Gå til innhold

tunjan

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

tunjan's Achievements

  1. tunjan

    Rykkinger

    235/55-17
  2. tunjan

    Rykkinger

    Hei. Har en 2007 X3 2,0D (manuell). Hvis feks jeg kjører i 3 gir å ligger mellom 1200-1800 omdr, å har foten "forsiktig" på gassepedalen, så rykker den. Det samme gjelder forsåvidt i alle gir. Hvis jeg prøver det samme med over 2000 omdr, så merkes ikke rykkingen. Hva kan det skyldes? Ved vanlig pådrag merkes det ikke.
  3. Hadde samme problem på min. Skiftet også termostat uten at det hjalp. Så skifta jeg termostaten til EGR ventilen så ble alt bra
  4. Nå peilet jeg oljen, å det står olje ca 1cm over max merket Hadde oljeskift i desember, så jeg synes det er mye på så kort tid
  5. Hei. Fikk skiftet AGR termostaten i dag, og det ser lovende ut. Kjørte en tur å bilen ble drifts-varm, og tempen falt ikke når jeg kjøre på flaten eller nedover....det har den alltid gjort før. Får bare håpe det fortsetter sånn
  6. Det er det jeg mener jeg også. Da skulle jeg hatt hatt symptomene mer konstant. Å jeg har ikke noen lamper. De har kjørt luftmassetest også. Å kanalene ble renset når glødepluggene ble skiftet. Holder til i trøndelag.
  7. Ja jeg kjenner det når jeg kjører ja. Ja har kjørt diagnose 4-5 ganger på merkeverksted. Jeg leverte bilen en kald kveld, slik at de kunne oppleve hvordan den var om morgenen. De bekreftet det jeg forklarte, men fikk ikke rettet feilen. Så begynte de å snakke om koksing...de gjør vel det når de ikke klarer å finn ut noe De kjørte en motor rens på den...den sto på i 3-4 timer som skulle rense opp, men hjalp ikke noe...
  8. Får håpe det er den ja Blir det mye søl av å bytte den? Jeg er ikke noe mekanikker, men er ikke helt "blå" heller, så mulig jeg prøver meg selv Den ligger vel ganske greit til? Jeg har ikke diagnoseverktøy selv nei, men en kompis har. Finnes det en plass der man kan finne hva de enkelte feilkodene betyr? Kjenner det vel på lukta om den har begynt å regenerere Det er en stund siden jeg har kjent den Du har ikke noe 1000kr tips mht det med turtalldroppet (ref video lenger opp)? Jævlig irriterende. Kan det være injektorene? Ellers takk for tips og råd
  9. Det er en M47 tror jeg ja. Har skiftet hovedtermostaten uten at det gjorde noe forskjell. Blir vel å skifte termostaten til AGR'n ja. Det skulle vel være en grei sak? Får håpe det hjelper, slik at jeg slipper å kjøre med campingvogn hele vinterhalvåret Kanskje det kan hjelpe litt å legge en papplate foran på vinterstid? Men uansett så har jeg det turtallsdroppet og den dieselen i Oljen Men det kan (får håpe) skyldes det du sier, at den blir aldri får regenerert seg tilstrekkelig, og at det kan bli bedre hvis det er AGR termostaten som ikke virker som den skal. Er det noe hensikt å få den regenerert på verksted? Eller er dette noe som pågår "kontinuerlig"? Prøver den å regenerere uavhengig av tempen, eller MÅ man opp på en viss temp? Var en kollega som hadde lånt seg en MB GLK 250D, 2013 modell i dag. Vi peilet den for morros skyld, å nivået på den også lå ca 1 cm over max merket....trøstet meg litt med det uten at det hjelper meg da
  10. Det er for galt at man skal måtte planlegge kjøringen ut i fra slike ting ja Har en kompis som har samme bilen, å han plages ikke med å få opp tempen..bare på korte turer på 4-5-6 km så er hans varm sier han. Får satse på at det er termostaten til ARG'n...Hadde en E39 bensin for en tid tilbake..den desidert beste bilen jeg har hatt. 6'er lyden er flott Ja ja vi får se hva som skjer. Men blir litt oppgitt når man har hatt bilen så mange ganger på verksted, uten at de finner ut noen ting.
  11. Ja det er vel ikke til og komme unna det, at det er "småkjøring". Til jobb er det 13-14 km en vei. Størstedelen av kjøringen min er til/fra jobb. På landevei da, så det er ikke start/stopp som i en by. Kjørte til oslo en tur i vinter, å da var ikke tempen stort over strek 1-2...på hele turen. Tørr jo nesten ikke kjøre på butikken e.l pga at det kan sote, partikkelfilteret kan ryke, turboen kan ryke, den rykker og nappe etc etc... Blir jo helt paranoid Det tar bort en del av "gleden" med å ut å kjøre. Blir bensin neste gang, det er ihvertfall sikkert. Men synd man skal "kvie" seg nesten for å ut å kjøre en liten tur....Nei som tempen er ute som i dag, så kommer jeg mellom blå og rett opp (driftsvarm). Med en gang den ikke får motstand, så faller motortempen. Det er en manuell kasse.
  12. Har brukt ett av Tunap sine produkter. Snakket med de folka på merkeverkstedet også, å de også brukte samme tillsettningsstoff. jeg vet ikke helt hva man skal ta seg til lengre...blir vel å sette den inn en eller annen plass å si "FIX DET", å få en regning på 50k Åsså viser det seg i ettertid at det er en føler/sensor til 300 kr som er problemet Har en kompis som plagdes med automaten på sin Audi. Fikk beskjed av møller at den måtte skiftes. 100000 kr inkl jobb. Så var det en del til 1000 kr som var problemet....Men har også problemet med diesel i oljen...og at jeg klarer ikke å få opp tempen på motorn når det er kaldere en 10+ ute...uten å trollkjøre den...At det kommer litt diesel i oljen er så, men her snakker vi om at jeg kjører noen hundre mil, så har nivået steget merkbart.
  13. God kveld Ja det er partikkelfilter på den. Dieselfilter er skiftet ja. I tillegg til en god del andre ting. Glødepluggene, glødestyreenhet, AGR ventil, Luftfilter, kjørt motorrens etc. Jeg begynner å få symptomene allerede ved +3+4 grader. Har brukt tilsetningsstoffer som skal "rengjøre" drivstoffsystem. Hver gang jeg har vært på verksted har det blitt kjørt diagnose. Allikevel finner de ikke ut av det. Jeg har skiftet olje på ca 10000km. Bruker BMW sin longlife olje. Har fått tatt analyse av oljen. Med negativt resultat.
  14. God kveld. Ha skiftet glødepluggene, glødestyreenhet, AGR ventil, kjørt motorrens etc...Har vært på merkeverksted 4-5 ganger...
  15. Hei Jeg har en X3 2007 modell. Har fått påvist diesel i oljen. Noen som har forslag om hva det kan skyldes?? Noen har antydet injektorer, partikkelfilter, dieselpumpe.... Har også "problemer" når den er kaldt ute. Fra +3+4 grader og kaldere. Desto kaldere, desto verre. Se vedlagte fil. Den viser "turtallsdroppet" ved oppstart når det er kaldt i været. Kjenner "lugging" etter jeg har begynt å kjøre også. Går over når motoren har blitt litt varm. Cold start.wmv
×
×
  • Opprett ny...