Gå til innhold

Mcmurphy

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Rogaland
  • Kjøretøy
    2011 BMW F10 535 ix

Mcmurphy's Achievements

  1. Verkstedet bestilte 28947-1, men GS sendte dem -2...Så det er ingen tvil om at de har montert feil delenummer.. Problemet er at når vi da ringer GS, som igjen tar kontakt med H&R, så kommer det frem at de ikke har TUV godkjenning på noen sett til 535 ix... På -1 settet står det spesifikt at det skal passe til alle utenom 535D, og alle 550 modellene.. Problemet er at om vi viser bilen med -1 settet, så kan potensielt biltilsynet finne på å si at det ikke er TUV godkjent. Her er linken til TUV godkjenning på -1 settet.. http://www.h-r.com/bin/28947.pdf Om du ser på PDFen side 2, så nevnes alikevell ikke 535ix under modellene.. Ingen bensinmodeller med xdrive nevnes faktisk..
  2. Ingen problem. Setter pris på all input og hjelp som kan gis. Var inne på H&R sine hjemmesider, de lister samme information som ovenfor. Att de skal passe med alle utenom, de i listen. Problemet er at når jeg åpner TUV papirene de linker til, så nevner de løkene ikke 535 ix i listen.. Bare alle "i" modellene, uten Xdrive.. Så jeg får vente i spenning på at biltilsynet og verktstedet diskuterer løsning. Jeg har jo fått mangellapp, så noe må gjøres eller blir den vel vingeklippet til jeg skifter til annet merke. Surt å ikke få ha H&R ettersom jeg hører at Eibach har en betydelig mindre drop.. Noen med F10 som har brukt annet merke en H&R til senk, og har feedback?
  3. Ingen problem. Setter pris på all input og hjelp som kan gis. Var inne på H&R sine hjemmesider, de lister samme information som ovenfor. Att de skal passe med alle utenom, de i listen. Problemet er at når jeg åpner TUV papirene de linker til, så nevner de løkene ikke 535 ix i listen.. Bare alle "i" modellene, uten Xdrive.. Så jeg får vente i spenning på at biltilsynet og verktstedet diskuterer løsning. Jeg har jo fått mangellapp, så noe må gjøres eller blir den vel vingeklippet til jeg skifter til annet merke. Surt å ikke få ha H&R ettersom jeg hører at Eibach har en betydelig mindre drop.. Noen med F10 som har brukt annet merke en H&R til senk, og har feedback?
  4. Ingen problem. Setter pris på all input og hjelp som kan gis. Var inne på H&R sine hjemmesider, de lister samme information som ovenfor. Att de skal passe med alle utenom, de i listen. Problemet er at når jeg åpner TUV papirene de linker til, så nevner de løkene ikke 535 ix i listen.. Bare alle "i" modellene, uten Xdrive.. Så jeg får vente i spenning på at biltilsynet og verktstedet diskuterer løsning. Jeg har jo fått mangellapp, så noe må gjøres eller blir den vel vingeklippet til jeg skifter til annet merke. Surt å ikke få ha H&R ettersom jeg hører at Eibach har en betydelig mindre drop.. Noen med F10 som har brukt annet merke en H&R til senk, og har feedback?
  5. Den du linker der er til F11 tror jeg, når jeg trykker på "tilleggsinfo". På den siden fant jeg denne: http://shop.brakes.no/h-r-senkefjaerer-til-bmw-5-serie.html Men der står det underst med en * Typ 5L 2WD 4WD alle utenom 535d x/550i/ix/d* Usikker på om det skal tolkes som at den passe 535 ix , men ikke 550 ix, eller om den ikke passer noen ix modeller..?
  6. Hei, Fikk nylig en skikkelig bakoversmell etter at biltilsynet ringte. Har fått montert H&R senkesett på min F10 535XI (PN: 28947-2). Biltilsynet sier at dette ikke er korrekt type, og at det skulle vert installert PN xxxx-1. Ringte verkstedet som har montert settet og også bestilt det. De kommer tilbake og sier at H&R nå sier at de ikke leverer TUV godkjente sett til min denne biltypen..? XXXX-1 er kun til 520,528,535I, men ikke til XI... Er jeg den første idioten som faktisk går og prøver å få det godkjent i vognkortet, eller tar de feil?
  7. Heh, ja det var jo det som kan bli problematisk mtp de kanskje er limt fast, evt skrudd fast på baksiden, og en må ta av hele frontfangeren.. Må eventuelt konktakte Hamann. Finner ingen som selger disse dekslene i Norge, og er usikker på om Bavaria er hjelpsom når det gjelder 3. parts varer..
  8. Hei, Kjøpte meg en F10 med litt Hamann tilbehør, og som seg hør og bør så smeller en stein inn i det ene tåkelyset iløpet av første uken, og knuser glasset på tåkelyset.. Første gang det har skjedd meg, men sånn går nu dagan.. Bilen ble levert med orginal front, hamann frontleppe i tillegg til disse LED DRL lysene. http://www.fiercespeed.com/product/hamann-bumper-moldings-with-led-daytime-running-lights-for-f10-5-series/ Når jeg leser litt rundt på nettet, så skal jo det å bytte tåkelys "housing" være såre enkelt, men det kan se ut som det blir værre med denne LED fronten installert.. Det ser nesten ut som det kan være limt, eller skrudd fast på insiden? Noen som har erfaring med denne fronten? Jeg er skeptisk til å bare rykke til de MESH grillene i fronten, slik som det står en kan på en helt standard OEM front.. Hjelp mottas hjertelig Legger ved bilde
  9. For å hjelpe andre som kommer i lignende situasjon. Det var temp sensoren som skal starte regenerering. Denne viste helt feil statisk temperatur, så regenerering ble aldri igangsatt... Takket være verksted nummer 1 ikkje oppfattet dette, så måtte jeg til bavaria...
  10. Bilen er importert fra tyskland, så jeg har vel lite å stille opp med garantimessig.. Men jo, kanskje reklamasjon på det nye filteret ja. Må kunne kreves at det holder mer en ett år. Skal ta en prat med verkstedet om det ikke skulle fungere å blåse det rent når jeg prøve å ta en skikkelig langtur. Angående veske, så fikk jeg ikke beskjed om at det måtte etterfylles noe, men skal få klarhet i det også. Takker for input
  11. Synes fortsatt det er uforståelig at dette skal skje, med tanke på at jeg har en time til jobb. Avgassene skal vel bli varme nok iløpet av den turen? Får ta å prøve en skikkelig turtallsoverdose i en time.
  12. Hei, Har komt i en ganske kinkig, og muligens dyr situasjon. Har en 2008 E92 320. Kjørt rundt 45000. På rundt 30000 så lyste partikkelfilter feillyset opp. Ettersom regenerering ikke funket, ble det 12000 for nytt filter... Nå idag lyste det pokkers lyset igjen... Bilen blir kjørt flere langturer iløpet av en uke. 45 minutter med motorvei til jobb. Etter det første filteret røyk, så har jeg aldri brukt 6. giret , og prøvd å holde litt turtall, noe som da viser seg å ikke ha hatt noen effekt.. Noen som har lignende opplevelser? Tips på hva som kan være galt? En sensor som ikke fungerer, og aldri trigger filterets automatiske "re-generering"? Har absolutt ikke lyst til å punge ut for ett nytt filter, da er besparelsen på å importere borte vekk...
  13. Hei, La meg begynne med å si at jeg har lest "sticky" tråden ovenfor, men finner ingen svar der som hjelper. Mitt problem er lignende, men virker ikke til å passe helt med alternativene listet opp. Håper noen har erfaring med dette, evt har tanker om hva det kan være: Her er problemet: Bilen er en E92 08. BMW proffessional radio Noen som har opplevd "knitring" fra passasjerhøytalleren(bare den virker det som)? Kommer uavhengig av om stereoen er på eller ikke, så det er støy fra andre kilder/dårlig kontakt til høytaller? Det kommer også kun når bilen ruller(over 50 kmh), ikke når den står stille. Antar vibrasjoner skaper det? En kamerat nevnte at flere nyere BMWer har hatt problemer med drenering i dørene? Kan det være fuktighet?
  14. Hei, Har et lignende problem som nevnt i første post. Bilen er en E92 08 Noen som har opplevd "knitring" fra passasjerhøytalleren(bare den virker det som)? Kommer uavhengig av om stereoen er på eller ikke, så det er støy fra andre kilder/dårlig kontakt til høytaller? Det kommer også kun når bilen ruller(over 50 kmh), ikke når den står stille. Antar vibrasjoner skaper det? En kamerat nevnte at flere nyere BMWer har hatt problemer med drenering i dørene? Kan det være fuktighet?
  15. Takker og bukker. Skal ta en prat med han angående pris.
×
×
  • Opprett ny...