Hei! Jeg har søkt rundt på forumet uten å bli 100% klok på motoren kompresjon i hht årgangene.
Jeg har i utgangspunktet en 87 model e30. I følge sist eier, ble det byttet motor siden den gikk i stykker. Driver nå og demonterer innsug og diverse for å bytte dyser, siden den ene har gått i stykker.
Jeg leser på toppen at den er laget i 87. med nummer 1 705 885. Regner med dette er en god topp.
Men på bundel så leser jeg 1 289 575.... 03 10 89 ser ut som 89 model
Leser også 25 K 6 1 på skiltet bak motorlabben.
Jeg har ikke katalysator og ikke lambdasonde, har også følere på kassa og Version 1.1.
Vil dette si at min bil ville hatt bedre ytelse og gange med en katalysator og lambda? siden kompen ble ved dratt ned da kat ble innført?
Og et lite spørsmål til. Sliter også litt med å få luftet bilen, det blåser aldri skikkelig varmt ut av varmeapparatet. Renger med den metoden med å ha den på tenning og varme på fult med vifte på fungerer dårlig, når det ikke er noen sirkulasjonspumpe på systemet.
Varmt når jeg kjører vanlig, men når jeg har pådrag blåser det kaldt, til jeg slipper gassen, da kommer varmen litt også forsvinner.
Har ny vannpumpe, 80cel termostat, har flushet flere ganger, er sikker på at det åpent overalt.
Viskosekobling er også ny, den kan stå en halvtime på tomgang uten problemer. Har også fult trykk på alle slanger.
Mvh Kristoffer