Jeg handla E46 for litt siden, og solgte E91`n til fordel for oppussing av hus. Betalte 80 lapper for en 2002 modell M-sport, touring og autolat.
Den koster fint lite og forsikre, samt bruker 0,6 på mila ved blanda kjøring. Skaffer du et OK billig ekspemplar av en slik bil, så tror jeg tapet er mindre enn om du skal kjøpe en forholdsvis ny liten bil.. Bensin er det også, som er dyrer i innkjøp, og bruker kanskje litt mere. (ikke sikkert siden den hadde forholdsvis liten motor).
Men det er jo ditt valg
Du har mye rett i det du sier. Tror det er problemfritt bilhold som trekker meg mot såpass ny bil. 4År og 60.000 igjen på garantien frister veldig. Bare pluss at det er bensin i en slik bil spør du meg. Gjennomsnitt på 0.5 på milen kan jeg leve med.
En e46 vil nok tape seg mindre i verdi, men skodaen er veldig billig. Ny kostet den 360.000,-.
Vil en e46 ha høyere reparasjonutgifter? Bilen blir jo opp imot 9-10 år eldre... Rust, forsikring på 21åring...
Vet sannelig ikke hva som er det beste kjøpet... :/
Jeg kjøpte en E46 320 D med autamat for kjøre til og fra jobb og er strålende fornøyd hitil. Med 35 km til jobben og mye kjøring i rushtidstrafikk i Bergen er denne bilen perfekt for meg.
Økonimisk er den også. Siste fylling kosta dieselen 11,80 og med forbruk på 0,55 så er drivstoffutgiftene veldig lave. Ga ca 80k, så verditapet er begrenset om man tar godt vare på bilen.