Hei! Må spørre her etter uendelig med bytting, måling og generell feilsøking.
Som topic sier har jeg en original E34 med m50b20 i, 94 modell. Startet med at den fjusket litt nå og da, ble det bare værre og værre også ble den ukjørbar.
Delene jeg har byttet/sjekket:
Kamsensor (byttet)
Luftmengdemåler (målt, og etter min oppfatning i orden. Går mye mer rufsete når jeg tar ut kontakten)
Veivsensor (sjekket, startet ikke når jeg tok ut kontakten til den)
Bensinpumpe (byttet) leverer 4 bar fremme før fuel rail
Bensinfilter (byttet)
Toppdekselpakning (byttet) pga olje i plugghull
Plugger (byttet)
Coiler (sjekket ved å dra ut en og en)
Dyser (kun sjekket at de har strøm, 0.22 volt ca, som iflg bentley boka er riktig)
Kompresjon (målt til 14 bar +- 0.6 bar)
________________________________________
Alle sylindre får bensin, bilen går helt fint på tomgang og virker ganske grei ved rusing men fjusker og lugger veldig ved kjøring, spesielt på lave turtall og ved tunge gir, hender den plutselig sparker fra seg i 2 sec og virker frisk nesten - dette som regel på høyt turtall. Men den er generelt lat og mye dårligere drag. Bilen ble merkbart bedre ved utbytting av bensinpumpe, trodde nesten den var frisk helt til jeg satte den i gir å kjørte. Gamle pumpa leverte 1.1 bar, så var helt sikker på at det var den men. Bilen bruker forresten litt vann, mulig det har noe å si? Verken hvit eller blå røyk fra eksos, og det lukter normalt.
Spørsmålet er om det faktisk kan være så enkelt som lambdasonde? Eller om noen her inne har knakanes god peiling og kan redde meg her! Kom med innspill, er lei av å kjøre corsa 1.2 (!!!!)