Gå til innhold

Nico9311

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansand

Nico9311's Achievements

  1. For noen uker siden fikk jeg bilen tilbake fra verksted der toppen var blitt slipt etter at jeg var så uheldig at registerreima røyk. Bilen fungerte nå fint og alt var i orden. Dette var samme dag det var kommet en del snø, og vi vet jo alle hvordan det er med bakhjulstrekk på glatta. Tok turen ut og var dum nok til å bli med et par kamerater til en litt svingete vei. Turen endte i en brøytekant med stein/fjell bak snøen. Etter kræsjet gikk frontfanger/støtfanger + glass i lykt, ellers ingen skade. Stoppet motoren med en gang fordi det var kommet en del snø inn til radiatoren slik at den ikke skulle bli for varm ved at den ikke fikk luft etc... Etter dette, når snøen var fjernet og jeg skulle starte bilen igjen, begynte den å fuske. Etterhvert begynte også motoren å tikke (?), og var ganske vrien å få kjørt hjem. Til slutt ga den opp, akkurat som om den ikke fikk bensin eller liknende. Heldigvis var jeg ikke alene da det skjedde, og vi fikk slept bilen siste stykket. Under slep fikk jeg igjen start på den, og da startet motoren igjen, men oppførte seg på samme viset. Har prøvd å finne ut hva problemet kan være, men har ikke kommet fram til noen gode alternativer... Er det mulig at noe har blitt "shocket" etter kræsjet? Har sjekket bensinpumpen, og den fungerer. Har prøvd å starte bilen etterpå, og det går på en god dag. Den sviver greit på tomgang, men med en gang jeg speeder, så dør den helt av. Motoren er en 318i motor (m40) Skal også nevnes at når jeg sjekket oljen sist, var det tegn til vann i den. (Men det skal vel ikke ha noe å si på fuskingen?) Setter pris på all hjelp.
  2. Tenker du hel dobbel eksos har jeg hørt eisenmann er bra. Selv har jeg bare dobbelt endestykke fra dtm, noe som også gir en ganske god lyd.
  3. Har tatt av toppdekselet, men kunne bare se ventilløfterne. Alt så greit ut der, men selve ventilene vet jeg ikke hvordan det står til med. Angående merket reima skal på, er det en plastikkliknende skive som angir sted den skal på. Eneste problemet er at denne ikke sitter fast, og kan snurre rundt. Noen som vet hvordan denne skal stå?
  4. Var innom to verksted i dag, begge skulle ha 3000 for å sette på reim og starte den for å ta en komp test. Litt kjedelig dersom ventilene er gåene. Da det også må fikses. Har ogaå en helt lik motor liggende men har ingen garanti for at den fungerer heller. Så jeg får vel bare bite i det sure eplet og ta kostnadene.. Eventuelt avtale en makspris så ikke det blir så alt for galt. I tilfelle blir det ny bimmer med en gang denne er fikset. E60 ..
  5. Reima røyk mens jeg kjørte ja. Slitt av.. Men takk for info!
  6. Takk for svar. Har sett litt rundt på forskjellige tråder, blant annet en DIY på hvordan å gjøre dette.. Men er det det samme når reima er røket og motoren må stilles inn?
  7. Etter at bilen har stått 3-4 måneder mens jeg har vært i militæret fant jeg endelig problemet når jeg kom hjem igjen... Registerreima hadde røket... - M40 motor Har sjekket ventiler og topp og det ser helt fint ut, ingen sprekker eller bøyde deler. Har også bestilt nye deler fra koed som jeg fikk i dag: Ny reim, strammehjul og 2 løpehjul. Men hvordan stilles dette inn igjen slik at jeg ikke ødelegger motoren? Har hørt at syl 1 og 4 skal stå i tenningsmodus, og reim settes på når de er ved øvre dødpunkt. Setter pris på all hjelp.
  8. Trenger fordelerlokk og rotor til 4 sylindret e36, det er en 318i. Helst ikke så langt fra Kristiansandsområdet. Trenger det innen 2-3 dager. Noen som har liggende?
  9. Edit: Jeg var akkurat ute og sjekket alle tennpluggene, og det viser seg at kun 1 av 4 plugger gir gnist. (innerste, nærmest kupe). Testet de forskjellige strømgiverne til forskjellige plugger, og det viser seg at alle pluggene gir gnist på den ene som fungerer. Så de er ok. Kan det her være fordeleren som er problemet? Tenker jeg prøver å bytte den og ser hvordan det går.
  10. Som tittel sier, får jeg den ikke til å starte. Dette skjedde en kveld jeg var ute på vinteren, hvor den plutselig døde mens jeg kjørte. Prøvde dermed å starte igjen, men det ville den ikke. Kinnet sikkert i opptil 15 min. Det har forekommet liknende tendenser tidligere med bilen, for eksempel hvis jeg har kjørt i 5 min, for så å fylle bensin etc, har den hatt litt problemer med å starte. Kan virke som det var for lite strøm, og den har fusket på turtallet. I slike tilfeller har jeg latt den stå en 5 minutters tid, så har den blitt helt fin igjen. Etter å ha testet det meste som kan ha gått galt, har jeg kommet fram til at: Bilen får bensin, startmotor går, men den får ikke gnist. Jeg har målt at coilen får strøm, og sjekket fordelerlokket som så greit ut men litt slitt. Sjekket også bensinpumpen og alt er ok der så bensin får den. Da jeg søkte litt rundt på nettet fant jeg en som hadde samme problemet som meg, HER og det viste seg at bilen hans startet når han byttet hjerne på den, men er ikke overbevist om at det er problemet. Har også lest at bilen ikke vil starte hvis veivføleren er defekt, om ikke det er jording til motoren eller om lambasonden er gåen, eller startsperre(?) dette er noe jeg ikke aner hvor veivføleren eller jordingen til motoren sitter. Til informasjon er bilen en bmw e36 318i, 92 modell om det kan være til hjelp. Bilen har vært i denne tilstanden siden mars, da jeg er i førstegangstjenesten og ikke har veldig mye tid til å fikse på dette, så det hadde vært greit å få i orden fortløpende. Setter pris på all hjelp! Mvh. Nicolai
×
×
  • Opprett ny...