Gå til innhold

e_39

Medlem
  • Innholdsteller

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om e_39

  • Bursdag 05/17/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Kvinne
  • Kjøretøy
    520ia E39

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

e_39's Achievements

  1. e_39

    Defekt kamsensor

    Har kjørt ca et halvår med defekt kamsensor v innsug, og nylig røk også den til eksos, men nye er nå på vei. Har ikke egentlig merket noe særlig høyere bensinforbruk, den ligger på 1,2 på milen på blandet kjøring og har i grunn gjort det i hele mitt eie. Men om noen kan gi meg en forklaring på nøyaktig hva som er oppgavene tli hver av de to kamsensorene?
  2. Hva vil skje om jeg over tid kjører med defekte kamsensorer (både innsug og eksos)? Hva er egentlig de nøyaktige oppgavene til hver av sensorene?
  3. Hvorfor inntreffer det da bare en sjelden gang?
  4. Har opplevd noe merkelig med bilen et par ganger, vil gjerne forhøre meg om hva det kan skyldes. Kjørte normalt en liten mil, for det meste i 60sone. Et lite stykke inn i en 30-sone stopper jeg opp for en fotgjenger, stanser da helt opp. når jeg så skal kjøre videre igjen responderer ikke bilen når jeg gasser. Trykker hardere, den responderer da bittelitt, men nøler veldig. Trykker gradvis enda hardere, men bilen flytter seg så vidt. Har biler bak meg og innser at bilen ikke vil kjøre, så jeg setter den i park og starter på nytt. Den reagerer da normalt med en gang. Alt dette foregikk på flat vei. Hørte heller ingen ulyder. Sjekker oljenivået som er ok. Dette skjedde på nytt noen uker senere, da hadde jeg kjørt vel 300m, kommet opp en liten bakke, og i det jeg svinger nedover igjen ser det ut som tenningen går på, altså at motoren rett og slett slås av, og bilen reagerer ikke ved gasspådrag. Stopper opp bilen og starter om motoren, da går den normalt med en gang. Har ikke opplevd dette siden, men om det på noe vis har sammenheng har jeg fra før av en eller annen form for oljelekkasje- lekker ut en del olje nedover selve motorblokken, og den forbruker ca en halv liter olje pr 400-900 kjørte km. Hva kan dette skyldes?
  5. Har originale bmw-høyttalere i min 520i, men vil bytte disse ut med de følgende; 2x FOCAL 130A1 (fronthøytalere m/ diskanter), 2x ROCKFORD FOSGATE FRC 3369 (bakhøytalere) Lurer da på om disse vil passe i min bil, ev hva som må gjøres for å tilpasse. Og har noen her erfaring med disse?
  6. Ja, gjerne bilde. Og gjerne info om sub og pris også
  7. Er TUV, ja. så da er det ikke så mye arbeid å få det godkjent etterpå? Hva koster det?
  8. Har en pioneer-spiller i bilen nå (husker ikke navn i skrivende stund) og originale høyttalere. Ønsker egentlig en sub i bagasjerommet, men har fått høre at dette har lite for seg på denne bilen pga at isolasjonen er så god. Så jeg vil gjerne forhøre meg her om hvilke løsninger som anbefales, og ev gjerne om noen har erfaring med sub/forsterker i E39
  9. Har kjøpt coilovers og lurer på hvor mye jeg bør senke (cm), er en original E39 med "normal høyde" og har 19" felger. Vil ha den lav, men skal også være kjørbar Er det noe stress å få det godkjent i vognkort etterpå?
  10. Trenger nye foran til E39, 2002. Fant ikke hos gs, hvor skal jeg lete?
  11. Det er en taiwan-fanger (dessverre) - GS skulle ha nærmere 6000 for en, så jeg kjøpte heller via parts24. Er disse mye dårligere enn GS sine?
  12. kan være det bare er meg, men jeg har sett den du linker, og synes ikke den var så utrolig god
  13. Skulle gjerne hatt en diy på hvordan montering av M5 frontfanger m/tåkelys gjøres på en e39 -02 mod
×
×
  • Opprett ny...