Gå til innhold

smurfekongen

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

smurfekongen's Achievements

  1. Ok takk.Er det forskjellig fra for til bak? Jeg hadde en MB CLS i fjor og der var det ulike felger foran og bak.Jeg mener siden felgene kom langt ut bak? Eller prøvet dere bare bak?
  2. Tror det er standard..For å spørre på en annen måte.Er innpress forskjellig på E60 og F10 evt hvor mye?
  3. Passer felgene om hverandre fra E60 til F10?Har noen nesten nye 20 tommere fra E60,en med nye dekk liggende og nå lurer jeg på om de passer nybilen.Noen som vet?
  4. Ok.Tusen takk for svar.Ang den boksen fra DTE.Er det bare en box som kan fjernes når som helst uten at merkforhandler oppdager det hvis noe skulle hende mht garanti?Har jo fortsatt 3,5 år 180000 km igjen av garantien så blir litt vurderingsak det der.Om man skal tune eller ikke mener jeg.Hva kostet boksen og hvor kjøpte du den?Hvor holder forresten TRF racing til? Trf racing holder til på Rena, han har laget en genial tråd om dieselmotorer : http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=177720 Det er en boks som kan fjernes når som helst ja! Det var BMW forhandleren her hjemme som bestilte og monterte den for meg! Betalte 5000,- fikk den ganske billig, koster 6900,- på nettsiden : http://www.dte.no Om du snakker med dem så legger de inn programmer som tar ut mere effekt en det som står oppgitt på siden deres.... Ok.vil gjerne ha mer effekt,men ikke så mye at gearkassen tar kvelden.Nå er jeg jo en voksen mann som ikke kjører gris eller herjer med bilen så ekstra effekt blir jo bare brukt til aksellerasjoner på motorveien og under forbikjøringer.
  5. Ok.Hvordan finner jeg ut lettest hvilken type jeg har?
  6. Jeg har nå en tuning boks fra dte systems som har stått på siden bilen var ny! Har da ca 260hk/550nm som den står nå, den kan justeres i 8 trinn, når den står på Max går girboksen i nødmods ved pådrag... Mulig dette hadde gått bra ved omprogramering da boksen egentlig bare tukler med noen signaler! Den er koblet til kamsensor, turbotrykkssensor og railtrykksensor.... Det beste hadde jo vært omprogramering men det er ikke mulig enda uten å fysisk ta ut styreenheten til motoren, etter hvert kommer det sikkert en løsning på dette som det gjorde på e60 etter 2 år da den var ny Ok.Tusen takk for svar.Ang den boksen fra DTE.Er det bare en box som kan fjernes når som helst uten at merkforhandler oppdager det hvis noe skulle hende mht garanti?Har jo fortsatt 3,5 år 180000 km igjen av garantien så blir litt vurderingsak det der.Om man skal tune eller ikke mener jeg.Hva kostet boksen og hvor kjøpte du den?Hvor holder forresten TRF racing til?
  7. .2 liter R4 er tragisk ja.Jeg har også en 525da 2010 med åttetrinns automat.Sikkert samme som din.Min er sølvfarget dog.Merkelig det med gearkassen.Tåler den i 530da mer moment?Jeg sjekket litt tabeller hos "chiptunerne" på nettet.Der kan bare 525 chippes til ca 245 hk 510nm mens 530 glatt tunes til rundt 280 hk og langt over 600nm så derfor jeg lurte på om turboen var mindre,andre dyser osv.Momentet er vel 450nm standard på 525 så rart hvis den ikke tåler mer.En mekaniker fortalte at risken for tett partikkelfilter også øket kraftig veg chiptuning.
  8. Noen her som vet forskjellen på 3 literen som sitter i 2010/11 mod 525d(204 Hk) og 3 literen i 530d(245 Hk) av samme årgang?Er det bare programvare eller er det større tekniske forskjeller?
×
×
  • Opprett ny...