Gå til innhold

terjehe

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

terjehe's Achievements

  1. løst!! det var en defekt agr ventil. skiven hadde løsnet så den sto åpen å pøste inn eksos i innsug. fant tilogmed skiven inni innsuget
  2. bare hyggelig
  3. hei, er nesten helt sikker på at sikringen er røket. sjekk den. sikringene finner du innerst i hanskrommet
  4. tror jeg ville kikket litt etter vannlekkasje i koffert. er mange styreenheter der. hvis bilen har panoramatak kan det jo hende at vann renner ned lags taktrekk bakkant da mulig dreneringskanaler for vann er tette.. har også vært borti at de lekker inn vann fra selve tanklokkinnfestning i plast som ligger inntil karr. er det ikke vannlekk så må du bare være glad, for da blir det sikkert ikke så galt rent prismessig vannlekk er jo en ting du kan sjekke selv, ta ut bunn i koffert og de to bekledningsdekslene på høyre og venstre side som skjuler innmaten til baklykta. lykke til
  5. bare styr unna automat, den øker fornruket et par dl på disse jeg ville gått for en herlig 325, uten tvil! sikker på at den nesten er billigere å kjøre med enn 318, og du verden så mye artigere. vekker mange gode minner disse e30ene, grombiler
  6. ja det var derfor jeg fyllte på den 15 liter ekstra igår, ville vært så kjipt hvis det bare var en tankmåler som hadde hengt seg opp jeg vet at tankpumpen hvertfall gir litt diesel for jeg koblet av slangen før pumpa i gulv, og den fyllte en kaffikopp etter noen sekunder. men kjekt å vite at den kan gå uten denne for da vil jeg ikke bruke penger på å prøve dette først. skjønner at jeg må få målt railtrykk takker
  7. hei. er temmelig sikker på at du må ha av dørpanelene, for tror det er en eller to skruer du ellers ikke kommer til. men det pleier å være enkelt og greit på bmw stort sett. regn en time per side ca. Ellers får en håpe kabler og stikk passer. Lykke til
  8. Gløding tror jeg ikke har noe å si da den eneste gangen denne motoren klarer å svive noen sekunder er nettopp når den er kald og har stått en stund. Jeg har studert litt tråder, er litt mistenkelig til pumpa i tank, at den rettogslett gir for lite liter/minutt, i.o.m forpumpe går så lenge og skimter litt luftperler i den klare dieselslangen. Noen som vet hvor mye den skal gi? Hvis dette er ok må jeg få målt railtrykk, bare syns det er rart det ikke legges feilkoder. Hadde en sensor vært defekt tipper jeg at det hadde ligget feil på dette i wurth diagnose apparat. takker for alle innspill, ingen forslag er for dumme
  9. hei bmw anbefaler å skifte veivus vent hver ca. 100000km. spesielt på bensinmotorene har folk en tendens til å la det være. det som skjer da er at det danner seg høyt overtrykk i motor, noe som kan resultere i at bla. toppdekselpakn. blåser og oljen spruter ut i motorrom. er du uheldig lander det på eksos manifold og tar fyr. (ikke for å skremme altså) de har også en lei tendens til å fryse tette om vinteren, noe som resulterer i startproblemer. På bensinmotorene bør en bytte peilerør og div. vaccumslanger i tillegg, sjekk med bmw, de vet hva du skal ha )
  10. prøver å oppdatere litt er i åp at noen med peiling bryr seg. -forpumpe i gulv går i sikkert 2 minutt når en slår på tenning -tok av den returslangen fra høytrykkspumpen som går inn på dyse 1. der kommer det masse diesel ut når tenning står på -dysene virket for meg som normale med helt minimalt utløp av diesel fra returhullene når en kjinnet motor, alle virket like -bilen går på tomgang noen få sekunder hver morgen når jeg går ned til den å prøver å starte den, men ikke hvis jeg prøver pånytt, da bare tenner den litt og ryker fælt -det er nok diesel på tanken hadde vært hyggelig om noen kunne tipse litt selv om jeg er ny på forumet, noen må ha vært borti dette??
  11. Hei Skriver er i et forsøk om noen vil hjelpe med med forslag. -bilen vil ikke starte, dvs den kan tenne men sviver ikke. har den stått natta over klarer den å svive noen sekunder på tomgang før den stopper. bilen har gått 360000km! og har gått som smurt helt til nå. fødepumpe i tank gir diesel, har skiftet forpumpe i gulvet, og det kommer diesel utav filterhus som bare det. forslag? ligger ikke inne annen feil på dde enn forpumpe og gløderele.. jeg mistenker at det lekker for mye over i retur på en dyse? verdt å sjekke? ht pumpen?? tusen hjertelig for tips
×
×
  • Opprett ny...