Denne saken er nå ute av verden. Litt reseacrh på nett viser at dette er en kjent problem på 1- og 3- serien. Det som er rart er at alle jeg har hørt som har hatt problemet har fått det på høyrebakhjul
For å unngå for mye banning og knot må en ved bytte ha et spesialverktøy, her er et klipp fra youtube som beskriver dette bra(BMW 5-Series E39):
________________________________________________________
Er vel noe gammel tråd dette, men anyways, prøver.
Historien ellers er som følger...
E91 Touring -06.
Har lignende problem, med knirking, knirker når jeg gynger bilen opp\ned når den står stille, samt at det knirker over fartsdumper o.l., høres bedre utenfra enn inni bilen, så det er rimelig pinlig å komme kjørende i bybildet når alle snur seg etter knirkelyden
Hadde bilen på service og de sa, 'joa, knirkeforing dette, helt klart knirkeforingen, 2500 kr å skifte'. Ok, bestilte time så kunne de få ordnet dette.. så 3 uker senere når de skulle skifte foringen, så knirker ikke bilen lenger... men jeg lot dem få se på det og eventuelt skifte den alikevel, men foringen var ok den, så den ble ikke byttet.
1 uke etterpå kommer den forbaska knirkelyden tilbake igjen, har forsøkt å finne ut hvor knirken kommer fra, men det er så og si umulig, fikk ved en tilfeldinget et annet verksted til å se på dette, de konkluderte med gåen S-foring... Er dette et annet navn på knirkeforing?
Noen som kan si hvor på dette bildet denne sitter? Og vil det være nok med narko-sprøyte metoden her om selve foringen ser ok ut?
http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /49472.gif