Gå til innhold

stianandre

Medlem
  • Innholdsteller

    172
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stianandre

  • Bursdag 09/05/1987

Profile Information

  • Interesser:
    stavanger
  • Kjøretøy
    Bmw 525xd xdrive e61

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

stianandre's Achievements

  1. Ånei. Leste meg opp på en annen som hadde lignende problemer som hadde gjort dette med hell. Han skrev dette 8 mnd senere og fremdeles ikke noe feilmeldinger. Derfor jeg tenkte å prøve dette, og jeg har heller ikke hatt noe problemer med bilen siden. Men jeg gjorde jo div andre tiltak og så.
  2. Kan legge til att jeg har gjort følgende: byttet diesel filter, luftfilter, jordingsledning mellom motor og karroseri, ladet batteriet, koblet bilen av batteriet i ca 20 timer, kjørt lufting av dieselsystemet etter bytting av dieselfilteret. så nå enda etter 10 dager, går bilen som den skal uten noen feilmeldinger. Hva av dette jeg har gjort som hjalp, er jeg usikker på. Men tipper det har med avkobling av batteri, og bytte av jordingskabelen. Avgassene var også der de skal være da jeg fikk bilen eugodkjent. Mye synnsing her, men tror tunningboksen kanskje har lagt ein «bug» i systemet som ble resatt. Takk for innspill og hjelp 😊
  3. Smart
  4. Se der du. Jeg tok ut min, men var ikke så ille som din. Men satser på det hjelper og bytte. Hadde du lignende problemer med din før du byttet?
  5. Selv om feilkodene ikke kom tilbake etter jeg slettet dem og? Hvis de var reele, så burde de vel komme tibake ganske kjapt? Og spesielt siden bilen kan være bra over flere dager uten problemer. Sjekke også dysene via diagnose, og alle lå innenfor rett verdier. Sjekket jordingskabelen mellom motor og karrosseri nå, virket egentlig ok ut, men tenkte jeg bytter den uansett, da den virket noe slitt ut.
  6. Men jeg har koblet den ut, hvilke permanente skader kan den ha forårsaket?
  7. Ok. Kan det ha noe med att jeg kjøpte en tuningbox og koblet på? Det var en kort stund etter dette att den begynte å tulle. Koblet ut tuningboxen etter dette. Men er først nå jeg fikk denne feilmeldingen. Bilen stoppet 5 ganger på vei til jobb i dag, da var det bare 4x4 systemet jeg fikk feilmelding på. Så kan jo hørres ut som du skrev i den første posten, om att det kan være en elektrisk feil en plass? Tenkte jeg går over og sjekker jording og pluss kabler etter jobb i dag.
  8. Ok skal sjekke. I dag fikk jeg 4560 og 4590 rail preassure monitoring, delivery deviation -permanent. Da stoppet bilen for meg, slettet feilkoder, så kjørte den fint igjen. Lite gøy da bilen skal på eukontroll også i morgen.
  9. Hei. jeg får noen problemer med bilen. Plutselig stopper bilen opp, prøver å starte, så dør den ut. Prøver en 10 ganger, så klarer den og holde seg i gang, men jager på turtallet. Dårlig respons når jeg gir gass. Så kommer det opp increased emissions, 4x4 system and DSC failed, DBC failure! Drive moderatly, start assistant inactive. Koblet ut lmm, så startet den greit, alle feilmeldinger bortsett fra increased emissions forsvant. Koblet til obd. Har delphi. Fjernet feilkoder, og bilen gikk bra 4-5 dager. Så kom feilene tilbake igjen. Denne gangen hjalp ikke å slette feilkoder, men koblet ut lmm, så går den fint igjen. Koblet inn lmm igjen, slettet feilkoder, og da er den helt fin igjen. noen som har peiling på hva dette kommer av? gjelder bmw e61 525xd med 3 liter diesel n57 motoren?! 197hk. 2009 modell.
  10. Leste ut feilkoder igjen nå, og da kom det opp kamføler. Så får prøve og bytte den Skal sjekke belgen og i sammeslengen Takk for hjelp Har forresten lest meg frem til att det som oftes er kam eller veiv føler som ryker, så kan du få både symptomer som luftmengemåler og lamda og slikt kan gi. Men ja, takk:D
  11. Ville du hatt røde lys i håndtakene på utsiden av bilen? hadde du montert på innsiden, så burde di være røde:) utsiden hadde vel blitt litt jalla? HAhahahja ser det nå at det var på UTSIDEN Men ja jeg har røde på innsiden. Orginalt eller ettermontert? Vet noen har dette orginalt, ligger da ledningene klart til dette? eller kobler du deg på samme krets som på di 2 dottene i taket? Eller evnt instrumentbelysningen:)
  12. Ville du hatt røde lys i håndtakene på utsiden av bilen? hadde du montert på innsiden, så burde di være røde:) utsiden hadde vel blitt litt jalla?
  13. att jeg ikke tenkte på det ja
  14. Hvilke ledninger kobler du det på? Vil jo helst ikke att de står og lyser konstant. Hadde jo vert greit att det går på når lyset inni bilen f.eks er på. Ettersom det går på når du trykker på låseoppknappen om du har trådløs nøkkel:) Ettersom dette er en DIY tråd, så burde du få dette opp i øverste post.
×
×
  • Opprett ny...