Gå til innhold

Tryvann

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Tryvann's Achievements

  1. Var i Danmark på ferie. Midt på motorveien der, i kanskje 140 km/t begynte bilen å lugge. Hang seg opp på 3000 o/min. Ingen feilmeldinger på skjermen. Stoppet bilen og daua bilen. Startet og prøvde å kjøre igjen, men da var det som om clutchen "hakket". Merkelig, siden det er automatgear. Ringte Falcken, og fikk bilen til merkeverksted i Danmark. De inspiserte bilen, sjekka den for feilkoder, men fant ingenting galt. Testet bilen, og da virket alt som det skulle. -merkelig. Hadde den også på service i Danmark dagen etter. Bilen er en 2008-mod X3 med 2,0d automat, M-sport med alt utstyr. På vei hjem, igjen på motorveien, kom det en feilmelding. DDE lyste. I tillegg hørtes det ut som en politibil lå bak hver gang jeg ga gass, og ikke minst når jeg slapp gassen. Kjørte som en prest til ferja og var innom verksted i dag. Han fikk feilkoder, og mente turboen måtte byttes. I tillegg rense for koksing/soting, og så ta det derfra. Har andre vært ute for dette? Synes det er merkelig at turboen skulle ryke. Bilen er bare kjørt 91.000km. Alle servicer er fulgt. Noen andre idéer til hva som kan forårsake dette, eventuelt hva jeg bør be verkstedet gjøre? Har reklamasjon på bilen, så da er jeg interessert i at bilen blir i tipp topp shape igjen. Takknemlig for alle innspill.
  2. PS: Det er 177-hesteren. Hva heter denne motoren, altså motorkoden, dersom det heter det.
  3. Jeg har kjøpt, men ikke hentet, en 2008-modell X3 2,0dA. Mange av dere har helt sikkert stålkontroll på denne type bil, så da spør jeg: Har denne bilen registerreim eller kjede? Når skal kjede eller reim skiftes? Er det noen kjente feil eller mangler jeg bør se etter? Bilen har alt av utstyr, er det noe av dette jeg bør sjekke nærmere? Bilen er kjørt ca 70.000 km.
×
×
  • Opprett ny...