Gå til innhold

Geier

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Geier

  • Bursdag 11/05/1981

Profile Information

  • Interesser:
    Arendal

Geier's Achievements

  1. Manta er jo tøff, men omega er ikke så tøff at det gjør noe. bare gode å kjøre, trekker i riktig ende og stor nok.. Min far har hatt sin 94 omega b siden 96, og den har vært trofast og god.. minimalt med rust, og det mest kostbare som har blitt bytta på den er kamsensor. Men bilen har jo trilla sine 293000, så slitedeler er jo slitedeler så noe smått blir det jo. Jeg har selv en 96 Vectra B som jeg ikke har fått rota meg til å selge enda, pent nok design, men ikke noe spes. OG så er det jo en gnager... Men med 3,2literen jeg mista nedi der for noen år siden, så flytter det seg jo greit.
  2. Omegan min er Opel i Europa, Vauxhall i england og Cadillac i US men Chevrolet i Sør-Am. Greit med samarbeid Den svarte grillen er en lakkert Rekordgrill. Bytta til org Commo A grill, siden jeg også liker den bedre. Men når Commo'n min til slutt er på veien, så kommer nok grillen tilbake der igjen ja... Skiltnr ble også byttet. Kan jo ikke ha PC skilt på en 69 mod vel? Der skal man ha I..... Og Omega kom som Holden i Australia forresten. Med v8
  3. Enig... En gang opel, alltid opel.. Men det gjelder de før 1980. Ny opel kan ikke måle seg med ny Bmw, og motsatt.
  4. Ape gjorde de nok ikke akkurat, GM eide jo opel den gangen og. Og de hadde ikke bare en finger, men hele høyrearmen med i spillet her... mao ikke noe valg... Heldigvis er folk forskjellige, utrolig kjipt om alle likte de samme bilene.. hehe Jeg vil også si at diplomat er ikke den peneste opelen produsert, men du fant da et bra bilde likevel. Den på bildet kom ikke sånn ut fra fabrikken, den ble ombygd til coupe hos en ekstern karrosserimaker. Min favoritt er commodore A/Rekord C Slenger med et par bilder av min Rekord C også
  5. Tenkte å rydde litt, og da betyr det å kvitte seg med noe som er til overs... Ikke akkurat likt meg, men jeg vil ikke ende opp som en ekstrem samler. Jeg har et orginalt E90 ratt med airbag og svart "carbon" emblem. Noen som gir meg 800,- for det?? Baklykter fra samme bil med pæreholdere, 500,-? og til slutt baksete til E46 coupe veldig fint, ingen hull eller defekter (orginal m3 skinn) 700,-? tlf 90166207 Oppdaterte priser...
  6. good.... ble litt letta nå... at det ikke er noe galt med min altså.
  7. Jeg hadde litt flaks her om dagen, bilen var full av is, så jeg starta opp ei lita stund før jeg skulle gå... så måtte jeg jo selvfølgelig låse døra i huset. Så jeg trykka stop, tok ut nøkkelen og deretter trykka start igjen så den skulle få enda mer varme i seg... Men jeg fant ut at jeg måtte hente noe inne, så nøkkelen ble stående i døra. Vel fremme ved butikken skulle jeg jo stoppe kjerra igjen, heldigvis bomma jeg litt på stopknappen og oppdaga at nøkkelen ikke var med... Hadde jo blitt en kjip situasjon å stå der uten å kunne starte igjen... men er det flere som har funnet ut at bilen går uten nøkkel? eller er det en feil på min? (ikke noe keyless go opplegg på den)
  8. Det at du synes de siste 5 seriene ikke er noe er jo selvsagt en smaksak og det er greit. Selv så syens jeg at, bortsett i fra F10 så er E39 og E34 blandt de fineste 5-seriene som er laget, og det tror jeg mange er enige i! Og ja! BMW er gode vinterbiler, som eneste bakhjulstrekker som faktisk funker om vintern Og når det gjelder sammenlikning så tror jeg nok flertallet hadde valgt BMWen framfor Kadetten altså, jeg skal ikke være trangsynt men man må trekke fram noe litt bedre hvis man skal sammenlikne mot BMW! F eks en helt annet merken en Opel Kadett C er absolutt en kul gammel bil, men mot denne under her har den ikke sjans. Kan ikke sammenlikne Kadetten mot 02 da den kom tilbake i 68 og har en helt annen karosseritype altså, om bmw hadde noe motor, så er den fortsatt ikke like pen og tøff som kadetten der... men putter man i en 3,0 24 v i den kadetten, så kan ikke den bmwen henge med på banen...
  9. C20ne er vel en av de beste bensinmotorene som er produsert. Ellers har opel helt kurante motorer. Bare holde seg LANGT vekk fra 1,4 og 1,6............
  10. Leste ikke feil nei, men jeg tolka deg nok ikke som du tenkte.... da er vi jo enige, alle kan jo lage noe, men er jo ikke alle som kan lage det like bra.... 1,7 fikk man i begge deler ja, men det var ikke opel sin 1,7 som var god... hehe
  11. Hvorfor slutta de da? 2,1 diesel er jo en ombygd bensinmotor, grisedau og ikke akkurat best kvalitet. 2,3 diesel er bra, men fortsatt grisedau. så fort de prøver å få noe krefter i sakene, så ryker de.... Etterhvert gikk de over til Isuzu, bmw og Alfa...
  12. Hva slags opel har du da??? Såvidt jeg vet er det ikke noen opel modeller som ligner bmw. Eneste likheten er under panseret på Omega B 2,5tdi. Der står jo en bmw 6syl diesel... (For å påstå at Opel kan lage Dieselmotorer ville nok bli ganske feil) Men ellers er det ikke noe likheter... Nå regner jeg med at det er Omega du mener, og det er ikke lisensproduksjon. Den kom jo på markedet et år før e39..
  13. Her var det mye som fikk meg til å trekke på smilebånda. HEHE.. Mange som ikke har peiling på hva de snakker om i det hele tatt... enhver treåring burde jo vite at opel lagde kule og gromme biler fra 67 og opp til 80tallet. Hva hadde egentlig BMW som var nogenlunde kult før E30?? E21? jo den begynte jo å ligne noe.... Forresten, når det gjelder Lotus Omega så kan jeg fortelle at det er en 3,6 liter biturbo 377hk og den motoren er utviklet fra en standard 3,0 24v fra omega 3000. Det er IKKE motor fra noen Blitz. Og Speedster har heller ikke Toyota motor. den har enten en 2,0 turbo på 197hk eller en 2,2 på 147hk... Jeg kjører Bmw 320d E90 nå, men det er jo selvfølgelig fordi Opelene mine fortjener å stå inne og vente på våren nå...
  14. Mange som misliker Opel her gitt... Jaja hver sin smak det, men jeg har/har hatt mange opeler oppigjennom. Bmwen kan vel nesten måle seg med de. Har aldri hatt en så dyr bil før som den e90n jeg har nå, men er ikke mer fornøyd nå enn da jeg kjørte 97 mod opel vectra.
×
×
  • Opprett ny...