Gå til innhold

Haugalandet

Medlem
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Haugalandet

  • Bursdag 04/22/1976

Profile Information

  • Interesser:
    Haugesund

Haugalandet's Achievements

  1. Hei Tok en kjapp test. Fikk fra 6.8 til 7.1 sek på 80-120 i 4de gir. Men rett før 120 giret bilen opp til 5te gir av seg selv begge ganger. 80-120 i 5te gir tok 6,1sek. I alle forsøkene så begynte jeg i fast fart, altså ikke på vei opp med akselerasjon, for så å starte klokken ved passering 80km/t. Hva får du?
  2. Ser frem til å sette på sommerhjulene ja Må bare bli ferdige med fjellturene først Kjøpte Frontleppa hos disse http://www.mulgari.com/ Veldig fornøyd med kommunikasjon og pris, produkt og frakt.
  3. Kom meg hjem fra havet i dag, og ble møtt av skitten bil (som vanlig ) Synes de grå stripene i grillen er litt kjedelige: Så laminerte de svart: Så var det å finne frem 3D design front spoileren: Også kalt "leppa" Slik ble resultatet: Nå er den taipet og skrudd fast, så får satse på at det går greit med bakkeklaringen fremover
  4. Hei! Er på jobb i havet, men kommer hjem i mårå Gleder meg like mye til å kjøre bilen så å kjøre dama denne gang Har ikke fått testet M-Performance kittet, da de ikke ble ferdig før jeg reist på jobb. Så tror eg setter på frontlippen med det samme selv om eg skal en tur til fjells. Er vel bare veier hele tiden, så det bør gå greit med høyden Så kanskje bilder på onsdag eller torsdag
  5. Hei! Flott bil Fortsett å legge ut bilder, spesielt etter senk (hvis det blir) Du har jo vært innom tråden min, men vet ikke om du fikk med deg det jeg skrev om valget av senkesettet mitt. Valgte AC-schnitzer pga etter hva jeg fant ut av å lese på nettet, så er det disse som senker minst (25mm vs 30/35mm) og er minst stive, så man beholder mer av egenskapene man får av EDCen. Her er link til en tilsvarende din bil med AC-schnitzer senk: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=451540&page=4 BTW, disse bildene påvirket meg med valg av 20"
  6. Hei. Jeg er vist første mann de monterer dette settet på. Og jeg spurte de om dette med engangsavgift, og de sa det var mitt ansvar å melde inn. De gjorde det ikke automatisk. Tror han sa at jeg måtte signere ett papir på at jeg tar ansvar for å melde effektøkningen inn. Kan dobbeltsjekke når det skal monteres. Hei! Har ein kompis med F10 og Hartge felger i din dimensjon, og han subber ikke nedi. Men han har ikke tilhengerfeste. Også har han ikke ac-schnitzer senk (25mm) men adaptiv drive som senker 10mm. Skjønner at du vil senke litt. Noe høy orginalt ja... Ser du har M-sport med EDC, og da får man (vel???) ikke 15mm senk, slik vanlig M-sport understell uten EDC har. Synd man må opp i motorstørrelse for å få Adaptive drive til disse bilene. Min har automatisk nivåregulering bak, så jeg har ikke problem. Antar det bør gå bra på din, men vet ikke.
  7. Takk Håper det blir bra ja Har ikke hatt 3D design leppen på i vinter, da jeg kjøpte den før jul, men vurdere å sette den på i mårå. Gjør jeg det, så kan jeg legge ut noen nye bilder, med litt bedre vær enn det var på de andre bildene.
  8. Den leppa foran gjorde susen den, flott bil. Lurer litt på M-Performance tuningen, hva innebærer denne ? Takk Innebærer skifting av en del deler, hovedsaklig større intercooler, samt reprogramering av ECU. Her er en link til deler som blir skiftet: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FW11&mospid=52407&btnr=11_4588&hg=11&fg=95&hl=45 Økningen skal være fra 184-200Hk og 380-420Nm. Men mange mener dette er konservative tall, og at man får større effektøkning enn dette. Har sett video på youtube der en 520d med Powerkit er litt raskere enn den nye 2 liters 525d. Så får håpe jeg merker forskjell klipp fra BMW sin hjemmeside: Increase in performance from 135 kW to 147 kW, increase in torque from 380 Nm to 420 Nm, new engine control unit, modified engine electronics, more powerful intercooler.
  9. Hei! Fikk de montert på Bavaria i Haugesund. Kun fjærene fremme som ble skiftet. Bak programerte de bare lavere høyde. Veiledende pris på slikt arbeid er ca 6000kr. Muligens noe dyrer på F10, da alle 4 fjærene må byttes. Ikke noe problem med 275 bakdekk som jeg har. Men merker en skjelden gang at den er litt lav.... Må vel lide litt for utsende Men satt på nye vinterdekk rett før jul. Ville helst ikke ha 245/45-18 (som orginalt) pga syntes det er litt bredt på vinterføre. Fant ut at 225/50-18 er tilsvarende lik rulleomkrets som orginalt, men det var kun Michelin som hadde denne størrelsen, og den var ukurrant og ikke å få tak i. Så da ver det Nokian dekk som var aktuelle, enten 225/45-18, eller 235/50-18. Den første størrelsen er lavere enn orginalt, og den andre er større. Dekkforhandleren anbefalte 225/45-18, da han var redd dekkene fremme kunne ta i skjermen ved svinging og ujevnheter. Men med disse dekkene på, begynte jeg å ta nedi plasser jeg aldri hadde tatt nedi før. Tok kontakt med dekkforhandleren etter 1 uke, og fikk byttet til 235/50-18. Da ble faktisk bakkeklaringen 1,6cm høyere, og jeg subber ikke nedi lenger. Utrolig god service, og fantastisk gode dekk. Har hatt flere turer på fjellet, og de har godt grep. Er selvfølgelig veeeeldig glad jeg valgte piggfrie dekk
  10. Da har jeg tatt skrittet og bestilt M-Performance tuning på Bavaria i Haugesund i dag. Skal bli spennende. Får det monterte om ca 2 uker. Satse på at det blir bra
  11. Ja, det var de finnene jeg mente I mangel av bedre uttrykk på ble de kalt striper i farten
  12. Lurer på å laminere de grå stripene i sidegrillene sorte. Hva synes dere om det?
  13. Hei folkens! Fikk leppo i går ettermiddag, og måtte ut og prøve den på i dag, selv om det regner (bombe på vestlandet...) Passformen var perfekt. Den er bare satt på nå, ikke teipet eller skrudd fast. Mulig jeg venter til etter vinteren med å feste den permanent, da jeg snart skal ta av 20" erene uansett. Hva synes dere? Og noen bilder før og etter:
×
×
  • Opprett ny...