Gå til innhold

TinnheiA

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann

TinnheiA's Achievements

  1. Just vært å henta et par brukte Hella Angel Eyes nå, selgeren sa ifra at ingen ting var galt med dem før de ble sendt. Slenger med to bilder; På det ene bilde ser jeg at det mangler en slags liten boks bak i et av sporene der, hvor det kan plugges inn noe. På det andre bilde ser man at det "kromma" laget i lykta ligger løst og rigler fram og tilbake inni der. Noen som har slike lykter eller vet om det er lett å få limt på denne delen? Eller har noe knekt inni der? Og trenger man denne "sikringsboksen" eller hva det er bak der? Takk
  2. Bremselyset bak i venstre baklys funker ikke. Prøvd forskjellige pærer og/eller sokkeler. Lykta (bare venstre bak) er helt ny fra koed men er kjøpt av en bekjent så vet ikke om angreretten osv er gått ut. Alle lys funker bortsett fra dette ene bremselyset. Det rare med det hele er at på original lyktene så funket bremselysene, men ikke det ene kjørelyset (på venstre side her og). Har ikke målt noe strøm eller noe, og er det noe jeg ikke kan så er det elektro. Noen som har idè? Skal høre med koed imorgen. Takk (festene til sokkelene i denne "ødelagte" baklykte er litt vriene. Vanskelig å få sokkelene i hakk osv for å få dem til å henge).
  3. Åssen er det hvis jeg foreksempel smeller inn en fanger osv da? Bare sånn småbulker generellt, vil ikke "maskeringa" revnes av der da?
  4. Har en 320i e36 som jeg ga under 30 lapper for. Er lærling og er begrensa hvor mye penger jeg vil sette inn i bilen. Skal ha den i vintertida hvertfall, ettersom det er den gøyeste rwd tida i året. Akkurat nå er rusten blitt fjerna og det er hvite grunnings/sparkel flekker rundt om så å si hele bilen. Ikke så altfor mange, men store flekker. Skal jeg satse på maling og ha en gøy bil så lenge den varer? Noen som har eventuelle bilder av rullemalte biler etc.,. ? Har muligens en som kan lakkere litt billig, så er ikke snakk om disse 20,000kr's verkstedene, da hadde det vært lett valg. Men hvordan blir resultatet av for eksempel rullemaling eller noe annet lignende? Noe innspill?? .. dilemma dette her
  5. Girkassa har røket så den skal byttes, bytter likegodt clutchen også i samme slengen. Har ingen erfaringer med bytte av clutch da .. Har en '91 320i e36 Sedan. Hvilken type clutch går på disse? Og dette her med forsterket trykkplate osv osv, hva er det greieste og beste? .. litt info fra dere som kan, takk
  6. men kan det gå veldig galt? er jo ikke veldig mye den ene felgen vingler.. tenker mer på lageret osv.. er en vinterbil egentlig, skal ikke ha den lenge så orker ikke dyre reperasjoner hvis du skjønner ..
  7. Hadde et tilfelle hvor jeg sladdet mildt inn i fortauskant i vinter, dette fikk litt av ytterkanten på felgen til å bøye seg en smule innover. Etter at snøen begynte å smelte har blant annet kompiser lagt merke til at bakhjulet vingler litt frem og tilbake, har sett dette selv også, er ikke mye men er synlig selv for folk bak som ikke vet om det. Kjørt med dette i rundt en måned nå og først nå har en dyp dundring begynt på 40-50 km/t som bare blir verre og verre over høyere fart.. Hvor lenge kan man kjøre slik eller er det katastrofe rett hjørnet hvis jeg ikke gjør noe, osv osv? Takk for svar
  8. Ja, vi har prøvd å stramme vifta med 36 nøkkel. Er også klar over at det er links gjenger, men uansett hvor mye vi strammer er det klaring..
  9. Reima hoppet av bimmeren i går. Sporene i det hjulet som henger med vifta som reima skal på er greit slitt. MEN, vifta/vifte-akselen/vifte-reim hjulet har en syk klaring, kan beveges fritt rundt med ca 3cm. Er lageret i akselen gåent eller noe lignende? Vil helst fikse dette i dag, setter ubeskrivelig pris på kjapp hjelp og respons om du har noen tips! Er elendig på delenavn også, så kom gjerne med svar på hva de delene jeg trenger heter. Edit; er såpass mye klaring at hvis reima strammes til blir vifte bladene dratt heni kjøleslangen.. takk!!
  10. Er ubrukelig på å skru bil og har just handlet en billig bimmer. På hovedveien i dag bestemte reima seg for å hoppe av (en reim på denne motoren som holder sammen alt). Så det jeg lurte på er om det er noen der ute som har en tegning om hvordan reima skal gå? Lagde et forjævlig simpelt eksempel på paint: noen som har et bilde til hvor reima skal ligge ann? : p
  11. å i helvette, altså min er ikke nærheten dette her. Får jo helt vondt i sjela av å høre på det.. off. Kommer opp med video eller oppdatering om det blir verre, får se utover uka. Takk for svar hvertfall !
  12. Kjøpte tidenes billigste bmw for drøyt ei uke sida, for den prisen regnte jeg med noen feil men lurer på om rådebank er det som står for tur nå.. Bilen har hatt noen rare temperatur målinger, tenkte først på om det var gåent termostat men har ikke sett noe nærmere på det. Vi har sjekka vannet og olja og det er som det skal bortsett fra at vannet ikke holder tempen den burde ha. Igjen, tilbake på termostatet? Anyways, den kan vingle mellom kaldt (blå feltet) og midt mellom varmt og kaldt som den selv føler for. Kan ligge nærmere den blå ruta under "flittig kjøring" på vinterføre her. Den ryker ganske greit, litt opp og ned igrunn og er så å si helt hvit røyk (toppakning/vann?). Først i går merka en kompis av meg som sto på utsida noen fine lyder i motorrommet. Kan legge ut film utover dagen men er en slags mørk klakke/dunkelyd som man hører godt på tomgang, den går fortere etter som turtallet stiger men er ikke høy nok til å høres 3,000rpm og oppover. ( Gikk fortere enn planlagt dette her, men som sagt så regnte jeg med noe problemer. Ulyden er høyere enn i går, men det er ikke mye. Noen som vet hvor lenge motoren vil holde om det i dette tilfelle er rådebank og/eller hva jeg burde gjøre? Takk! Beklager for boka jeg skrev. Er en 1996 Bmw e36 316i
  13. åssen farge?
  14. øyelokk ønskes kjøpt til e36 sedan. Helst røde men annen farge går greit
×
×
  • Opprett ny...