Hadde et uhell med at eksos potten bak fikk seg et smell i bergen sentrum et sted. Feste til opphenget på potten bak knakk av. Så den ble surret lettere på plass slik at jeg kom hjem over igjen. Men på veien hjem så ble motoren utrolig slapp og treg.
Han går greit opp i turtall, men ikke like kjapt som før.
Når jeg nettopp testet den, så blir den ekstra daff når jeg skal gasse på igjen. Nesten dør litt.
Bruker sykt mye mer bensin enn før.
Syns jeg hører lyder som ikke har vært før. Men hva f. vet jeg. Er bare en elektriker.
Har byttet bakre potten. Bedre lyd bak, men like slapp foran.
Har sett på tennpluggene. De er perfekt.
Har sett på luft filter. Den er som ut av boksen.
Har sett på Luftmassemåleren. Den er like rein.
Og nå får jeg opp motor lys i dasjen.
Tenkte å kjøpe en ELM327 Bluetooth OBD2 i morgen. Se hva jeg kan finne ut med den.
Hadde kunne tenkt med en bil som ikke må inn på bil hotell i sommer. Kunne tenkt å bruke de pengene på meg selv.
Hadde tenkt å bruke denne bilen på ferien som kommer snart. (Ja er blit lurt til sein ferie i år)
Bruker litt olje, men forje eier hadde tilsatt et eller annet som skulle myke opp div greier i motoren. Hadde kjøpt det på bensinstasjonen. Og virket som er ekte produkt. Skal roe seg etterhvert.
3-Serie (E46) 316i
Produksjonsår: 2003
Motorkode: N42-B18
Modell: BMW År: mar 2002 - feb 2005
Reg. år: 2003 mnd: 05
Karosseri: STASJONSVOGN
Motor: Bensinmotor
Girkasse: MANUELL
Motorkode: N42 B18, N46 B18, N46 B18 A Norsk motorkode: N42B18A
Volum: 1796 KW: 85
HK: 115
Drivstoff:Bensin
Bruktimportert: Nei