Gå til innhold

sindrekva

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

sindrekva's Achievements

  1. joja, merklig det også, da denne er bare 1. år gammel eller noe sånt.
  2. Jaja, da har bilen min bynt igjen! 320d m47-d20 3 mnd etter at jeg var inne på gs å fikk konstantert at lmm å hjerne var ødelagt og fikk byttet dette, har bilen igjen begynt å fjuske, dog ikke like ille som sist. Ved jevnt drag fra bunnen i alle gir går det forhåndsvis greit, kan kanskje viss du konsentrer deg godt, merke litt "hakking". 4. gir opplever jeg som verst, ved normal kjøring til bunn gass merkes kuttet godt når jeg passerer rundt 2500 rpm, og nåla på øko. måler faller litt. Noen som har en anelse om hva det kan være? er det mulig at lmm ryker allerede etter 3. mnd? Turbo skal virke fint, kjennes tight og grei ut. bilen soter ikke. Dieselfilter, oljefilter, veivhusventilasjonsfilter og luftfilter er nylig byttet, så tviler på at det er noe som skal være blokkert. anyone?
  3. Hei! Kjøpte og monterte coilover på min e46 sedan i helgen, noe som gikk fint i seg selv. men fikk ikke riktig den høyden jeg ønsket meg fremme, kittet skal være justerbart fra 35-65 mm, men jeg greide akkurat 35mm, maks senk! Det slår meg at støtdemperlageret bygger no jævlig i feil rettning! det jeg lurer på om det finnes noe foringer/lager som ikke bygger så mye? lageret i seg selv er ikke så stort, men alt rundt det bygger mye. takk for svar!
  4. Bilen virker nå, men måtte ut på 20k på GS:P LMM var hovedårsaken, men motorstyringen hadde tadt kvelden så de fikk ikke til å programere lmm rett:P Surt, men går som ei klokke nå...
  5. jaja, da var bilen inne til GS, tok dem ikke mindre en en hel dag å finne feilen. Det var lmm som fucka seg opp, men de greide ikke å kode lmm, antaglig på grunn av defekt motorstyring! Dette byttes imorgen, så får håpe det blir bra nå, blir iallefall dyrt..
  6. da var veihusfilter og dieselfilter skiftet, uten hell, nappet ut kabelen til lmm, å da gikk bilen uten ett eneste turbokutt, riktignok så merket jeg at turbotrykket ikke var helt på topp men alikevell. tok også av intercoolerslangen inn til innsug, å kunne se en del koksdannelse, noen som vet hva det kommer av? dårlig tegn?
  7. Veivhusfilter er bestilt, skal prøve å plukke av lmm til en kompis å prøve imorgen!
  8. Hørt om trøbbelet med 320d sine turboer, men dette gjelder vell de etter 2001, i hovedsak, da de har en annen konstruksjon en 1999-2001? Og viss turboen hadde vært ødelagt, ville den fortsatt ha ladet? På meg virker det bare som at den slipper trykket av en eller anen grunn.. av og til virker turboen bra, uten å kutte.
  9. Veivhusfilter er ikke byttet, har streifet meg tanken, men kan det utgjøre så mye? Hørte ikke noe om verken lekasjer eller om luftmengemåler når den var inn på diagnose på verksted.
  10. Heihei, skjønner at det sikkert er hundre topicer her om akkurat dette, men slenger inn en uansett, da dette er mye enklere Har en 320d 99/00 mod 203 000km, som har begynt å bli kranglete. Turboen har funnet ut at den ikke skal holde på trykket, så når jeg runder 2000rpm å får "kicket" går det 2 sek så kutter den, før den igjen kommer i 2 sek på 2500, 2700, 3000 rpm osv. Jeg har prøvd å skiftet trykkregulatoren uten noe sælig hell (Mener kuttintervalen gikk ned og den kom noe kjappere tilbake), men fortsatt er det ikke som det skal være. Åja, det aner meg at turboen har tadt kvelden, men jeg (lommeboka) nekter å tro det:P er det noen som har noe forslag?
×
×
  • Opprett ny...