har nettopp byttet luftfilter.Hvor ligger temperaturføleren til hjernen?
  6. Ja jeg føler at bile går dårligere.Kanskje er den i nødmodus?Koblet ut lmm mens bilen gikk og da stoppet nesten bilen og begynte å jage litt på tomgang. Hadde feil på lambdasonde for 7-8 år siden.Men da hakket bilen ved kjøring.Det gjør den ikke nå,bare litt tregere i aksellerasjon og lite respons på gassen. Økt forbruker selvfølgelig regnet ut Gikk fra ca 0.75 til over 1 liter pr mil over natten. Tok også opp pluggene og de var nesten helt nedsotet. Hva tror dere?
  7. Hei Min Bmw gikk fra 0.78 l pr mil til 1.02 pr mil plutselig. Begynner å bli gammel og sliten bilen så uaktuelt å bruke mye penger. Har lest forslag om å rense luftmengdemåler, sjekke gasspjeldsensor, bytte olje/oljefilter og plugger. Finner pluggene men de andre delene er jeg usikker på. Legger ved noen bilder, hvis dere sier hvor de er blir jeg takknemlig. Er oljefiltret den sorte boksen til høyre for slangen? Sjekket pluggledningene og de var litt sotete. Har byttet luftfilter nettopp. Bilen går normalt men ser at forbruksnåla til drivstoffet nå ofte går opp til 2 og 3 liter pr mil når jeg gir på.Det gjorde den ikke før. Noen som vet årsaken til høyt forbruk? Tror dette er oljefilteret? Er dette lmm?Kan defekt lmm føre til høyere forbruk uten andre symptomer?Vet dere hvor tomgangsregulator er? Hva er disse to delene i sort?Hvor er gasspjeldsensor?
  8. Har nå luftet systemet og fylt på kjølevæske. Men nå kommer ikke motor opp i driftstemperatur.Kommer litt varme fra vifta men nåla beveger seg ikke mye oppover. Er det termostaten eller noen andre forslag? Går det å kun bytte termostat fra biltema eller må termostat kjøpes sammen med termostathus?
  9. Har i den senere tid hatt problemer med varmen i bilen.Den er uten klimaanlegg. Motoren blir varm som normalt og nåla kommer til midpunktet på temperaturmålern i bilen. Kjører jeg med turtall over 3000 så kommer det stort sjett varme. Under det så blir luften kaldere og kaldere dess lenger distanse under 3000 omdreininger. Nåla på temperaturmålern bikker også litt tilbake men ikke mye. Hva kan dette være?
×
×
  • Opprett ny...