Gå til innhold

snadderloff

Medlem
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

snadderloff's Achievements

  1. http://www.turnermotorsport.com/p-1965- ... 52s52.aspx kittet jeg brukte
  2. tomgang sviver den helt fint på, er bare luggingen innimellom, pluggene er litt hvit aktige, (tyder på for lite bensin?) er en gammel motor, så den bruker litt olje som blir forbrent som gjør at pluggene blir skittene, kan kanskje være coilene? får spandere på den en scann på bavaria tenker jeg.
  3. Hei, jeg gjorde dette i vinter med min 528i og det anbefales på det sterkeste! du kjøper rett og slett bare et kit, jeg kjøpte et dyrt et, finner det ikke i farten nå (bare google litt så finner du det sikkert) men det var 90% bolt on, du må bøye festene til innsuge og fuel railen et lite granne, og topplokk ventilatoren blir hengene litt på skakka + servo ekspansjons tanken må forhøyes et lite granne. det høres værre ut en det det er
  4. Hei i dag rundt 3-4 tusen omdreininger i 3gir begynte bilen å lugge noe dyrisk, den dabba ikke av men den ga ikke på heller med fjøla i bånn. så plutselig ble den seg selv igjen, tidligere har den bare daua på tomgang helt plutselig, har lest et lite granne at dette kan være veiv eller kam sensor. så lurte jeg på om det er mulig å finne ut hvilken ved hjelp av carsoft eller noe lignende i og med at det er en periodisk feil? har også hørt at du kan ohm'e den? kan det være lmm og eller lamba sonden? takker for hurtig svar edit: dårlig ujevnt drag til tider også, vanosen ble akkurat overhalt så det er ikke denne, lmm er renset, og gasspjeld, sitter m50 insug på også. pluggene er rett over 1 år gammle,
  5. hei! Jeg overhalt vanosen min her om dagen, (rattle repair og skift av o-ringer). så plutselig her om dagen ble jeg i tvil om jeg satt alt sammen rikdig igjen og om noen kunne gitt meg svar på dette? Der jeg var usikker var når jeg skulle sette vanosen på plass igjen (treffe tannhjula) jeg vred kjede med klokken, så langt som mulig, og satt vanosen i det første dreve som var mulig, men for å få den til å virkelig "gli inn" måtte jeg sleppe kjede ett lite granne mot klokken igjen. jeg gjorde absolut ingenting med dreve som sitter "inni" dreve til vanosen, da jeg demonterte og monterte låste jeg begge kammene og veiva, brukte alt av spesial verktøy. grunnen at jeg spørr er at jeg ikke syns det hjalp noe merkbart. takker for svar på forrhånd!
  6. Hvis noen har liggenede en gåen, vanos/motor/topp så hadde jeg satt stor pris på vanosen som sitter på, nb er nødt til å være enkel vanos motoren/ m52 og ikke m52TU ved hurtig svar så får dere godt betalt, helst i aust-agder distriktet
  7. er det mulig å sette en m54b30 motor i en e39 med m52b28 motor uten problem? eller må en ha ews boks ringsender, ledningsnett osv og hva er en ews boks? har lest så mye rart at jeg må bare spørr setter stor pris på hurtig svar!
  8. nei det er rikdig det litt ulogisk men carbonen kosta 250 eller noe, så tenkte å prøve den før jeg betaler 1000kr for å teste chrom folien, kommer sikkert fra samme fabrikken, har snakka med selgeren også, men han sier jo såklart bare at dette er en super folie.
  9. Heihei, lyster litt på en ny motor men først vil jeg høre om noen er inntresert i den gamle, det er fult mulig å få prøvd denne motoren før jeg tar den ut av bilen for å være sikker på at den funker knirkefritt. så lenge jeg har hatt bilen (ca 2år) har det kun gått castrol olje på motoren men den siste måneden har det gått biltema 5w40, den drikker litt olje (ca 1l pr 100/200mil) den drikker også litt vann (varierer, mest sansynlig gåen reservator på radiatoren min) koker aldri hvis du er nøye med å fylle vann (har hvertfall aldri kokt for meg), starter alltid uten problem, ikke noe fusking eller lignende, det er montert nye plugger, topplokk ventilator, vannpumpe, termostat hus og termostat. motoren har også et m50 insug som gjør at den yter ca 15-20hk mere (193 + 20 = 223hk!) dette har stått på i ca 4måneder, er et utrolig bånndrag i denne motoren og takketvære insuge er det et ekstremt toppdrag. motoren har rullet ca 285000(bærer ikke nag av dette bortsett fra at den bruker olje) er en eller to ventiler som tikker litt, helt normalt på disse motoren og gjør ingenting spørr hvis det er noe dere lurer på, kjøper dere av meg vet dere hva dere får. HUSK, jeg lufter bare for salg, hvis det er mye interesse og jeg får en god pris for denne så selger jeg, ellers beholder jeg den. bud fra 6000kr og oppover er akseptabelt, andre bud blir ignorert.
  10. ok da lakkerer jeg heller hele bilen, over 16k er jo helt sykt, bestilte forresten 3d carbon fiberen bare for å prøve det så finner vel fort uta om det er for godt til å være sant (2000kr for chrome folie til hele bilen)
  11. ok, 16 laken for hele bilen er litt drøyt for meg men hvorfor ikke bruke dette? http://www.ebay.com/itm/CHROME-SILVER-V ... 35c06a0265 jeg er litt mere i gjerrig hjørne
×
×
  • Opprett ny...