Gå til innhold

leifthor

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

leifthor's Achievements

  1. Hei frysepinner Jeg har erfart noe lignende med min 325d E91 (3l, R6) der det ble kaldt i bilen rundet - 15C, jeg byttet EGR termostaten, da ble det litt bedre, men greia var at det ikke kom noe avgass gjennom eksoskjøleren årsaken var solenoid ventlen som åpner EGR ventil var deffekt, byttet denne og da kom varme bidraget fra eksoskjøleren tydelig frem, mye rasker opp med tempraturen og holder varmen i motoren der den bør være. Mvh, LT
  2. E91 325d 2007 mod. 3l R6 Det har kommet opp et gult motor alarm tegnet , og på skjermen står det "Increased Emission" Hva er årsaken, er det deffekt O2 sensor etc. Eller er det bare noe hikke som lar seg resette. Kan lave tempraturer i disse dager ha innvirkning ? Noen som har erfaring med Increased Emission Mvh, Leif Thor
  3. Dette er et område som må forstås i fler fag områder. Denne løsningen som vist her ,med bare 1 stk. magnet for å iomisere fuel'en er ikke å forstå som en komplett løsning. Bakgrunnen for å bruke magneter er for å få en raskere osydasjon, dett gir bedre effekt,moment , lavere forbruk,renere motor, mye bedre avgass verdier, etc. Opprinnelig ble dette fenomenet oppdaget av en flymekaniker under 2 verdenskrig, by accident . Men for å relatere dette til bilen din så må det være en magnet på hver av dyse avgrening, hviss du har diesel så monter magneten på røret nær dysen. I tilegg må det også settes på en kraftig magnet på luft siden( før manifold). Dette for å oppnå effekten med at: Drivstoffet er + ladet & luften er - ladet da skal det etter teorien bli slik at "drivstoffet trekkes til luften" fra + til - (natur lov) . Magnetene må installeres riktig, og med tilstrekkelig styrke. Eventuelle kraftige magneter for nærme en CR dysen kan kanskje skape konflikt med dyse funksjonen. Jeg har ikke prøvd dette selv men en eller annen gang blir det nok. Ha en fin helg
  4. Hei Har noen byttet utløselager på en 118d ( GS del: 21517564027 Urkopplingsmodul ) Hvor mye tid tar det, vanskellig ? Takk for inspill Mvh, Leif Thor
  5. Jeg har en 118d 2005, Kjørt 199000. Motor:M47-TU2D20. Oljeskift hvert 12000km, Royal Purple olje. Jeg opplever en "soft" dunkelyd fra motor, mest når den er kald. Det oppstår når man igangsetter bilen fra stillstand, 1 gis og tomgang, når du da begynner å belaste fra tomgang også ved skifte til 2 gir så kommer denne litt svake men allikevel tydelige dunke lyden. Jeg har to teorier. Den mest optimistiske er; kan det være motor fester som ikke gjør jobben sin, hmm. Men da hadde det vel også vert noen lyder under andre forhold også. Eller er det i verste fall rådebank pga. for lavt oljetrykk ved tomgang og lavt turtall 800-1000 rpm. Jeg har skiftet oljefiler i tilfelle at det var et filter med stort trykkfall men ga ikke resultat. Burde jeg ha fått målt oljetrykk, hvilke trykk ved x rpm. Er det noen av dere som har tilsvarende erfaring. Fint om noen kan dele sin erfaring innsikt.
×
×
  • Opprett ny...