Gå til innhold

99canka

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

99canka's Achievements

  1. Nettopp kjøpt meg en JBL 2 x 12 " sub og Pioneer forsterker til på 1200w rms. Jeg har ikke verdens største peiling på kobling, men jeg fikk nå kobla den rett, siden jeg hadde en gammel forsterker som jeg kunne følge. Så fyrer jeg opp, og etter 1 min med kjøring lukter det skikkelig svidd inni bilen sånn at jeg begynner å hoste, så jeg stoppa langs veien for å se hva som foregikk bak. Det kom ikke noe røyk eller noe sånt, lukta bare skikkelig svidd. Når jeg kobla, så isolerte jeg ikke kablene i det hele tatt, men det har jeg gjort nå, uten å faktisk teste om det har forbedra seg. Lurte bare på om dere vet om noen andre grunner til det kunne skje?
  2. Takk for det! Men jeg har forsåvidt også et annet problem, vet ikke om de to har noe å gjøre med hverandre, men jeg har et veldig stort hull i potta mi, og det er også noe som stikker ut der. Jeg tror kanskje det er lyddemperen som er på vei ut der. Men er ikke det som er problemet, problemet er at når jeg er ute å leker i snøen så begynner jeg å høre veldig rar lyd fra potta og bilen slutter å gi gass, selvom jeg har gassen i bånn. Kan minne om potta til en motorsykkel, det kommer sånne "kick". Lyden kommer med en gang bakhjula begynner å spinne og turtallet går ned, selvom jeg har gassen i bånn. Dette skjer etter en liten stund med slædding, den er helt normal først. Så kommer det problemet... Og da hjelper det faktisk å la bilen stå i 5-10 min på tomgang og så prøve igjen og da er alt normalt igjen.. Men etterhvert så kommer alltid problemet tilbake... Jeg lurer på om det har noe med potta å gjøre eller om det er noe helt annet? Noen forslag? Er veldig vanskelig å forklare lyden... det kan minne litt om ettertenningslyd, selvom jeg tviler kraftig på at det er det.
  3. Okei! Jeg ringte nærmeste BMW forhandler og de tok fra 750 og oppover + eventuell rep da. Jeg bor på østlandet ja, en plass som heter råholt. 15 min fra Jessheim.
  4. Må til en BMW forhandler da eller? Og hvor mye koster den testen sånn cirka?
  5. Hei. Rundet nettopp 250 000 km på min E46, men på 250 011 kom SES lampa. Nå har jeg googla litt rundt og noen sier det bare er en påminnelse for å sjekke motoren, imens andre sier at det er noe galt med motoren og det bør sjekkes. Så jeg lurer på hva som er rett? Brukt altfor mye penger på den bilen, så vil bruke minst mulig på den nå, men den lampa må jo vekk... BMW 316 1.9 liter 2001 E46 Takk på forhånd!
  6. Høres litt amatørmessig ut dette her ja Det enkleste er å ta en avbiter å klippe løs den hvite/blå ledningen så tett inntil kabelen du kan for deretter å ha elektriker teip rundt der du klippet av, på den måten kopler du ikke fra den gule ledningen. Deretter tar du den hvite/blå å kopler den i sammen med den røde fra forsterkeren, da skal det fungere slik det burde ha gjort til å begynne med. Nå sa han ene kompisen min at han målte blå og hvit ledning som er ekstra til antenne som kan brukes til anlegg, denne var det konstant strøm på med tenning av, det vil si at noe er galt med ledningsnettet, og den røde ledningen han målte skulle det være strøm på hele tiden, noe det ikke var. Jeg skjønner ikke en dritt av dette selv, vil bare slippe å starte bilen med starter annenhver dag.
  7. Men hva skal jeg gjøre med den gule ledningen da? skal den bare henge løs, har den ikke noe funksjon?
  8. Nå har jeg fått to kompiser som kan dette og de prøvde, men de fant ikke ut av noen ting. Det er noe med at forrige eier har koblet veldig mye rart. Det er en blå og hvit kabel som ligger i løse lufta og er ikke festa til noe ende. Den røde kabelen på remote som kommer bakfra er festet til en gul som går inn i spilleren. Dette er fordi hvis jeg ikke gjør det så blir memorien tapt på spilleren hver gang jeg skrur av og på bilen, altså jeg må stille alle innstillinger på nytt. Det var heller ingen sikringer som var gått, så de visste ikke hva kunne være årsaken. Vi kom fram til at det beste blir å sette opp en knapp der jeg skrur på og av forsterkeren manuelt. Vet dere noe om hvordan jeg kan fikse dette, siden syns det blir litt kjedelig med knapp. Som sagt, den blåe og hvite ledningene alle snakker om ligger bare i lufta og gjør ingenting.
  9. Ledningen går ikke fra spilleren... Skal jeg bare da dytte den fram fra forsterkeren sammen med de andre ledningene og til spilleren? litt bedre bilde:
  10. Nå føler jeg meg egentlig litt dum her, men det er Audi A4 97mod, kenwood kdc-bt60u spiller og ads ab-480 800watts forsterker.
  11. Det holder egentlig for meg hvis bare forsterkeren er av når bilen er av. Men det med bryteren, er det mye jobb? Og en annen ting, jeg har aldri kobla bil før, men dette kan vel ikke være så veldig farlig? Er vel bare å trekke ledning igjennom bilen og i spilleren?
  12. Hei. Har funnet ut at forsterkeren min er konstant på, også når bilen er av. Så har jeg googla litt og fant ut at jeg må trekke en kabel fra forsterkeren til spilleren som gjør at når spilleren er av så er forsterkeren. Det heter vel styringstrøm. Jeg har aldri trukket kabler i bil før, men jeg tviler på at dette kan være så vanskelig hvis jeg bare forstår det, så jeg har lyst å prøve selv først. Så det jeg lurer på om det bare er å trekke den kabelen i gjennom bilen og til spilleren? Og hvordan gjør jeg det?
×
×
  • Opprett ny...