
Hazzy
Medlem-
Innholdsteller
28 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Hazzy
- Bursdag 05/09/1991
Profile Information
-
Interesser:
Sandvika, Bærum
Hazzy's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Grunnet flytting fra enebolig til leilighet i Oslo, selger jeg min E39 med tungt hjerte. Bilen har skinnseter, facelift frontlykter og LED-baklykter. Står på Larzon 18" felger, og har helt nytt sportseksos fra grenrør til bakpotte ( Schmiedmann grenrør og katalysator, Eisenmann bakpotte.) Bilen har gått sine gode 266000 km, men er i god teknisk stand. Det er noen få rustflekker, men disse kan lett utbedres. Følger med ett sett piggdekk på originalfelger. Er for øvrig satt inn ny mp3 spiller i bilen samt. nytt anlegg, men dette kan byttes tilbake hvis ønskelig. Har også ett M-tech kit til bilen som er på vei, men som ikke har kommet i sin helhet enda. Ulakkert. Ønsker 60,000 for bilen. Innbytte ikke ønskelig.
-
her er en liten snutt av hvordan den høres ut nå med ny eksos: Desverre av noen grunner jeg ikke var klar over, så fulgte politet etter meg samme kjøreturen som er i videoen, og når jeg parkerte hjemme, tok de skilta mine så nå jobber jeg med å få disse tilbake, så jeg kan lage en bedre video av hvordan eksosen høres ut.
-
Nok en liten oppdatering på denna vognen: Har nå endelig fått på nytt eksosanlegg fra ende til ende! Grenrør, sportskatter og Eisenmann bakpotta er nå montert (mellompotte ble fjernet for enkelhets skyld) hos Svendsen eksos. Er nå mangfoldige tusenlapper lettere, men du verden for en lyd bilen nå gir! Fått kjørt den litt i dag, men siden den har stått såpass lenge uten å bli kjørt, så har den blitt strømtom, som igjen ga meg problemer med luftfjæring Står og lader på jobb, i håp om at den løfter seg opp på førersiden bak. Ellers så har frontpartiet av M-tech kittet kommet, og skal hentes i løpet av uka for så å bli lakkert når alt har kommet. Neste steg i prosessen etter kittet er montert må nå snart bli enten en 528 m/manuell kasse eller å bli kvitt det luftfjæringsdritet. Eventuelt få byttet dynamoen siden det virker som bilen ikke lader nok. Utført litt grov utregning av påkostninger, som er som følger: Eisenmann bakpotte, 7,000kr Schmiedmann kat+grenrør, 5,500 kr Simota luftfilter+karbonhus, 2,500 kr Lydanlegg (ekskludert anlegg som allerede er eid), 10,000 kr Baklys, 2,000 kr M-tech kit, 10,000 kr frontlys: GRATIS! ny veivhusventilasjonssett+ toppdekselpakning: ? (ca 1,000 kr?) Montering av eksosanlegg: 12,000 kr (!) Total: ca 50,000 kr brukt så langt! og dette inkluderer ikke småkjøp av vedlikeholdsdeler og slikt. Nå, tilbake til luftfjæringen. Hvis lading ikke funger, og den fortsatt er sigen på en side, så er jeg redd for at det kan være en ventil som er gåen, eller belgen i seg selv (lest litt rundt). Hva er den mest vanlige feilen når det kommer til dette? har heller ikke hørt kompressoren gå noe særlig etter at jeg parkerte hos schmiedmann tidligere i dag, hvor den da fungerte som den skulle, og løftet på begge sider når jeg fikk ladet den litt. Oppdatering på denne kommer. PS: Video/lyd av nytt anlegg kommer snart! Tar en kjapp filming med mobil i første omgang, så slenger jeg på en GoPro så man kan få litt bedre kvalitet på en god dag.
-
let me know, trenger kun oppbevaring i første omgang E30'n er litt stakkarslig akkurat nå, så må eg bare få den ett trygt sted før jeg kan begynne å lesse inn interiør og motor
-
Tzunami, jeg tror at i første omgang så blir det en 528, blir så mye jobb og eventuelt få henta inn 2 M5'er hvis jeg skal ha motor og drivverk i banebil også.. Jeg skal se på BMW performance setet som ikke er BMW performance, men tror fortsatt at det blir dyrt. T.H.O, det gikk ikke da det ikke fantes motstand på hjulet siden reima hadde "eksplodert" av omtrent. Har fått fikset det nå, og bilen lever igjen i beste velgående. Planen er å lakkere bilen opp igjen når jeg får m-tech kittet, da dette uansett må lakkes opp. er litt usikker på om jeg skal gidde å legge på de ekstra pengene for å lakke den om i en annen farge, eller om jeg bare skal beholde den sølv.
-
fan, du hadde vel ikke tilfeldigvis hatt plass til en e30? har en stående som jeg ikke kan ha her stort lenger, og trenger ett sted å ha den (eventuelt jobbe på hvis det er mulig) til det blir varmt i været igjen..
-
BMW performance seter koster jo skjorta, så tviler på at det blir satt inn. M5 interiør derimot kan godt hende, utifra om jeg kan finne noe som er relativt fine og lite slitt. Motor derimot blir vel til slutt en 528, da dette er den grommeste I6'en jeg kan få tak i, og fortsatt kunne sette på de delene jeg nå har på bilen. utover det så blir det nok mye bygging av motor før den går i, så jeg er sikker på at den kan tåle litt ekstra "innpust" når den tiden kommer. planen med denne er jo å holde den gatelovlig så langt det går, og heller fyre opp prosjektet mitt mer når jeg får tiden/stedet til å jobbe med den. Kan ikke si at jeg har hørt så mye om det treffet, når er det? kanskje jeg kan hvis jeg har fri fra jobben Det eneste jeg kan si med sikkerhet akkurat nå er at jeg skal finne veien til gatebil på våler og begge treffene på rudskogen. Men du holder til på trysil igjen, gjør du ikke?
-
Kanskje på tide å oppdatere denna tråden litt Det som er oppdatert per dags dato: Nye baklykter Bytta ut spiller med en ny (satt inn adapterplate) Simota luftfilter med karbonhus (gir en gromlyd når du passerer 5k omdreininger) Byttet høyttalere i frontdører og satt inn subber Det som er bestilt/i hus men ikke montert: Schmiedmann grenrør og sportscat: M-tech kit (venter fortsatt på leveringsdato) Eisenmann bakpotte (skal komme denne uka) Ellers så var jeg på BMWCCN sitt møte på Våler i fjor høst, og fikk prøvd bilen litt på bane. Den var litt "båt", men klarte seg greit, helt til den ene vannslangen fikk ett hull på grunn av dårlig festing av ekspansjonstank. Nå så står desverre bilen IGJEN, da reima til vifte/servo/dynamo røyk på vei til alnabru i helga. Har kjøpt ny, men må nesten få lånt spesialverktøy for å få holdt igjen hjulet til vifta.
-
Har da min e39 touring med noen stygge bulker i sideskjørt på førerside ( hvordan forrige eier klarte dette vet jeg ikke ) og jeg lurer på om dette er en enkel jobb å bytte? Kan ikke si at jeg har sett noen skruer, men så har jeg ikke sett så nøye etter heller
-
Jeg pussa faktisk ned til stålet. Det man ser der er ujevnheter i lakken fra boksen..
-
Bilder innkommende! Har da tatt all rust unntatt det som er under bakvindu på bilden, samt lakka opp speilhus førerside opp igjen, siden den hadde noen riper. Her har dere angrepsvåpen! Etter en rask pussing over problemområdene så spruta jeg på denne rustfjerneren Så var det maskering Så etter to lag med lakk og klarlakk (Original BMW stæsj, kjøpt fra Schmiedmann) så ble det seendes sånn ut: Må la det tørke litt til, og kanskje kasta på ett lag klarlakk til i tillegg til å ta en sista vask for å fjerne lim fra maskeringa og generelt drit på bilen. Må nesten si meg fornøyd med tanke på at jeg ALDRI har flekka før.
-
Må si meg enig der ja. Men felger med chromleppe derimot ser porno ut hvis det er riktig felg! og for å holde meg ontopic. Har sett en del gromme og mindre gromme biler i det siste, desverre har jeg ikke tatt bilder... Var en Evo 6 T.M.E på e6 fra Oslo retning gardermoen, F430 Scuderia i Sandvika og en meget pen svart E46 i jessheim. på den andre enden av skalaen så så jeg en E39 touring på jessheim storsenter som ihvertfall i mine øyne ikke stod helt i smak.. Grønnblå farge, veldig firkanta bodykit og felger som overhodet ikke passet bilen..
-
Da har jeg tatt en liten dugnad på Touringen, og har fiksa speilhuset som var ødelagt. Skal i morgen gyve løs på det som er enten ledningsbrudd i bakluke eller igjennomføringen ved bakvisker. Etter dette er gjordt, så skal jeg kvitte meg med den lille rusta som er på bilen, har allerede kjøpt en spesialrustfjerner fra Gundersen Motorsport, og original BMW lakk og klarlakk fra Schmiedmann. Vil også fikse slitasjen på førerstol og ratt, men er litt usikker på hva jeg skal bruke. Ellers så vil bilen dukke opp på BMWCCN sitt treff på gardermoen raceway, og jeg vil prøve den på banen hvis jeg har mulighet for å få en "benchmark" før kompressor, innsug og senkesett kommer på. Skal også skaffe noen semi slicks for banebruk bare for å se hva den klarer!
-
Så det er ingen måte å få av kun en del av speilhuset?
-
Har ett speilhus på venstre side som har bakre del av den knukket, og har rett og slett ingen peiling på hvordan jeg skal få av dette for å få byttet den. Jeg snakker da om den svarte plastdelen nærmest førerdør. Har sett at det er en festeskrue bak selve speilet, men kommer ikke til med skrutrekker.. Hvordan skal jeg få dette av? må jeg bare ta av hele lykta?