Gå til innhold

Bimmerlove

Medlem
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Bimmerlove's Achievements

  1. Ønsker å kjøpe org. Avtagbart hengerfeste med original strømkabel, og deksel i fanger for avt.bart h.feste. Ønsker også å kjøpe 2 st org ryggesensor(som er i orden) til E39, tror alle er like, men det er Hs og til venstre for midten hvis det er forskjell på de.. Skulle også hatt en motorvarmer, E39 525TDSA 1997mod. Hvis noen har slangevarmer av den gamle typen med Ø40, så går det fint.
  2. Kjøpte en 525TDSA-97 der både lampen for ABS og ASC lyste og automatkassen giret ikke selv opp fra 2 gir og oppover. Søkte på nettet etter info og på bimmersidene fikk jeg info om at det kunne rett og slett være Abs sensor HF, mens mange har problemer med hjernen og skriver masse info om det også. Bestemte meg for å gå letteste veien, kjøpte ny sensor fra biltema, men den hadde helt feil motstand. Originale BMW sensorer har 3,07KOhm. Biltema sin hadde 1030KOhm, og ville ikke fungert, så den ble bare byttet inn igjen. Fikk tak i delebil da jeg også trengte flere deler og ikke visste omfanget av ABS feilen, bytta begge sensorene foran da også VF var en biltema sensor med feil motstand. Det var mye irr på Hjulnavene pga salt så jeg skrapet bort det som var løst. Fikk en kamerat med ArcSoft Diagnoseprogram til å slette feilene(ABS Hf og en Undefined på Gearkassen). (Feilkoder må slettes selv om feil er reparert, lamper vil lyse og feilen styrer til feilmelding er slettet). Lampene slukket og ble borte under kjøring, men automatkassen giret fremdeles ikke oppover fra 2 gir. Jeg er visste at hjulnavene ikke var som de skulle, og at sensor HF sender hastighet til gearkassen for å gire opp. Gikk derfor til verks og målte forskjellen på delebil som ikke har gått i salt og den som har gått i salt. Jeg la så på stoppskiver bak sensor HF slik at den kom i riktig posisjon. Da virket automatkassen som den skulle ved prøvekjøring og gjør det fremdeles, men jeg bytter navene når jeg får tid og flusher kassen(Veldig bra info om flushing på forumet viewtopic.php?f=1&t=155539 ). ABS sensorene bør være rene, originale eller ha tilnærmet samme motstand. De må også stå riktig i navet tydeligvis og irr kan skape problemer. Det kan også legges til at jeg spurte BMW verksted hva de trodde om gearkassen og om det kunne være en sensor? Jeg fikk som svar at det ikke var sannsynlig, men at gearkassen måtte byttes. Tusen takk bimmers og alle som legger inn gode råd og erfaringer her, det sparte meg for masse penger og arbeid ) Jeg gir tilbake her mine erfaringer og håper det kommer til nytte for de som trenger det.
×
×
  • Opprett ny...