Gå til innhold

Strandlie

Medlem
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Strandlie's Achievements

  1. Takk for svar! Jeg var noe stresset da jeg byttet til reservedekk så jeg så ikke på demperen i det hele tatt... Skal sjekke etterpå.
  2. Hei! Nå er det søren meg lenge siden jeg har vært på et forum, men jeg håper dere kan hjelpe meg nå! På morgenen i dag skulle jeg ut og kjøre en lengre biltur med -96 E39en, og jeg satte meg inn i bilen og begynte å kjøre. Idet jeg satte i gang hørte jeg en lyd som er vanskelig å forklare, men kanskje en "knekkelyd" eller et lite smell fra venstre framdekk. Jeg tenkte ikke så mye over det, for jeg tenkte at det bare var snø og is bak dekket som løsnet. Etter det kjørte jeg i ca 3 minutter, før jeg svingte dagens første 90-grader til venste, før en brå høyre ut på E6 ved Hamar. Men idet jeg tok venstresvingen kjente jeg en kraftig gummilukt. Så kjørte jeg i kanskje 8-900 meter før det smalt, og venstre fremdekk punkterte. (Desverre sto jeg da midt på E6, så måtte kjøre noen hundre meter frem til et tryggere sted.. Frykter det blir ny felg også, nå..) Når jeg skifta til reservedekket fant jeg at grunnen var en 3-4 cm flenge på innsiden av dekket, men så ikke så nøye på det. Men så... Da jeg kjørte hjem igjen for å bytte til en annen bil begynte det igjen å lukte sterkt gummi. Jeg stoppet og sjekket reservedekket, og fant ut at det nå gikk et spor rundt hele innsiden av dekket, og at dette sporet var veldig, veldig varmt. Jeg har ikke sjekka, men jeg går ut ifra at dette sporet også er på det punkterte dekket. Var heldigvis ikke så langt unna hjemme, så kjørte veldig sakte og slapp heldigvis enda en punktering. Andre ting jeg tenkte over var at jeg syntes reservedekket plutselig satt litt langt oppe i hjulbuen etter byttet, sammenliknet med det andre fremhjulet, og at bilen tydelig trakk mot venstre når jeg kjørte hjem. Hva kan dette være for noe?
×
×
  • Opprett ny...