Gå til innhold

luftwaffel84

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

luftwaffel84's Achievements

  1. Har prøvd en tur uten lmm uten endring:/ Kan være at det er slik aalgaard er inne på.. uansett er det tid for en diagnose før jeg piller mer.
  2. ok, takk for svar. fryktet at jeg måtte gå den veien..
  3. Opplever at motor lugger/stopper når jeg kommer opp i mellom 5000 og 5500 o/min. Akkurat som om en når turtallsperre, men dette skal ikke skje før ca 7000 o/min. Bilen det er snakk om er en 523i, manuell, reg første gang i mai '98. Har ellers varsellampe på abs og antispinn, regner med det er høyre føler bak som endelig har tatt kvelden. Har hatt periodisk feil på den tidligere. Kan det ha en sammenheng? ("nødmodus"?) Motor fungerer ellers fint.
  4. ok, takk for svar. Ja, jeg frykter at det er noe vann i BKF, og da er vel eneste mulighet å demontere den? Siden det er en enveis ventil, er det mulig å teste ventilen, ved å midlertidig ta av slangen og bremse for å se om det kommer vann ut? Eller er det helt på trynet..?
  5. Takk for kjempesvar:) Har drenert rommet ja, ikke noe annet om det var det du mente, og kjørt noen mil etterpå. Kan fremdeles fremprovosere noe motorfusk, dersom jeg står i ro trykker bremsepedalen i bunn og holder hardt. Men ikke så ille som før, og kan ikke sammenlignes med når det var regnvær, da jeg også kunne få fusk ved bremsing i fart og tidvis sviktende bremser!! Akkurat hvor sitter denne ventilen?
  6. Takk for videre hint og svar. Litt treigt svar siden jeg har lagt meg syk, og nettop klart å slepe meg til tastaturet. Har tømt og renset brønnen (tannkost for å komme til dreneringshullet) Gjorde det dagen etter at bildene ble tatt, etter en kveld og natt med mye regn, var det en del mer vann i brønnen, oppimot halvveis på BKF. Dreneringen har nok ikke vert 100% tett og dette kan være grunnen til at surkling har komt og gått. Hovedgrunnen til at problemet har oppstått i utgangspunktet er at kupèfilterhuset har blitt satt på feil av en tidligere eier. En stor sprekk rett under vindusvisker har gjort det mulig for vann løv og annen skitt, å falle rett nedi BKF brønnen! + noe korrosjon på hviskerledd En god påminnelse om å sette alt skikkelig sammen igjen! Håper inderlig at det hadde vært nok å bare skifte bremsevæske, da jeg tror at demontering av BKF vil være en litt for stor oppgave for en uinvidd skruer som meg.. Hva gjør forresten den slangen som går opp fra BKF og bort til motor? Noen som vet? Images virker ikke for øyeblikket, skal legge til bilde når det er oppe og går.
  7. Takk for svar, det var ditt (2000Touring) innlegg i en tråd jeg hadde lest om dette:) Fungerer ikke bkf som en slags vakuumpumpe? Da sier det seg selv at den ikke bør ligge i vann! Uansett, noen do's and dont's ved demontering av BKF eller en DIY guide?
  8. Ja, er enig, trodde ikke at bkf skulle ta inn vann, men leste i en tidligere tråd at en mente det. Når det gjelder motorfusk så kommer det kun i sammenheng med bruk av brems, kan kjøre videre og det blir normalt igjen, helt til jeg bremser, spesielt ved hard bremsing. Kan fremprovosere alvorlig ujevn gange, turtallsdropp til under 500rpm på tomgang og hvit eksos ved hardt trykk på bremsepedal! Kan og få ujevn gange på tørre dager ved hardt trykk på brems, men da uten surkling i pedal.. Lekkasje i bkf eller slanger rundt?
  9. Ja, det gjør det! Får prøve å stramme litt der, og håpe at det gjør susen. Takk for raskt svar
  10. Traction control lampa har lyst en stund i imstrumentpanelet. Tenkte at jeg hadde et kostbart problem. Etter å ha lest litt på forumet så jeg at det kunne være vaieren som lukker og åpner forspjellet og begrenser effekten ved hjulspinn. På min bil lå denne vaieren låst rundt en plastskinne som det så ut den skulle gå inni, jeg brettet den fint rundt kanten og den lå slik at den kunne bevege seg fritt. (som på bildene) Vips var lampen i instrumentpanelet borte. Har ikke prøvekjørt ennå, noen som vet om problemet vil komme tilbake, går det eventuelt an å stramme wieren slik at den ikke går ut av sporet igjen?
  11. Har opplevd tydelig "surkling" ved bruk av bremsepedal i fuktig vær, og i et tilfelle etter besøk i vaskehall, motoren fusker og voldsomt i forbindelse med dette. Har lest litt på forumet og sett at bremsekraftforsterkeren kan få seg et ufrivillig vannbad, dersom dreneringen i "badekaret" der den ligger blir tett. Åpna idag opp(under kupèfilteret) og der var det selvfølgelig fullt av vann. Lurer på følgende: 1. Hvor ligger, og hvordan kommer jeg til dreneringshullet 2. BKF har nok tatt inn en del vann, hvordan bli kvitt dette? 3. Hva er sammenhengen med "motorfusk"?
×
×
  • Opprett ny...