Gå til innhold

W-spec

Medlem
  • Innholdsteller

    137
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Fræna

W-spec's Achievements

  1. Takk for det. Kjørte ikke idealspor og hadde gamle 15" dekk bak (etter hvert 15" vinterdekk med utplukkede pigger), så kunne ikke vært de beste rundetidene. Likevel lå en og stanget bak både Supra, Skyline og flere andre inn i svingene. BMWen imponerer meg sterkt med orginal motor og stort sett orginalt understell.
  2. Ble bra med kjøring for de som ville det, selv om jeg aldri har sett så mye kø på Sommertreff før. Ble rett irritert da de bestemte seg for å stenge banekjøringen en halv time før oppført tid på fredag - selvfølgelig etter å ha stått i kø og var nesten framme med utslipp til banen. Fikk 43 mil på banen med min 150 hk E36 320i (orginal M50B20) uten større problemer. Hadde det sikkert like morsomt som mange andre med et hav av krefter. Holdt følge med mange og etter hvert ble det litt sladd i alle svingene. Takker for eventuelle bilder som måtte finnes av bilen min der ute.
  3. Har laget et skjema over oppkobling av hydraulisk brekk. Jeg har ABS i bilen, men har tatt ut ECU og skal fjerne pumpen nå.
  4. Datasprutet testes i benk før jeg kobler det opp til motoren. Får testet triggere og sensorer, samt programmert sprutet med et grunnoppsett for motoren. Legger inn 8-syl. sekvensiell innsprøytning og tenning med individuelle coiler (Coil On Plug), dysetørrelse, sensorer, triggere osv. slik at mest mulig er klart til det skal kobles opp.
  5. Fortsatt langsom framgang her. Datasprutet nærmer seg klart. Forsterkninger av motorstativet begynner å ta plass. Noe demontering av fronten er gjort.
  6. Har skjedd lite her i garasje, men har prøvemontert V8n i stativet. Skal inn med skråstag og forsterkninger. Det hele TIG-sveises.
  7. Ser svært bra ut det der. Skal se etter bilen din på ACR i juni.
  8. Enheten er testet og alt fungerer som det skal. Den er nå satt opp til å simulere et 60-2 triggerhjul på veiva og en cam-sensor for å kunne kjøre sekvensielt. Tilleggskortet MS3X er montert på fabrikk med overflatemonterte komponenter. MS3X
  9. Oppdaget litt for sent at kontakten på det første testkortet ble plassert på feil side av kortet. Den skal stå på undersiden av kortet. Dette rettes opp. Har montert testenheten for hovedkortet. JimStim v1.5
  10. Første testkort er klart. Det skal brukes til å teste tilleggskortet MS3X, med bl.a. 8 syl. sekvensiell innsprøytning og tenning. JimStimX OBS: Kontakten er plassert på feil side av kortet! Den skal stå på kortets underside.
  11. Har mottat pakke fra statene. Nå er det bare å finne fram loddebolten og begynne monteringen. Kjøpte kit for selvmontering da jeg har interesse for elektronikk og vil bygge mest mulig på bilen selv, er jo morsomt det når det fungerer. Og selvfølgelig en enda snillere pris til dette lavbudsjett prosjektet. MS3-kortet og kasse En hel del komponenter (MS3, MS3X og testutstyr) Kabler med merking (ikke nødvendig, men gjør det lettere å ha kontroll) Skal dokumentere prosessen underveis.
  12. Jeg skal ikke være helt uenig, men nå har jeg et MS3X i tollen her i Norge så jeg mener det er bedre å prøve det enn å vente til høsten for å kjøpe noe annet. Har breibåndslambda liggende i hylla og litt know-how innen elektronikk så dette skal ikke være umulig. Setter selvfølgelig pris på rådene og skal ha det i bakhodet neste gang.
  13. Havner vel på 5-6000,- for MS3X-kitet og tar det som en selvutvikling/læring og et innsteg i datasprutverdenen. Hadde nok ikke kommet langt med andre sprut for den prisen. Har ikke planer om 1000hk på hjulene, så jeg gjør et forsøk med MegaSquirt i denne omgang. Kjenner til motorer som går bra og stabilt med MS. Min største utfordring vil nok bli mappingen, men den er vel ikke så aldeles fjærnt fra andre sprut. Alle følger jo samme prinsipielle regler selv om de kanskje løser ting på litt forskjellige måter. Fungerer det ikke, skal du få lov å si "I told you so".
  14. Greit å vite. Har begynt å få litt bedre oversikt over hva jeg vil beholde og hva som går rett i dunken. Får se hvilken girkasse det ender opp med. Prøver å holde byggekostnadene nede, men når det ble datasprut åpnet muligheten for turbo seg. Kan vel ikke lade så mye på uåpnet motor, men vi får se om jeg tvinges til å bygge om grenrør for å få plass - da blir det nok ikke nye for sugemotor. Og da må det nok sterkere kasse til. Har bestilt et MS3X med det jeg trenger for å kjøre full sekvensiell innsprøytning og tenning med COP (coil on plug). Kan nok trenge noen tips og er sikkert noe jeg finner ut at jeg mangler underveis. Vet du om noen som har bremsebenk/dyno/rullende landevei her omkring?Har ellers begynt å bygge en benk til motoren så jeg kan prøvestarte den før jeg kapper for mye i bilen.
  15. Dette kan du Vidar! Gromt arbeid uten tvil. Kommet et stykke lengre enn da jeg så bilen i fjor. Stå på.
×
×
  • Opprett ny...