Gå til innhold

thomas_92

Medlem
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

thomas_92's Achievements

  1. Coilhullene? Altså ned der pluggen står? Var jo av med alt dette når jeg sjekka kompresjon og bytta toppdekselpakning. Det var olje der, men ikke sist jeg sjekka. Men verdt å ta en titt! Takk for tips!
  2. Da står lambdasonde for tur da jeg ikke har funnet noe annet. Det er siste utvei og håper virkelig at det er den, spennende! Men lurer på om den er skjøtet en plass, 0.5m med kabel fra et stykke bak på eksos til luftfilterboks.. hm, må vel kappe og lodde...
  3. Det kan jeg gjøre! Bare bra du kommer med forslag, for jeg er helt blank nå
  4. Ja, kan godt stemme. Hmm, er en stund siden jeg var oppe med de.. men de så jo fine ut, jeg sjekka kjapt over de.. det var når jeg sjekka kompresjon så coilene var av, og sa var de jo naturligvis våte. Men ikke sotet e.l
  5. Ja, ifølge bentley skal den vandre mellom 0.2 og 0.8 på tomgang. Men den følger gassen. Men igjen, den skal ikke fungere før motoren når en viss temperatur, men den er jo også sånn når den er kald... blir ikke klok, får snart prøvd en ny lmm da så får jeg utelukket det også!
  6. Okok. Har sjekket den visuelt, og alle slanger er der de skal være virker det som, men kan jo ta den ut å se skikkelig på den. Bilen er heller ikke tungstarta..
  7. Går jo langtover 0.8 den, om jeg gir gass så følger den bare på. Vært oppi 3-4 volt og. Sjekka bensintrykk på slangen som går inn på railen, 4.4 bar om jeg husker rett. Såvidt 1.5 bar før jeg skifta pumpe. Regulatoren har jeg ikke sjekket, hvordan funker den og hvordan kan jeg teste den? Helt mekanisk den?
  8. Vil et digitalt meter kunne måle det da? For det "henger" jo etter litt om du skjønner.. mulig det er lambdaen da.
  9. Hmm.. okei! Har sjekket litt i en bentley bok jeg har, skal variere fra 0.2-0.8 volt. Men min ligger på 0.75 ca stabilt på tomgang, desto mer gass jeg har desto høyere blir verdien. Men skal se litt mer nøye på det også når jeg kommer hjem. Takk for svar og tips alle sammen! Appreciate it 👍
  10. Jeg har prøvd å målt. Men ble ikke så mye klokere, det skal altså være kontakt mellom pin 3 og 4 i kontakten som går inn på lmm? Ifølge bentleys så skulle det være det, men er ikke kontakt der. Ikke prøvd noe sånt nei, men tenkte å prøve å koble av strømmen på batteriet for ei natt så det resetter seg.
  11. Skal sjekke litt mer nøye for falskluft, har ikke gjort annet enn å spraye startgass på slanger osv å høre om gangen forandrer seg. Har gått over slangene som er synlige og enkle å komme til. Takk så mye for tips!
  12. Neida, men tenkte bare for å sjekke når det var så enkelt som det var. Men tviler selv på lambda, for den tar jo over når den når en viss temperatur.
  13. Jepp. Den er helt lik på varm/kald. Har gått over og prøvd med mengder startgass, rundt og under innsug uten noe reaksjon. Takk for svar forresten.
  14. Hei! Må spørre her etter uendelig med bytting, måling og generell feilsøking. Som topic sier har jeg en original E34 med m50b20 i, 94 modell. Startet med at den fjusket litt nå og da, ble det bare værre og værre også ble den ukjørbar. Delene jeg har byttet/sjekket: Kamsensor (byttet) Luftmengdemåler (målt, og etter min oppfatning i orden. Går mye mer rufsete når jeg tar ut kontakten) Veivsensor (sjekket, startet ikke når jeg tok ut kontakten til den) Bensinpumpe (byttet) leverer 4 bar fremme før fuel rail Bensinfilter (byttet) Toppdekselpakning (byttet) pga olje i plugghull Plugger (byttet) Coiler (sjekket ved å dra ut en og en) Dyser (kun sjekket at de har strøm, 0.22 volt ca, som iflg bentley boka er riktig) Kompresjon (målt til 14 bar +- 0.6 bar) ________________________________________ Alle sylindre får bensin, bilen går helt fint på tomgang og virker ganske grei ved rusing men fjusker og lugger veldig ved kjøring, spesielt på lave turtall og ved tunge gir, hender den plutselig sparker fra seg i 2 sec og virker frisk nesten - dette som regel på høyt turtall. Men den er generelt lat og mye dårligere drag. Bilen ble merkbart bedre ved utbytting av bensinpumpe, trodde nesten den var frisk helt til jeg satte den i gir å kjørte. Gamle pumpa leverte 1.1 bar, så var helt sikker på at det var den men. Bilen bruker forresten litt vann, mulig det har noe å si? Verken hvit eller blå røyk fra eksos, og det lukter normalt. Spørsmålet er om det faktisk kan være så enkelt som lambdasonde? Eller om noen her inne har knakanes god peiling og kan redde meg her! Kom med innspill, er lei av å kjøre corsa 1.2 (!!!!)
  15. forstår jeg deg rett, at det er bare 3 felger totalt? Bor ikke langt unna deg, og har lyst på!! men 3 hjelper meg lite igrunn du kan svare på 97046962, er her sjeldent.
×
×
  • Opprett ny...